Toon posts:

[OC] Via FSB een Athlon Classic OC-en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het oud. en heb FS al gedaan. Ik heb een Athlon clasic700 Mhz. Sinds kort heb ik hem op 805 Mhz (7x115) lopen zonder enige instabiliteit. Mijn vraag is wat is het hoogst haalbare FSB met Athlon clasics, ooit een gerucht gehoord dat boven de 115 onhaalbaar was :?

Voor systeem specs zie sig.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 14:44

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Volgens mij wordt dan inderdaad de chipset de bottleneck. Die komen meestal niet hoger als 115 Mhz. De enige manier om je Athlon te klokken wordt dan via de multiplier. Die kun je bij classic Athlons omzeilen door een goldfinger device te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 19:04 schreef -bolio- het volgende:
Volgens mij wordt dan inderdaad de chipset de bottleneck. Die komen meestal niet hoger als 115 Mhz. De enige manier om je Athlon te klokken wordt dan via de multiplier. Die kun je bij classic Athlons omzeilen door een goldfinger device te kopen.
Van die GFD weet ik. Maar veel zin heb ik daar niet in. 805 Mhz is ook lekker. Misschien dat ik van de zomer mijn mobo+cpu en misschien Videokaart toch vervang.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:05

BrZ

Op zaterdag 26 januari 2002 19:04 schreef -bolio- het volgende:
De enige manier om je Athlon te klokken wordt dan via de multiplier. Die kun je bij classic Athlons omzeilen door een goldfinger device te kopen.
Gewoon SMD weerstanden verplaatsen op de Athlon *D

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:54 schreef AMADEUZ het volgende:
Ik weet het oud. en heb FS al gedaan. Ik heb een Athlon clasic700 Mhz. Sinds kort heb ik hem op 805 Mhz (7x115) lopen zonder enige instabiliteit. Mijn vraag is wat is het hoogst haalbare FSB met Athlon clasics, ooit een gerucht gehoord dat boven de 115 onhaalbaar was :?

Voor systeem specs zie sig.
hij zou de 900 mhz moeten kunnen halen door FSB op 120 te zetten, dit werkt tenminste bij m'n broer stabiel ;)

Verwijderd

Ik heb lang een Athlon classic gehad op een KA-100
Ik heb alles gedaan om mijn fsb op 114 stabiel te krijgen.
112 was bij mij maximaal.
Met een gold finger kun je hem op 8.5 zetten en dan je fsb
op 112 met 1.95v(level 2 even uitschakelen)
Als hij dan stabiel loopt zit je goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 20:42 schreef mast3r het volgende:

[..]

hij zou de 900 mhz moeten kunnen halen door FSB op 120 te zetten, dit werkt tenminste bij m'n broer stabiel ;)
>:) Das nou jammer ik ben geen Newbe die daarin trapt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 20:58 schreef IT het volgende:
Ik heb lang een Athlon classic gehad op een KA-100
Ik heb alles gedaan om mijn fsb op 114 stabiel te krijgen.
112 was bij mij maximaal.
Met een gold finger kun je hem op 8.5 zetten en dan je fsb
op 112 met 1.95v(level 2 even uitschakelen)
Als hij dan stabiel loopt zit je goed.
Bij mij is 114 stabiel. Met 115 krijg ik af en toe wat vastlopers.

Denk dat ik het zo laat. Heb altijd al op 800 Mhz willen draaien :) Misschien dat ik ooit nog eens een 1 Ghz vind op de beurs voor een leuk prijsje.

Verwijderd

bij mijn aopen ak-72 de hoogste optie hoger dan 115 kom je denk ik niet met mijn goldfinger device met een multiplier van 8.5 en een fsb van 110 loopt ie nu op 935 snel zat
en uh een slot a 1ghz zal je niet snel meer vinden

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
nee zal je niet vinden nee.
Die dingen waren toendertijd zo duur.
Toen mij vader een nieuwe pc ging bestellen koste een
Athlon 950 Classic 2300,-
en een
Athlon 1000 Classic 3200,-

1x raden wat me vader heeft genomen ....

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:54 schreef AMADEUZ het volgende:
Mijn vraag is wat is het hoogst haalbare FSB met Athlon clasics, ooit een gerucht gehoord dat boven de 115 onhaalbaar was :?
sorry om je van je illusie te ontdoen, maar mijn Athlon Classic 750MHz loopt perfect stabiel @ een FSB van 120 MHz [effectief 900 MHz dus]. Boven een FSB van 124 MHz begint het systeem echter kuren te vertonen [hangt al, voordat ie in winXP geboot is].

Mijn mamaplankje is overigens ook een ABIT KA7. Door die-hard OCers voor die-hard OC-ers ;)

[edit]
voordat iemand dus vraagt, waarom ik m dan niet op 124 MHz heb lopen, 900 MHz is een mooi rond getal :)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
als je het niet probeert zal je het nooit weten :P
elk aparaat is anders, dus jah, en als ie niks meer doet moet je gewoon ff bios resetten, simpel toch? :)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 14:04 schreef COOLIEZ het volgende:
als je het niet probeert zal je het nooit weten :P
elk aparaat is anders, dus jah, en als ie niks meer doet moet je gewoon ff bios resetten, simpel toch? :)
Gewoon op de INSert toets rammen bij het opstarten, als ie niet wil posten. You gotta love ABIT :*)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 14:00 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

sorry om je van je illusie te ontdoen, maar mijn Athlon Classic 750MHz loopt perfect stabiel @ een FSB van 120 MHz [effectief 900 MHz dus]. Boven een FSB van 124 MHz begint het systeem echter kuren te vertonen [hangt al, voordat ie in winXP geboot is].

Mijn mamaplankje is overigens ook een ABIT KA7. Door die-hard OCers voor die-hard OC-ers ;)

[edit]
voordat iemand dus vraagt, waarom ik m dan niet op 124 MHz heb lopen, 900 MHz is een mooi rond getal :)
zonder voltage omhoog te rammen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 14:09 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

Gewoon op de INSert toets rammen bij het opstarten, als ie niet wil posten. You gotta love ABIT :*)
Weer wat geleerd :) Ik maar steeds met mijn kop in de kast >:)

Wat is jouw voltage

Verwijderd

voltage is standaard [kweetniet zo snel hoeveel dat dan is :)]
Pagina: 1