Toon posts:

Hoe zwaar moet mijn voeding minimaal zijn??

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb een pc gebouwd en daar heb ik snel een behuizing bij gekocht. Nu heb ik gezien dat deze behuizing een voeding van maar 120Watt heeft. Is dit voldoende?

Systeem, 1,2 GH AMD 1 Abit Silurio MX400 64Mb svga kaart, een Trident 4Mb kaart, 2 netwerkkaarten, Monster geluidskaart, 1 hardeschijf 7200rpm, 1 DVD speler.

(Het systeem is al 1 keer kapot gegaan, onderdelen van het Moederbord gesmolten!)

Graag jullie advies!!!!

BvD

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een 120 watt voeding???

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je mag blij zijn als je pc dan aangaat, koop een 300 watt dan werkt het allemaal tenminste :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Veeeelste weinig, zou minimal 300 nemen.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Op zaterdag 26 januari 2002 19:55 schreef bobo1on1 het volgende:
Een 120 watt voeding???

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je mag blij zijn als je pc dan aangaat, koop een 300 watt dan werkt het allemaal tenminste :)
inderdaad, maar zo lullig wou ik nie doen. misschien is het wel een beginner die er niet zo veel van weet. Dan is het niet leuk om dat zo te horen.

Maar een 300 Watt heb je toch wel minimaal nodig.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Inderdaad, je cpu trekt al minstens 60 watt ofzo :+

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
de reden warem onderdelen van je mobo zijn gesmolten is dat een amd athlon 1200 zeer wamr wordt. Als je dan slechte airflow en cooling hebt dan wordt het vanzelf wel warm in je kast :(
dus niet besparen op cooling :D

Verwijderd

ik zou maar een 350 W nemen, of toch minimaal een 300 W, want met 120 W (weet je trouwens zeker dat dit geen typo is?)is er veel kans dat ie niet eens boot

of je neemt gewoon een vette 550 W :7

Verwijderd

:D :D :D :D :D :D

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Een 300 Watt heeft meestal ook maar een effectief vermogen van 150 Watt!

Mijn Antec 300W (In de 1030 SX) heeft standaard ook maar een Max. output van 160 Watt!

En alles loopt perfect >:)

webOS all the way!

• JiinX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05-2022
als ik jou was, zou ik een enhance UQ 300w kopen.

Het zijn goede voedingen en heel erg stil! Ultra Quiet bla jeez hoe schrijf je dat ook alweer.

wie het laatst lacht is het traagst van begrip

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:03
500 Gram moet ie het wel mee doen denk ik.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
je moet ook wel naar max output kijken he (dacht ik)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

120W?? Dat het nog verkocht wordt?
Ik zou zeker minimaal een 300W nemen en zeker als je in de toekomst over wil gaan op een Geforce kaart.
Persoonlijk zou ik niet besparen op een voeding ik heb dan ook gekozen voor een 400W kast maar dan zit je snel aan de 250,- Euro voor de helft kan je ook al een goeie 300W kast aanschaffen.

PS: Let ook op of de voeding goed gekeurd is door AMD of Intel, het KAN je een hoop ellende besparen.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Hier moet je zijn:

Welke voeding heb ik nodig?

Systeem | Strava

• HielkeJ
  • Niet online
235watt moet hij ook wel op draaien, kijk maar es naar de videokaart

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 14:55 schreef Hielkej het volgende:
235watt moet hij ook wel op draaien, kijk maar es naar de videokaart
denk dat dat ook wel genoeg is

Verwijderd

300 wat zou ik kopen 120 wat is echt wijnig hahahahahah

Verwijderd

Hmmm hoe zwaar moet je voeding zijn. Dit is een lastige klant zo te zien. Als tweakerethist raad ik je aan je voeding op het volgende dieet te zetten zodat ie weer wat zwaarder wordt.

- 's ochtends om 8 uur een bordje brinta met veel suiker
- 's middags 5 broodjes kroket met veel mayonaise
- 's avonds een flinke pizza en een bord patat

Dit schema moet je 5 weken en dan zal je voeding al een stuk "zwaarder" worden :D :+
Nee ff zonder grappen een 120 Watt voeding is idd een beetje weinig voor een Amd Athlon processor wil lie een beetje stabiel draaien dan is een 300W voeding zeker aan te raden en indien je veel pci insteekkaarten hebt is een 350 Watt voeding ook te overwegen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[topic=312323]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.