[ISA NIC] I/O, IRQ van ISAkaarten? hoe kom ik....

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoe kan ik erachter komen wat het IRQ is van ISA kaarten en de I/O poort die ze gebruiken?

ben namelijk bezig een freesco server aan het opzetten en die vraagt naar de I/Os van de netwerkkaarten, en ik heb geen flauw idee wat het is.

Het gaat om een prolinea 4/66 van Compaq. en kan afaik niet in de bios komen.

iemand een idee?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben je nou nog steeds met die comprak aan het kutten :)

Als er geen jumpers opzitten zul je het programmatje moeten zoeken dat bij die netwerkkaart zit om alles mee in te stellen. Als het geen merk is kan dat nog best lastig worden.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:37
Had 3com niet van die test utils voor netwerkkaarten? Kon je ook gelijk zien en instellen wat je wil weten. Weet het niet zekers meer.

Wat voor nic heb je btw?

Mocht je een 3 com hebben.
Dit uitpakken. Dos bootdisk maken, Dit erbij gooien. Booten, runnen en je weet wat je wilt weten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ER zit 1 3com in (die bleek er ook bij te horen).
verder heb ik een Risola ding erin zitten (geloof een realtek kaart).

En ja Bigs, ben nog steeds met die comprak bezig, maar dat is het enige systeem dat ik verder niet meer nodig heb.
(of ik moet ergens een P1 tegenkomen die PCI kaartjes vreet)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:03
Op zaterdag 26 januari 2002 17:43 schreef terw_dan het volgende:
Hoe kan ik erachter komen wat het IRQ is van ISA kaarten en de I/O poort die ze gebruiken?

ben namelijk bezig een freesco server aan het opzetten en die vraagt naar de I/Os van de netwerkkaarten, en ik heb geen flauw idee wat het is.

Het gaat om een prolinea 4/66 van Compaq. en kan afaik niet in de bios komen.

iemand een idee?
*Kuch*

Ik zal je eens wat vertellen:

Ik heb vorige week ook een Prolinea 466 gekregen. Ding heeft 1 PCI slot en de rest is ISA.

Gehuegen zat er nie in, maar gelukkig was er een bedrijfje die mijn probleem GRATIS wous oplossen :)

Als het goed is zit er dan een 635 MB HDD in. Ik wil alleen maar zeggen:

Zet er AUB GEEN Freesco op. Ik heb mijn Prolinea, met 1 ISA netwerk kaart (3COM Etherlink 3), en een Realtek netwerk kaart.

Ik draai er Smoothwall op. Bij mij werden de netwerk kaarten vanzelf herkend, en das wel erug makkelijk.

Als je meer info wilt, dan kun je me wel mailen.

oh ja, website van Smoothwall is www.smoothwall.org. Daar kan je een ISO opaheln voor de installatie.

Hij moet wel van CD instelleren, maar die sloop je gewoon tijdelijk uit je eigen PC :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 18:34 schreef maartenb het volgende:

[..]

*Kuch*

Ik zal je eens wat vertellen:

Ik heb vorige week ook een Prolinea 466 gekregen. Ding heeft 1 PCI slot en de rest is ISA.

Gehuegen zat er nie in, maar gelukkig was er een bedrijfje die mijn probleem GRATIS wous oplossen :)

Als het goed is zit er dan een 635 MB HDD in. Ik wil alleen maar zeggen:

Zet er AUB GEEN Freesco op. Ik heb mijn Prolinea, met 1 ISA netwerk kaart (3COM Etherlink 3), en een Realtek netwerk kaart.

Ik draai er Smoothwall op. Bij mij werden de netwerk kaarten vanzelf herkend, en das wel erug makkelijk.

Als je meer info wilt, dan kun je me wel mailen.

oh ja, website van Smoothwall is www.smoothwall.org. Daar kan je een ISO opaheln voor de installatie.

Hij moet wel van CD instelleren, maar die sloop je gewoon tijdelijk uit je eigen PC :)
2 problemen
1 - geen cdrom speler
2 - 210MB schijfje (gaat geen smoothwall opppasssen denk ik)

• Flappie
CD rom speler haal je gewoon tijdelijk uit je eigen PC, als de installatie klaar is haal je die CD-rom er weer uit.

die HDD is een ander verhaal.

Toch heb ik echt een Prolinea met 635 MB HDD ruimte.

Kan je niet ergen een goedkope HDD op de kop tikken?

• Flappie
Smoothwall zegt dit bij mij trouwens:

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/hda4 454M 44M 387M 10% /
/dev/hda1 5.7M 1.5M 3.9M 28% /boot
/dev/hda3 114M 598k 108M 1% /var/log

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Ik heb nog wel een probleempje.
ik heb cardfinder gebruikt om vast te stellen welk IRQ en I/O de 3com gebruikt. Daar ben ik inmiddels achter, maar dan zit ik altijd nog met een andere kaart.

nu heb ik de twee kaarten van slot omgewisseld, maar die 3com blijft op dezelfde I/O en IRQ en weet ik die van die andere kaart nog niet.

iemand nog een oplossing voor dit systeem (of wordt het toch een 2e hands systeem op de kop tikken :()

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 20:01 schreef maartenb het volgende:
CD rom speler haal je gewoon tijdelijk uit je eigen PC, als de installatie klaar is haal je die CD-rom er weer uit.

die HDD is een ander verhaal.

Toch heb ik echt een Prolinea met 635 MB HDD ruimte.

Kan je niet ergen een goedkope HDD op de kop tikken?
Ik heb nog een 540 en 1600 liggen, MAAR een andere hdd vreet deze bak niet, en ik kan geen cdrom in dat barrel zetten (maar 1 IDE device, de onder wordt niet ondersteund)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 20:06 schreef terw_dan het volgende:
en weet ik die van die andere kaart nog niet.
met de namen, typenummers of namen of nummers op de chip en zo die op de kaart staan kom je er meestal uit door dit 1 voor of gecombineerd via Google.com te zoeken.
Zo vind je bijna alle setup diskjes van dit spul.

• Flappie
Op zaterdag 26 januari 2002 20:07 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Ik heb nog een 540 en 1600 liggen, MAAR een andere hdd vreet deze bak niet, en ik kan geen cdrom in dat barrel zetten (maar 1 IDE device, de onder wordt niet ondersteund)
:?

Wat bedoel je hiermee? Je kan toch gewoon op de 1e IDE controoler die HDD doen, en op die 2e de CD-rom :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 12:29 schreef maartenb het volgende:

[..]

:?

Wat bedoel je hiermee? Je kan toch gewoon op de 1e IDE controoler die HDD doen, en op die 2e de CD-rom :?
Er is maar 1 ide controller

• Flappie
Bij mij anders niet. Bij mij zitten er 2 onder elkaar. Als je ietsje beter kijkt, zul jij er ook wel 2 hebben hoor.

Hij zit inderdaad een beetje vaag, maar hij zal er wel zitten!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 12:57 schreef maartenb het volgende:
Bij mij anders niet. Bij mij zitten er 2 onder elkaar. Als je ietsje beter kijkt, zul jij er ook wel 2 hebben hoor.

Hij zit inderdaad een beetje vaag, maar hij zal er wel zitten!
MOet je een foto van dat kreng hebben.
ik heb 1 diskdrive controller en 1 ide controller die maar 1 apparaat ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011993316
die flatcable is voor de diskdrive, daarnaast zie je maar EEN (1) connector. Echt waar. (het is een oude compaq, die dingen wijken altijd af)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Sorry voor het schopje, maar dat Freesco kreng draait nog steeds niet, maar er is vooruitgang.

Ik heb inmiddels 2 3com kaartjes, de computer winkel was zo aardig mij er eentje te geven, voor niks *D *D (Dankje Fred).

Verder heb ik Cardfind gebruikt om de I/O en interupts vast te stellen.

Hij geeft aan als adres: 300 en als interupt: 10. Maar dit doet hij bij beide kaarten.
Kan dit kloppen, of zit er dan nog iets mis. Het zijn wel twee verschillende 3commetjes.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 24 februari 2002 21:43 schreef Terw_Dan het volgende:
Sorry voor het schopje, maar dat Freesco kreng draait nog steeds niet, maar er is vooruitgang.

Ik heb inmiddels 2 3com kaartjes, de computer winkel was zo aardig mij er eentje te geven, voor niks *D *D (Dankje Fred).

Verder heb ik Cardfind gebruikt om de I/O en interupts vast te stellen.

Hij geeft aan als adres: 300 en als interupt: 10. Maar dit doet hij bij beide kaarten.
Kan dit kloppen, of zit er dan nog iets mis. Het zijn wel twee verschillende 3commetjes.
Kan is een redelijk standaard instelling. Maar je kan die veranderen met zo'n 3com tooltje of met jumperstjes :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Zorg dat PnP uit staat op die nic's en gebruik het tooltje dat bij 3com te downen is om I/O en irq in te stellen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Inderdaad.. Voor de 3coms kun je gewoon de 2e driver-disk downloaden.. (tenminste, ik neem aan dat het om een etherlink-III kaart o.i.d. gaat).
Daarop staat 3c5x9cfg.exe.. (gewoon starten vanaf een kale dos-boot). Verder eerst 1 kaart goed zetten, en daarna pas de 2e in je systeem zetten..

Voor realtek-kaartjes kun je vaak ook van die tooltjes downloaden.. Gewoon kijken wat voor chip er op de kaart zit, en van daaruit naar drivers gaan zoeken..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 10:29 schreef Twynn het volgende:
Inderdaad.. Voor de 3coms kun je gewoon de 2e driver-disk downloaden.. (tenminste, ik neem aan dat het om een etherlink-III kaart o.i.d. gaat).
Daarop staat 3c5x9cfg.exe.. (gewoon starten vanaf een kale dos-boot). Verder eerst 1 kaart goed zetten, en daarna pas de 2e in je systeem zetten..

Voor realtek-kaartjes kun je vaak ook van die tooltjes downloaden.. Gewoon kijken wat voor chip er op de kaart zit, en van daaruit naar drivers gaan zoeken..
Ik heb vandaag nog een 3com gekregen (mooi geruild voor een noname en twee cdeetjes *D, Dank je Dennis)

Ik heb nu 2x een Etherlink III erin zitten en nog 1 3com, waar ik alleen van kan zeggen dat het een standaard 10Mbit based UTP kaart is.

Maar ik zal dat config tooltje even gaan bekijken.
Pagina: 1