Toon posts:

Heeft iemand zijn XP - 98se netwerk WEL werkend ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag dan de instellingen want alles werkt bij mij BIJNA na een 3com netwerkkaartje gekocht te hebben ipv (kloooote) Realtek 8139 kaartje.
Alles ziet elkaar, kan in mapjes kijken maar zodra ik een file wil kopieren van ene compu naar andere stopt ie ermee en zegt dat netwerkmap not available is.

alvast bedankt..

groeten van iemand die er al veel te lang mee aan kloten is.

Verwijderd

hier werkt het PERFEKT met ROELENDE realtek kaarten........dus het ligt aan jouw 3com dure kaart......:r

>:)

Verwijderd

Topicstarter
hahaha die is goed..
nou ach ja die realtek deed het wel alleen op 10mbit.. bij 100 mbit freezed die 98 compu..
Dus ik gemaild naar realtek en die kwamen met de oplossing:

known problem, solution:
set speed to 10mbit |:(

op dat moment heb ik realtek vaarwel gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
maarre kun je ff al je instellingen posten ?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

pc 1:

IP: 192.168.0.1
NM: 255.255.255.0

pc 2:
IP: 192.168.0.2
NM: 255.255.255.0

crossed cable ertussen en je bent klaar..

ga niet mijn eigen settings posten.. geen tijd voor..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 26 januari 2002 18:54 schreef pakradja007 het volgende:
hier werkt het PERFEKT met ROELENDE realtek kaarten........dus het ligt aan jouw 3com dure kaart......:r

>:)
Jouw post brengt echt wel veel bij in dit topic |:(

2ndReality.
Kan je goed pingen over en weer ?
Doe eens ping -t [IP] en laat hem ff 100x doen.
Als er packet loss is dan klopt er iets niet.
Heb je netbios over TCP/IP wel aan staan ?
( ja want anders zou hij die die andere pc niet zien )
Firewall uit ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Check je kabel... 't Kan zijn dat een heel klein kabelbreukje de boel laat crashen op één bepaalde map (ervaring). Dus ook als je je kabel met succes doorgemeten hebt: andere kabel proberen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
heb hem van xp naar 98 ongeveer 80x gepingd 1 keer 4ms de rest <0ms
0% packet loss

andersom 0% loss max ping 1ms

Verwijderd

Topicstarter
en kabeltje is nieuw en had het ooit voor elkaar op 10mbit met een realtek kaartje.

Verwijderd

Als je wederzijds kunt pingen is het issue nic drivers, kabeltjes etc wel oke. :) Resteert instellingen of zo.

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja precies mijn vraag in regel 1 van deze topic

Verwijderd

Topicstarter
nou nog maar ff een korte uitleg:

pc 1 (win xp pro):
ip 192.168.0.1
sub 255.255.255.0
|
100mbit cross
|
pc 2 (win98se)
ip 192.168.0.2
sub 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

File sharing aan, Client ms networks aan, netbeui en tcp/ip network aan. Beide in MSHOME groep.

pc 1 maakt met een andere netwerkkaart verbinding met adsl modem (always-on)
(ip10.0.0.150/sub255.255.255.0/gate10.0.0.138/dns195.121.1.34/195.121.1.66)
Firewall op deze connectie maar heeft geen invloed op situatie of ik hem aan of uit heb staan.

Kan met 98 compu bladeren in xp shared folders, zodra ik iets wil kopieren heb ik geen data transfer en foutmelding network location no longer available.

Ik kan met xp compu bladeren in 98 compu maar gaat zeeeeer traag (lees: files zien in 1 dir min. 2 minuten).. files kopieren dan krijg ik explorer not responding.

Pingen gaat van en naar beide compu's prima (0% loss en < 0ms)

Sygate installed geeft aan alles ok. Alleen geen inet op 98 compu (heb dit weleens voor elkaar gekregen maar door prutsen werkt dit niet meer |:().

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 27 januari 2002 05:26 schreef 2ndReality het volgende:
nou nog maar ff een korte uitleg:

pc 1 (win xp pro):
ip 192.168.0.1
sub 255.255.255.0
|
100mbit cross
|
pc 2 (win98se)
ip 192.168.0.2
sub 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1

File sharing aan, Client ms networks aan, netbeui en tcp/ip network aan. Beide in MSHOME groep.

pc 1 maakt met een andere netwerkkaart verbinding met adsl modem (always-on)
(ip10.0.0.150/sub255.255.255.0/gate10.0.0.138/dns195.121.1.34/195.121.1.66)
Firewall op deze connectie maar heeft geen invloed op situatie of ik hem aan of uit heb staan.

Kan met 98 compu bladeren in xp shared folders, zodra ik iets wil kopieren heb ik geen data transfer en foutmelding network location no longer available.

Ik kan met xp compu bladeren in 98 compu maar gaat zeeeeer traag (lees: files zien in 1 dir min. 2 minuten).. files kopieren dan krijg ik explorer not responding.

Pingen gaat van en naar beide compu's prima (0% loss en < 0ms)

Sygate installed geeft aan alles ok. Alleen geen inet op 98 compu (heb dit weleens voor elkaar gekregen maar door prutsen werkt dit niet meer |:().
Je kan dus goed pingen dus zit het niet in de hardware.
Hier is nix mis mee maar het is wel netbios he. Te vinden bij TCP/IP in de advanced bij wins. Maar als dat niet aan zou staat zou je niet kunnen browsen op de andere pc.
Ik zou eens alles wat je draait uitzetten. firewall, sysgate, etc...
Staan die nic's op full duplex ?

Verwijderd

bij mij geen problemen.. Thuisnetwerk:

Win 95b ---Win XP --- Win 95a --- Win 98se --- Win Me

--- = BNC-kabel
Winxxx = computer

Alles werkt. De Win XP heeft een ISDN-modem met ICS en DHCP en de rest heeft vlekkeloos internet dat altijd werkt.

Groeten,

Kozel

• ir_baboon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09-2017
ik heb hier oa Xp draaien aan een w2k server en dat gaat als een zonnetje...

Ook heb ik bij andere mensen een 95 en 98 bak aan een xp machine geknoopt om het internet en een printer en wat mapjes te delen en dat ging ook zonder problemen.. ( lees zonder XP netwerk diskette..)

Ik heb er geen problemen mee...

IR better than stupid weasel !!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 09:13 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Je kan dus goed pingen dus zit het niet in de hardware.
Hier is nix mis mee maar het is wel netbios he. Te vinden bij TCP/IP in de advanced bij wins. Maar als dat niet aan zou staat zou je niet kunnen browsen op de andere pc.
Ik zou eens alles wat je draait uitzetten. firewall, sysgate, etc...
Staan die nic's op full duplex ?
firewall en sygate uitzetten helpt niet.
nic's staan op half duplex.. op full duplex ziet die 98 compu de xp niet meer :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 15:56 schreef ir_baboon het volgende:
ik heb hier oa Xp draaien aan een w2k server en dat gaat als een zonnetje...

Ook heb ik bij andere mensen een 95 en 98 bak aan een xp machine geknoopt om het internet en een printer en wat mapjes te delen en dat ging ook zonder problemen.. ( lees zonder XP netwerk diskette..)

Ik heb er geen problemen mee...
wat waren dan precies je instellingen ? Het is leuk dat het bij jou wel werkt maar ik heb er weinig aan als je niet zegt welke instellingen ik op beide pc's moet doen..

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
Op maandag 28 januari 2002 01:08 schreef 2ndReality het volgende:

[..]

wat waren dan precies je instellingen ? Het is leuk dat het bij jou wel werkt maar ik heb er weinig aan als je niet zegt welke instellingen ik op beide pc's moet doen..
Hoezo? Je vraagt in je subject wie het wel werkend heeft, bij deze dus....

Probeer die Realtek eens te vervangen door de kaart waarmee je internet. Misschien dat het aan die kaart ligt.
(Gezien het ding toch al niet probleemloos werkt)

Verwijderd

Topicstarter
realtek 8029 gebruik ik nu voor connectie met i-net wat goed gaat.

voor dat se98 <-> xp gebruik ik een 3com kaartje en een onboard SiS nic (die overigens in andere netwerken wel goed gefunctioneerd heeft dus dat werkt ook)
enne bovendien kan ik probleemloos pingen dus dat is het gewoon niet.

het zijn dus de instellingen maar niemand post die..

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 28 januari 2002 01:33 schreef 2ndReality het volgende:
realtek 8029 gebruik ik nu voor connectie met i-net wat goed gaat.

voor dat se98 <-> xp gebruik ik een 3com kaartje en een onboard SiS nic (die overigens in andere netwerken wel goed gefunctioneerd heeft dus dat werkt ook)
enne bovendien kan ik probleemloos pingen dus dat is het gewoon niet.

het zijn dus de instellingen maar niemand post die..
Je instellingen staan goed. Het is ergens in of andere |:( ding in XP volgens mij die je parten speelt.

Verwijderd

windows 98 comp.: haal je netwerkkaart eruit --> opstarten onder veilige modus --> gooi onder 98 (veilige modus)ALLE netwerkonderdelen eruit (ook tcp/ip protocol en externe toegangsadapter)--> opnieuw starten --> normale modus --> installeer externe toegangsadapter --> computer uit --> nic erin --> comp. aan --> nic installeren --> opnieuw je settings instellen. *je probleem wordt meestal veroorzaakt door een corrupte installatie van oa het tcp/ip protocol*

windows XP comp. : ga naar configuratie scherm --> software --> XP onderdelen --> loop alles na (standaard wordt er een "indexer" geinstalleerd om het zoeken te vergemakkelijken, maar die in feite alles vertraagd zoals bladeren met verkenner) --> deinstalleer de "pruttel" die je niet nodig hebt (dat weet jij het beste en niet Microsoft)--> loop verder ALLE instellingen na die prestatie beinvloedend zijn (cache thumbnails? waarom? zoeken naar computers of printers op het netwerk? waarom? etc.)--> ga eventueel nog naar "uitvoeren" (run) en type msconfig en loop even na wat allemaal opgestart wordt (weet je niet waar het voor is blijf er dan vanaf!!) *traag bladeren over netwerk of zelfs de HD, wordt veroorzaakt door die "standaard dingen" die geinstalleerd worden,waar de meeste gebruikers niets vanaf weten*
edit:
heb je ook netbios over tcp/ip aanstaan bij XP?

Succes ermee

Tom

Verwijderd

Topicstarter
nah laat maar ik was er zat van dus heb 98se weer geinstalleerd. Binnen 1 uur windows 98se installed EN HET NETWERK WERKTE NA 3 MINUTEN INSTELLEN !!

xp :r

oja iets te vroeg gejuicht :)

normaal heb ik 650kb/sec internet nu nog maar 350kb/sec in 98SE..
Iemand ideeen ?

oja iets te vroeg gejuicht deel 2 :)

Ik haal maar 2 mb/sec met 100mbit lijn..

edit: 600kb/sec adsl internet is weer voor elkaar :p

nu nog 100mbit naar de 5mb/sec zien te krijgen
Pagina: 1