Laptop Promedion erg warm en vreemd getik?

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een Promedion 2700c laptop aangeschaft. Over het algemeen een leuk laptopje voor weinig geld, maar toch ben ik niet helemaal te spreken over bepaalde punten, zoals het niet aanwezig zijn van Infrared, PCMCIA en Firewire. Maar ach, dat is het ergste nog niet.

Mijn vraag betreft het volgende: Na een aantal uurtjes te hebben "gespeeld" met de laptop, wordt hij rechts-voor wel vrij warm. De ventilator draait wel, maar is behoorlijk stil. Niet erg als het stil is, maar wel als de laptop daardoor erg warm wordt! Iemand enig idee of dit zo hoort op dit type laptop? Ik vertrek deze week naar het buitenland waar het overdag snel 28-30 graden is en ben een beetje bezorgd dat mijn laptopje dit gaat overleven!

Ook maakt de harde schijf (Hitachi volgens mij) een vreemde tik. Ook wanneer er weinig gebruik wordt gemaakt van de schijf.

Als laatste zou ik graag willen weten hoe ik de knoppen kan activeren voor het schakelen van LCD naar CRT onder Windows XP. In DOS-box gaat alles prima..

Groetjes,

Mask

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100] :(

De knoppen kun je activeren door FN en de knop in te drukken, dat zou onder XP ook goed moeten werken.

En notebooks worden over het algemeen warm, dus daar zou ik me geen zorgen overmaken.

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Enorm bedankt voor je reactie, maar bij de Promedion schijnt dat niet zo te zijn. Ik heb vandaag even contact gehad met de TD en die kon me vertellen dat ik gewoon de utilities van SiS moest installeren. Vervolgens kun je onder Geavanceerde scherminstellingen aangeven wat je primaire output moet zijn. Stom dat de knoppen nog steeds niet werken, maar goed.. Thanx voor je reactie en ik hoop dat een ander nog wat aan deze info heeft!

PS: ik zal geen groetjes meer doen ;)

Verwijderd

Ik heb een Packard Bell Celeron 800 laptop en die wordt ook aardig warm, ik denk dat die dingen daar wel tegen kunnen en anders bestaat er ook nog zoiets als garantie al is het niet leuk dat dat ding kapot gaat (of het al is)

Verwijderd

Voor mij is de Aopen Hq08 de kast.

Genoeg ruimte voor mods en de airflow is altijd goed bij Aopen.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

ik heb een Compaq 1216 EA en dat ding wordt ook verschrikkelijk warm.

Volgens de helpdesk van Compaq gaat de ventilator pas draaien bij 80 graden, dus volgens mij kunnen die dingen wel wat hebben (tenminste als ik hun moet geloven ;) ). Ik moet er wel bijzeggen dat ik zelf die ventilator nog nooit heb zien draaien.

Een kennis van me heeft dezelfde laptop en bij hem gaat de fan draaien als hij een paar uur film aan het kijken is ofzo. Dit heb ik zelf nog niet gedaan, maar iig als antwoord op je vraag: die dingen worden erg warm, dat hoort zo en gelukkig gaat iig je fan draaien :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Pagina: 1