Wat is de (efficientste) manier om een txt-database in te lezen als array?
Database:
sleutel1|waarde1|
sleutel2|waarde2|
sleutel3|waarde3|
* De opmaak kan worden veranderd, het gaat om de combinatie van sleutel en waarde. De inhoud van de database zit al in een variabele, de scheidingstekens zijn willekeurig.
Nu moet sleutelx de indexnaam worden, en waardex de waarde daarvan:
Met explode() kom ik al een heel eind, maar ik weet niet of dit zo efficient is. Hoe ik het nu heb moet je namelijk eerst elke waarde en sleutel afzonderlijk in een array stoppen:
vervolgens om en om sleutelx als sleutel van de array geven, dan is de volgende array weer de waarde daarvan, weer de volgende is weer een sleutel, enzovoort.
Kan dit makkelijker? Vast wel.
Database:
sleutel1|waarde1|
sleutel2|waarde2|
sleutel3|waarde3|
* De opmaak kan worden veranderd, het gaat om de combinatie van sleutel en waarde. De inhoud van de database zit al in een variabele, de scheidingstekens zijn willekeurig.
Nu moet sleutelx de indexnaam worden, en waardex de waarde daarvan:
code:
1
| $array[sleutelx] = "waardex"; |
Met explode() kom ik al een heel eind, maar ik weet niet of dit zo efficient is. Hoe ik het nu heb moet je namelijk eerst elke waarde en sleutel afzonderlijk in een array stoppen:
code:
1
2
3
| $array[0] = "sleutel1" $array[1] = "waarde1" etc. |
vervolgens om en om sleutelx als sleutel van de array geven, dan is de volgende array weer de waarde daarvan, weer de volgende is weer een sleutel, enzovoort.
Kan dit makkelijker? Vast wel.