[W2K] Terminal Client en portforwarding

Pagina: 1
Acties:

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
Hallo medetweakers.

Ik heb een probleempje met portforwarding in combinatie met de Terminal Client.

Hetvolgende is het geval.

Op een locatie staat een W2K Server met Terminal Services installed voor Remote Beheer. Ik ben erachter dat poort 3389 geforward moet worden, en dat werkt ook. Alleen heb ik poort 1053 aan de buiten zijde geredirect naar poort 3389. Dit werkt als je de Terminal Client op WinXP draait. Daarin kun je namelijk een poort nummer opgeven. Onder W2K Prof krijg ik dat niet aan de praat. Ook in de registry 'hacken' heeft geen zin.

Weet iemand hoe ik dit aan de praat kan krijgen?

Dus de Terminal Client moet verbinden met xxx.xxx.xxx.xxx:1053 en dat moet verbinden met xxx.xxx.xxx.xxx:3389 . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zaterdag 26 januari 2002 18:19 schreef DJ het volgende:
Hallo medetweakers.

Ik heb een probleempje met portforwarding in combinatie met de Terminal Client.
copieer de terminalserver client van je XP machine naar je Windows2000 machine. mstsc.exe en een of 2 DLL's (mstscax.dll dacht ik), werkt zonder problemen.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
Als je een meisje bent, dan krijg je van mij nu een dikke knuffel :)

Het werkt dus . . . let wel op . . . bij W2K moet je in de registry we nog even op 2 plekken het adres aanpassen. Te weten op de volgende plekken:
code:
1
2
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\(connectie naam)\MRU0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\(connectie naam)\Full Adress

Alletwee moet het adres aangepast worden. Vul eerst in de connection manager het ip adres in van de Server, en daarna met Regedit de bovenstaande keys aanpassen, door simpel weg :(poortnummer) in te vullen.

Tevens heb ik van de WinXP machine niet alleen de MSTSCAX.DLL gekopieerd maar ook de MSTSC.EXE gekopieerd. Dit voor de zekerheid, maar het werkt dus als een trein.

Toch wel een beetje dom (om in maxima termen te praten) dat Microsoft dit niet zelf had kunnen bedenken . . . |:(

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zaterdag 26 januari 2002 19:28 schreef DJ het volgende:
Het werkt dus . . . let wel op . . . bij W2K moet je in de registry we nog even op 2 plekken het adres aanpassen. Te weten op de volgende plekken:

..

Tevens heb ik van de WinXP machine niet alleen de MSTSCAX.DLL gekopieerd maar ook de MSTSC.EXE gekopieerd. Dit voor de zekerheid, maar het werkt dus als een trein.
t dit niet zelf had kunnen bedenken . . . |:(
je maakt het jezelf te moeilijk :-)
geef als computer gewoon <host>:<port> in, en het werkt. niet nodig registries te editten ofzo..

het copieeren van beide bedoelde ik ook, was misschien niet helemaal duidelijk.