welke is nou beter,de blach ice1 of de cooling cube(allebei bij de oc-shop)
en waar kan je nou zo'n ding het best bevestigen in een chieftech DA-01-BD
en waar kan je nou zo'n ding het best bevestigen in een chieftech DA-01-BD
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !
Verwijderd
Nog veel sterker, de maze-2 kan zonder meer direct op je processor (met een beetje koelpasta natuurlijk), met een peltier moet je een zogeheten coldplate gebruiken, dit houdt kort gezegd in dat je de peltier sandwichet tussen het koelblok en de coldplate. De peltier moet namelijk onder een bepaalde druk staan, en heeft niet de gladde oppervlakte die je bij een CPU-koeler wilt hebben.Op zondag 27 januari 2002 15:35 schreef mark_m het volgende:
maar kan die maze2 nu direct op je amd of moet je daar een peltier voor gebruiken
Verwijderd
Verwijderd
Voeistoffen die stromen wekken een inductiespanning op, die spanning is over een afstand van een halve meter al te meten, doordat de vloeistof nog eens door metalen delen gaat zal de potentiaal nog hoger worden. Hoe dus te werk gaan? Aan het begin en eind van het systeem een koperen spoeltje om de leiding wikkelen, de spoeltjes in serie aansluiten, kijken of er met een gevoelige voltmeter iets valt te meten, en daar een schakeling met een waarschuwings-LED voor bedenken. Iets met een comperator ofzo. Heel wat goedkoper dan twee pompen met de extra benodigde hardware. Twee pompen zullen de koelprestatie niet negatief beïnvloeden, maar de ene zal er wel voor zorgen dat de andere extra slijt.Op zondag 27 januari 2002 16:56 schreef mark_m het volgende:
ik weet dat het wat overkill is meer he,als je het doet moet je het GOED doen,maar die 2 pompen beinvloeden de koelprestaties toch niet negatief???
Verwijderd
Sinds ATX een zwakstroom-kortsluitprincipe gebruikt om de PC aan te zetten, maar ook uit te zetten, is dat dus geen probleem, klokchipje erbij voor de 4 seconden timing moet kunnen.Op zondag 27 januari 2002 17:31 schreef mark_m het volgende:
n princiepe heel goed bedacht,maar dit schakeld de pc toch niet uit zodra er iets mis met de pomp gaat???
je merkt het ook in pc alert als de temp omhoog gaat,maar hij staat vaak snachts aan dus een beetje zekerheid is nooit weg.
Doorat geen twee pompen gelijk zijn, zal de ene altijd zwaarder belast draaien dan de andere, ook met parallel-aansluiting, want dan krijg je toch in alletwee de pompen dezelfde druk.maar hoe kan die ene pomp ervoor zorgen dat de andere sneller slijt???gewoon met een t-tukje(mischien dat ze in de vorm Y hebben)en tussen de pompen en t-tuk een keerklepje(2 klepjes totaal dus)
ik schakel automatisch aan met een relais dat op 12 of op 5 volt werkt.
ik heb het geld dus waarom niet
Verwijderd
Als ze T-stukjes hebben, hebben ze ook slang.Op zondag 27 januari 2002 20:41 schreef mark_m het volgende:
zouden ze bij het tuincentrum ook flexibele slang hebben die ik zoek??en anders ga ik ook nog eff naar de dierenzaak of gamma
Verwijderd
Omgekeerd hoeft natuurlijk niet , vooral als ze bijtenOp zondag 27 januari 2002 20:43 schreef aad123 het volgende:
[..]
Als ze T-stukjes hebben, hebben ze ook slang.