Toon posts:

K7T266 Pro2, stable or not ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb gister mijn nieuwe comp besteld, met dit mobo. maar nu las ik daarnet(te laat) deze post's:

[topic=358182/1/25]

[topic=354657/1/25]

ik wordt hier niet echt happy van ?
iemand van jullie ook nog "goede" ervaringenen met dit mobo ?

Mijn config is zo ongeveer Leadtek GF3 Ti 200,256 DDR (Brand on brand), 300watt voeding(geen idee welk merk).

Tnx !

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
niet zo veel druk om maken denk ik.. lees de topics maar eens mischien is iemand wel weer es vergeten bios te upgraden of 4 in 1 vergeten :D

Verwijderd

In het begin (twee weken terug) veel problemen gehad maar na een beetje rommelen in de bios (memory timing en met power management). Werkt hij perfect en met dane-elec memory op een FSB 140. Eerst wilde dat niet eens op 133 lopen zonder reboots en zo.

Verwijderd

Ik heb dat bordje nu 2 dagen en hij heeft al heel wat uurtjes gedraait. Nog geen enkele vastloper gehad en alles loopt top. Niet geknoeit aan de bios. Uit de doos, loopt perfect!! :)
Veel plezier ermee!!

Verwijderd

Mijn bord loopt vanaf het eerste moment, en nu al weer een heel aantal weken, probleemloos.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Perfect bordje heb een XP1700 met een fsb van 139. Hartstikke stabiel. En voor alle moederborden kom je wel topics tegen als loopt niet stabiel etc.. MSI staat bekent als niet de snelste maar wel een van de stabielste moederborden.

Do as I say, don't do as I do.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:24
Superstabiel bordje, heb er al 10tallen van ingebouwd.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vanaf de eerste seconde probleemloos en snel board :)

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 09:12
Ik krijg het bordje maar niet goed werkend :( Kijk eens naar de volgende post waar ik mijn probleem uitleg.. hopelijk kan iemand me helpen:

[topic=400820/1/25]

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Superstabiel?
Als je es wist hoeveel wij er terug krijgen...
Toch zeker 60 a 70% van al die defecte moederborden is dit kl*te MSI bordje.
En iedereen die zo trots is op 140 fsb of wat.. kijk maar naar m'n sig.

XBO: Michaël#3318

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Nefiorim, mobo's van MSI zijn zeer stabiel. Daarvoor zijn ze ontwikkeld. OC-ers gaan voor Asus, iemand die stabiliteit zoekt, gaat voor MSI. Er bestaat altijd een kans dat een bord niet werkt. En dat het bij jullie toevallig 60% MSI is, dat kan bij iemand anders weer eens asus zijn ofzo. Het zegt dus niet zoveel.
Ik heb zelf een MSI K7T266 pro (geeft nogal wat problemen met USB vanwege een brakke ViA chipset), en behalve de USB problemen, heb ik nergens last van.

P.s. ik heb heel veel problemen gehad met Abit, en jij krijgt-em kennelijk wel goed aan de praat. Toeval?

Verwijderd

Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel MSI borden er de deur uit zijn gegaan t.o.v. andere merken.

• Nefiorim
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ook ik heb ooit een Abit bord geretourneerd... En een MSI bordje liep bij mij ook wel perfect. Maar iedere fabrikant heeft wel minstens 1 zwart schaap. Bij IBM de Deskstar 75, bij MSI de K7T Pro 2 (naar mijn mening).

XBO: Michaël#3318

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 23:47
Op zondag 03 februari 2002 21:36 schreef Nefiorim het volgende:
Ook ik heb ooit een Abit bord geretourneerd... En een MSI bordje liep bij mij ook wel perfect. Maar iedere fabrikant heeft wel minstens 1 zwart schaap. Bij IBM de Deskstar 75, bij MSI de K7T Pro 2 (naar mijn mening).
correctie: bij MSI de K7T266 Pro. Die plank vind ik dus gewoon een ramp! (heb er zelf helaas nogsteeds 1tje :'()

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Het is een rocksolide moederbord!
Volgens mij het beste moederbord dat je op dit moment kunt kopen.

Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van de K7T266 + RU

Het is zeker geen verkeerde keuze!

Heb alleen wel is een infinity loop error, maar dat komt door de drivers van nvidia.
(Zijn deze problemen al opgelost met de nieuwe drivers, boven 23.11?)

• TheLama
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025
Een waardeloos bord (MSI K7T266A Pro2 RU-Raid)! Heb een tijd lang gesleuteld aan de compu, maar kreeg het kreng maar niet stabiel. Uiteindelijk bord omgeruild voor een Asus A7V266-E. Dan maar geen Raid en USB2.0, maar hopenlijk een stabiel werkend moederbord, waar normaal software op gedraaid kan worden.

Het is voor mij te 2e keer dat ik een mijzelf betrap op het aanschaffen van een MSI bord. Mijn vorige moederbord (MS-6167) had ook al problemen die ik nooit heb kunnen oplossen. De volgende keer laat ik MSI voor wat het is, het komt mijn huis niet meer in!

Ik geloof best dat er mensen zijn bij wie het allemaal wel stabiel is en blijft, maar gezien het feit dat er over dit bord veel negatieve postings te vinden zijn mag best een conclusie getrokken worden: Als je (meer) zekerheid wilt moet je geen MSI nemen...

Verwijderd

Hier een tevreden gebruiker van een k7t266pro2 volgepropt met allerlei zooi, pctvpro, egosys wamirack, raidkaartje, etc, alle pci sloten vol. Niks geen problemen. Draait als een zonnetje. :P

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:24
Op zondag 03 februari 2002 21:18 schreef Nefiorim het volgende:
Superstabiel?
Als je es wist hoeveel wij er terug krijgen...
Toch zeker 60 a 70% van al die defecte moederborden is dit kl*te MSI bordje.
En iedereen die zo trots is op 140 fsb of wat.. kijk maar naar m'n sig.
Zucht, ook ik krijg 80% defecte MSI bordjes terug. Maar dat is omdat MSI ook 80% van onze verkoop betreft, maar relatief gezien gaat MSI niet sneller kapot als ASUS/Abit.

• MrKoen
  • Laatst online: 15-08 09:12
NOT!! Heb nu al 3 MSI plankjes geinstalleerd. de K7T266 PRO2 en de PRO2 RU en beide geven zo enorm veel problemen dat ik er helemaal genoeg van heb. En inderdaad.. het feit dat er zo enorm veel negatieve berichten in de forums staan over deze mobo's zegt mij genoeg. MSI -> :r

• DustMan4u
  • Laatst online: 21-08 10:33
Superstabiel bordje, alleen als ik FSB in bios ga overclocken, dan reboot ie direct als dat biosschermpje erop komt, en daarnaa is ie direct weer teruggeclocked :?
Nu doet de overclocking het perfect met cpucool. (ow ja en stabiel)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bordje en een AMD XP 1800+ en het werkt perfect!

Nooit vastlopers , nooit problemen , het is alleen maar stabiel :)

Dus maak je maar geen zorgen

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 19-08 15:01
Op mijn werk verkopen we dit bord samen met de XP 1600+ tot de XP 2000+ en zolang je alle goeie drivers installeert heb je gewoon een stabiel systeem :)

Verwijderd

PERFECT MOBO

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Bij mij ook, alleen beetje onstabiel, maarja wat wil je ook op een 150mhz FSB, met noname elcheapo ddr ram :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 03 februari 2002 21:31 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Nefiorim, mobo's van MSI zijn zeer stabiel. Daarvoor zijn ze ontwikkeld. OC-ers gaan voor Asus, iemand die stabiliteit zoekt, gaat voor MSI. Er bestaat altijd een kans dat een bord niet werkt. En dat het bij jullie toevallig 60% MSI is, dat kan bij iemand anders weer eens asus zijn ofzo. Het zegt dus niet zoveel.
Ik heb zelf een MSI K7T266 pro (geeft nogal wat problemen met USB vanwege een brakke ViA chipset), en behalve de USB problemen, heb ik nergens last van.

P.s. ik heb heel veel problemen gehad met Abit, en jij krijgt-em kennelijk wel goed aan de praat. Toeval?
Iemand die voor stabiel gaat neemt geen msi ,die neemt gigabyte ,amd gebruikt altijd gigabyte om hun proccesors te promoten bij allerlei grote events enzo en daar moeten ze geen vastloper hebben want dat is zeer slechte reclame.
Pagina: 1