als ik dmv imagecopyresized een plaatje copieer word hij erg lelijk ook de imagecopyresampled is geen oplossing.!
heeft iemand een iedee om dit toch wat netter te krijgen.. ??
btw let niet op de regel if($plaatje_type !="jpeg.....
die staat er nog omdat ik er problemen mee had dat goed af te vangen!
ook wil ik dat de plaatjes in verhouding blijven.. hoe kan ik dat het beste aanpakken ??
1024*756 word nu 100*100
dit zou dan
1024/100 = 102(uit mn hooft dus niet exact!!)
756/100= 76(uit mn hooft dus niet exact!!)
we nemen hier de bovenste want deze heeft de grootste verkleiningsfactor.
dus
100* ( 756/102 ) worden.....
moet ik dit gewoon in php gaan schrijven (kom ik verder wel uit) of kan het op een veel simpeler manier (vertellen aan imageresize dat hij proporties moet bewaren bijvoorbeeld!)
heeft iemand een iedee om dit toch wat netter te krijgen.. ??
btw let niet op de regel if($plaatje_type !="jpeg.....
die staat er nog omdat ik er problemen mee had dat goed af te vangen!
ook wil ik dat de plaatjes in verhouding blijven.. hoe kan ik dat het beste aanpakken ??
1024*756 word nu 100*100
dit zou dan
1024/100 = 102(uit mn hooft dus niet exact!!)
756/100= 76(uit mn hooft dus niet exact!!)
we nemen hier de bovenste want deze heeft de grootste verkleiningsfactor.
dus
100* ( 756/102 ) worden.....
moet ik dit gewoon in php gaan schrijven (kom ik verder wel uit) of kan het op een veel simpeler manier (vertellen aan imageresize dat hij proporties moet bewaren bijvoorbeeld!)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <? if (is_uploaded_file($plaatje)) { if ($plaatje_type != "jpeg" or $plaatje_type == "jpg" or $plaatje_type == "JPEG" or $plaatje_type == "JPG") { copy($plaatje, $hard_img_dir . $filename); $src_img=imagecreatefromjpeg( $hard_img_dir . $filename); $dst_img=ImageCreate($tn_imagesize_y,$tn_imagesize_x); //if(!ImageCopyResized($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$new_w,$new_h,ImageSX($src_img),ImageSY($src_img))) if(!imagecopyresampled($dst_img,$src_img,0,0,0,0,100,100,ImageSX($src_img),ImageSY($src_img))) { echo "ImageCopyResized werkt niet !"; } // even ter test de volgende 2 regels laten de plaatjes zien.. 1e = thumbnail. ImageJPEG($dst_img); //ImageJPEG($src_img); ImageJPEG($dst_img, $hard_img_dir . $tn_filename); } else { echo "Er is fout opgetreden bij het verwerken van het plaatje: '$plaatje'!<br>"; } ?> |
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad