Toon posts:

kwaliteit veel tegelijk fotos verlagen??

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had wat vraagjes over fotos, het zit zo:

ik wil nu gewoon een paar fotos op internet zetten, en heb daarvoor een scriptje gebruikt wat ze verkleind en als je erop klikt worden ze vergroot. nou werkt prima, maar het gaat zoooo traaag..

en het probleem is misschien dat al die fotos met mijn digitale camera zijn genomen op een res van 1600 x 1200 (ik wist toen natuurlijk niet ik ze op internet zou zetten) Heeft dat ermee te maken?(want dat script verkleind ze dus) en zo ja is er een manier om een hele dir met veel fotos in een keer van kwaliteit te verlagen ofzoiets??

bvd,

rob

Verwijderd

[topic=43166/1/50]
[topic=348419/1/50]
[topic=90969/1/50]
[topic=219980/1/50]
[topic=180188/1/50]

Voortaan zelf eerst zoeken aub.

En als je het echt goed wilt doen doe je het met Photoshop, met een batch functie.

Verwijderd

Topicstarter
ja thumbnails maken is niet echt het probleem, die heb ik namelijk al, de vraag is eigenlijk of het mogelijk is om de kwaliteit van een hele dir met fotos te verlagen..

dat kan met een batch?

ik ga kijken thnx

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:50 schreef FlexXxer het volgende:

dat kan met een batch?
Ja, met Photoshop kun je standaard een paar reeks acties (batch) over een foto halen, en vervolgens het bestand weer opslaan.

In jouw geval waarschijnlijk omzetten naar een iets kleiner formaat, zoals 640*480 ofzo, en vervolgens als jpg met hoge compressie opslaan.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
FlexXxer:
dat kan met een batch?
Zie ook [topic=387814]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ook weer opgelost.. met beetje zoeken en F1 was dit topic dan ook zwaar overbodig :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.