Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Denk dat er iets fout gaat met mijn naam wanneer topix de tabel wil raadplegen...
Misschien wil het met IE ook niet...maar dat ga ik niet proberen.
VMware ff opgestart: met IE 6.0 wil ie ook niet inloggen.
Misschien wil iemand die toegang heeft tot de database ff kijken hoe ik echt heet?
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Dat dacht ik ook...raak een beetje in een identiteitscrisis zo...Op zaterdag 26 januari 2002 20:00 schreef Lampie het volgende:
Geloof me, je heet echt Idéfix
Verwijderd
Op zaterdag 26 januari 2002 20:00 schreef Webgoodie het volgende:
Waarvoor moet je dan ook weer zo nodig een é in je naam?![]()
![]()
Grtz, Wébgoodié.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Vaag, ik gebruik altijd alt-130.Op zaterdag 26 januari 2002 20:25 schreef ACM het volgende:
De user heet toch echt Idéfix
code:
1 2 user ORD(SUBSTRING(member, 3, 1)) SUBSTRING(member, 3, 1) 177 233 é
Eventueel nog de asci code voor je(alt+0233 in windows dus
)
Alt-130: é
Alt-0233: é
Ik denk dat daar het probleempje zit...zou je em naar alt-130 kunnen veranderen?
Met internationaal toetsenbord gebruik ik ook wel [']-[e], die pakt topix ook niet...blijkbaar ook alt-130...
Nee, lijkt me niet dat die verschillend zijnOp zaterdag 26 januari 2002 20:32 schreef Idéfix het volgende:
Ik denk dat daar het probleempje zit...zou je em naar alt-130 kunnen veranderen?
Probeer anders eerst eens in te loggen met alt-0233 ?
Je kan het trouwens zelf ook proberen...topix kijkt eerst of de user wel bestaat en daarna pas of het wachtwoord klopt...
Op zaterdag 26 januari 2002 19:37 schreef Idéfix het volgende:
Ik probeer met Opera 6 en Mozilla opnieuw in te loggen, maar ik krijg constant de melding: "Gebruiker 'Idéfix' bestaat niet, ga terug en vul een bestaande user in."
Misschien een stomme vraag, maar hoe post je dan ??VMware ff opgestart: met IE 6.0 wil ie ook niet inloggen.
Of gaat dat als je niet inlogt wel?
dat zegt topixGebruiker 'Idéfix ' bestaat niet, ga terug en vul een bestaande user in.
https://wren.co/join/Devian
Hoe lang heb je dit probleem al? Je bent geregistreerd sinds 1999, je hebt userid 177 (!!) en sinds wanneer heb je daar last van???
hmmm maar niet als ik het in dit edit-windootje intiep, dan krijg ik wel é
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bij mij is ie gewoon é.Op zaterdag 26 januari 2002 22:12 schreef OiSyN het volgende:
alt-0233 is bij mij Ú
hmmm maar niet als ik het in dit edit-windootje intiep, dan krijg ik wel é
Je toetsenbord is vast kapot!
🌞🍃
Gek hè, als je een ander nummer intoetst dat er dan ook een ander teken komt.Op zaterdag 26 januari 2002 22:48 schreef dev het volgende:
Alt+233 is niet echt hetzelfde, ik krijg hoofdletter E met accent.
🌞🍃
dus ja, mijn toetsenbord is idd kapotOp zaterdag 26 januari 2002 22:14 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Bij mij is ie gewoon é.
Je toetsenbord is vast kapot!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Sinds dat ik dit topic plaatste.Op zaterdag 26 januari 2002 21:28 schreef SONiCB00M het volgende:
Hoe toepasselijk: De search pakt 'm wel
Hoe lang heb je dit probleem al? Je bent geregistreerd sinds 1999, je hebt userid 177 (!!) en sinds wanneer heb je daar last van???
Heb voor het eerst sinds tijden de cookies-file van opera gewist, moest dus opnieuw inloggen...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| mysql> update members SET member='Idéfix' WHERE user=177; Query OK, 0 rows affected (0.00 sec) Rows matched: 1 Changed: 0 Warnings: 0 mysql> SELECT count(*)FROM `members` WHERE 1 AND `member` LIKE 'Idéfix'; +----------+ | count(*) | +----------+ | 0 | +----------+ 1 row in set (0.00 sec) mysql> SELECT user, member FROM `members` WHERE 1 AND `member` LIKE 'Id_fix'; +------+--------+ | user | member | +------+--------+ | 177 | Idéfix | +------+--------+ |
Er bestaan geen stomme vragen.Op zaterdag 26 januari 2002 21:12 schreef Jake het volgende:
[..]
[..]
Misschien een stomme vraag, maar hoe post je dan ??
Of gaat dat als je niet inlogt wel?
Voordat ik m'n cookies wiste van Opera was ik met 3 browser ingelogd: Opera 6, IE 5.01 en Mozilla
Nu ben ik dus alleen nog maar ingelogd met IE 5.01 en daar post ik nu dus ook mee...wat wel wennen is wanneer je Opera gewend ben.
En als je doet:Op zaterdag 26 januari 2002 23:16 schreef ACM het volgende:
* ACM snapt er weinig meer van...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 mysql> update members SET member='Idéfix' WHERE user=177; Query OK, 0 rows affected (0.00 sec) Rows matched: 1 Changed: 0 Warnings: 0 mysql> SELECT count(*)FROM `members` WHERE 1 AND `member` LIKE 'Idéfix'; +----------+ | count(*) | +----------+ | 0 | +----------+ 1 row in set (0.00 sec) mysql> SELECT user, member FROM `members` WHERE 1 AND `member` LIKE 'Id_fix'; +------+--------+ | user | member | +------+--------+ | 177 | Idéfix | +------+--------+
1
| SELECT count(*)FROM `members` WHERE 1 AND `member` = 'Idéfix' |
Of maakt dat niets uit?
Kees en ik zijn ons uitgebreid aan het ergeren, maar tot die tijd raad ik je aan niet uit te loggenOp zaterdag 26 januari 2002 23:21 schreef Idéfix het volgende:
Nu ben ik dus alleen nog maar ingelogd met IE 5.01 en daar post ik nu dus ook mee...wat wel wennen is wanneer je Opera gewend ben.
Retry eens?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Kan m'n profile niet eens meer veranderen.
Ik heb namelijk de é vervangen door een e
Probeer het nu eens?
Ik kan het handmatig met de DB ook niet vinden...Op zaterdag 26 januari 2002 23:48 schreef SONiCB00M het volgende:
Wat ik nou niet kan begrijpen is dat de search wel jouw nick kan vinden, maar de login niet.
Het kan zijn dat per ongeluk mijn aangepaste search iets bevat waardoor het wel werkt, terwijl de rest allemaal weer niet goed gaat...
Anyway, laten we eerst maar kijken of het wel aan de é ligt
Maar inloggen lukte...
Misschien zoekt ie in een andere tabel, of op user-id ipv. specifiek op usernaam...Op zaterdag 26 januari 2002 23:48 schreef SONiCB00M het volgende:
Wat ik nou niet kan begrijpen is dat de search wel jouw nick kan vinden, maar de login niet.
HeheheOp zaterdag 26 januari 2002 23:50 schreef Idefix het volgende:
Nu zit ik helemaal in een identiteitscrisis...
Zodra er een nieuw forum pakket is moet je me maar vragen het terug te veranderen naar Idéfix
Ben benieuwd hoeveel mensen met "vreemde" karakters in hun naam hier nog meer last van zullen gaan krijgen...
Nee, ik zoek daarin eerst de userids bij de 'nikcs' en vervolgens bij die ids de posts...Op zaterdag 26 januari 2002 23:52 schreef Idefix het volgende:
Misschien zoekt ie in een andere tabel, of op user-id ipv. specifiek op usernaam...
Dus inpricipe hetzelfde als hier.
Het ligt daar niet aan, zo te zien, mysql toont me nu ineens 2 identieke rows...Op zaterdag 26 januari 2002 23:54 schreef Idefix het volgende:
"vreemde" karakters in hun naam hier nog meer last van zullen gaan krijgen...
Uiteraard als ik er een verwijder zijn ze beiden weg... Etc etc, ik laat het wel zitten
Iig. is een "Check table" wel handig...
Werkt niet met innodb...Op zondag 27 januari 2002 00:04 schreef Idefix het volgende:
Hmmm.....misschien maar eens een
Misschien ligt het daar aan...
Euh, vrij lang geleden...Op zondag 27 januari 2002 00:17 schreef Idefix het volgende:
Wanneer was innodb ook alweer ingevoerd?
Misschien ligt het daar aan...
Maar ik heb het vaker meegemaakt met users, 2-3 keer...
Weet ik, maar is een makkelijke ingang om mijn vraag te stellenOp zaterdag 26 januari 2002 23:21 schreef Idefix het volgende:
Er bestaan geen stomme vragen.
Beter dan niets (al werk ik nog (?) met IE6).Nu ben ik dus alleen nog maar ingelogd met IE 5.01 en daar post ik nu dus ook mee...wat wel wennen is wanneer je Opera gewend ben.
Staat wel 'naakt' hoor zo zonder streepje
Draaide het toen op MyISAM of InnoDB tables?Op zondag 27 januari 2002 00:21 schreef ACM het volgende:
[..]
Euh, vrij lang geleden...
Maar ik heb het vaker meegemaakt met users, 2-3 keer...
InnoDB, de gene die ik meemaakte was 1 maand geleden oid, hele nieuwe user... (40.xxx oid)Op zondag 27 januari 2002 00:24 schreef Idefix het volgende:
Draaide het toen op MyISAM of InnoDB tables?
De andere (was bij Kees) was juist een hele oude.
Nee, juist niet.Op zondag 27 januari 2002 00:28 schreef Idefix het volgende:
En allebei vreemde karakters in hun naam?
Zoals al gezegd, volgens mij ligt het helemaal niet aan dat karakter...
Hmmm....nee lijkt me toch niet echt wat...krijg je 3 dezelfde rows terug...kan de tabel alleen nog maar meer door de war schoppen.
Dan krijg je weer 1 rowOp zondag 27 januari 2002 00:39 schreef Idefix het volgende:
Als je me naam nu weer terug verandert naar Idéfix?
Hmmm....nee lijkt me toch niet echt wat...krijg je 3 dezelfde rows terug...kan de tabel alleen nog maar meer door de war schoppen.
Zo ging het iig bij die andere user.
Vaag hoor die InnoDB-tables...
1
| select * from members where member='Id\éfix'; |
Geeft _wel_ resultaat, mijn eigen aangepaste search doet mysql_escape_string, met als gevolg dat php er uiteraard een \ voor de é zet.
Waardoor ie hem uiteraard wel vindt. Topix zelf zal wel gewoon addslashes() doen... Waardoor ie hem niet vindt.
Verwijderd
Ja, kom er maar eens opOp zondag 27 januari 2002 12:05 schreef ACM het volgende:
* ACM kreeg nog een tip...
code:
1 select * from members where member='Id\éfix';
Geeft _wel_ resultaat, mijn eigen aangepaste search doet mysql_escape_string, met als gevolg dat php er uiteraard een \ voor de é zet.
Waardoor ie hem uiteraard wel vindt. Topix zelf zal wel gewoon addslashes() doen... Waardoor ie hem niet vindt.
Id/éfix gaat naar Id//éfix zoeken
Met zo'n nick is het dus onmogelijk om in te loggen
En met de search hadden ze al een fix gemaakt voor dit soort dingen
Waarom heeft de é een \ nodig?Op zondag 27 januari 2002 12:05 schreef ACM het volgende:
* ACM kreeg nog een tip...
code:
1 select * from members where member='Id\éfix';
Ik heb zelf een inlogsysteem gemaakt en daar werkt het gewoon zonder dat de é geescaped hoeft te worden...
Verwijderd
Als iemand me kan helpen, graag. Wil toch wel weer eens posten na twee weken
Na een uiterst beheerste aanname, en 2 gewonnen duels, passt Jaymz de bal naar ACM:Op dinsdag 29 januari 2002 16:16 schreef D3_temp het volgende:
*schop*
"Wat een schot" Het publiek veert op-Als in een vertraging zien ze de bal loepzuiver door de lucht klieven..............."
Ik denk dat het bij jou hetzelfde verhaal is. Het beste kun je contact opnemen met ACM/Kees om jouw nick te veranderen in de databeest. Zoals het er nu naar uitziet kun je met zo'n nick onmogelijk posten.Op maandag 28 januari 2002 02:20 schreef D3_temp het volgende:
Ik heb dus ook al zo'n 2 weken hetzelfde probleem, ik begon al aan mezelf te twijfelen maar mn username is toch echt D³. Ik heb contact opgenomen met een LA-dokter maar daar heb ik niets meer van gehoord
Als iemand me kan helpen, graag. Wil toch wel weer eens posten na twee weken
Op woensdag 30 januari 2002 00:31 schreef Terw_Dan het volgende:
Kun je de nickchange niet positief gebruiken?
Ik wil ook een "(was: Idéfix)" achter m'n naam!Door Terw_Dan (was: terw_dan) - woensdag 30 januari 2002 00:31
Bedankt degene die dit heeft opgelost!
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
Nou je het zegt...Idéfix doet het ook weer!Op woensdag 30 januari 2002 14:43 schreef D³ het volgende:
Hij doet het weer! Ik denk ik probeer het nog maar een keer voor ik een e-mail stuur naar ACM en warempel.
Bedankt degene die dit heeft opgelost!
Zou ik weer een naamsverandering mogen ondergaan?
SUOp woensdag 30 januari 2002 16:31 schreef Idefix het volgende:
[..]
Nou je het zegt...Idéfix doet het ook weer!
Zou ik weer een naamsverandering mogen ondergaan?
Hehe...maar dan wordt het weer als eenmalige naamsverandering gezien...mag ik daarna nooit meer m'n naam laten veranderenOp woensdag 30 januari 2002 16:34 schreef DR het volgende:
[..]
SU
Maargoed....ik post wel ff een linkje naar dit topic in SU...