[Delphi] scrollbalk smoothing?

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Ben hier bezig met een Delphi (6.0) programmaatje. Die leest dingen uit een database en propt deze in een lookup combobox. So far so good. Maar er staan zo'n 1000 "entries" in deze combobox. De scrollbalk (hij laat er default geloof ik 5 zien) gaat echter niet vloeiend, maar kent drie standen (boven, midden, eind), wat het niet echt makkelijk scrollen maakt. Is deze scrollbalk ergens in te stellen zodat hij beter "meebeweegt" met grote aantallen data?

(ik hoop dat m'n vraag duidelijk is) :)

Thanks!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 22:44
Op zaterdag 26 januari 2002 17:37 schreef ThePriest het volgende:
Hallo,
Ben hier bezig met een Delphi (6.0) programmaatje. Die leest dingen uit een database en propt deze in een lookup combobox. So far so good. Maar er staan zo'n 1000 "entries" in deze combobox. De scrollbalk (hij laat er default geloof ik 5 zien) gaat echter niet vloeiend, maar kent drie standen (boven, midden, eind), wat het niet echt makkelijk scrollen maakt. Is deze scrollbalk ergens in te stellen zodat hij beter "meebeweegt" met grote aantallen data?

(ik hoop dat m'n vraag duidelijk is) :)

Thanks!
Ik begin donderdag weer met delphi op school maar ik weet vast en zeker dat er een optie is in de object inspector waarmee je de hoeveelheid items dat weergegeven moet worden kan worden ingesteld. Anders zoek je ff iets leuks op met: combobox1.items. (en dan zo iets als items visible of zoiets) en in de help staat het ook vast wel.

Taal fouten inbegrepen ;)

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Ja, het aantal is ook geen probleem, dat is gewoon een property. Die kan ik wel aanpassen. Het probleem is alleen dat de scrollbalk ernaast (dus echt dat grijze blokje in die lichtgrijze balk zeg maar) niet netjes "naar rato" meebeweegt. Een voorbeeldje.

Als ik de 1e regel uit de combobox selecteer staat de "indicator" helemaal bovenaan. Selecteer ik de 2e springt de indicator naar het midden. Selecteer ik de 3e, 4e, enz, 800e, blijft de indicator in het midden. Selecteer ik de laatste, dan springt de indicator naar het einde.

Vandaar dat ik 'm graag "smooth" wil zodat duidelijk is waar ik mij in de lijst bevindt...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 22:44
Op zaterdag 26 januari 2002 18:13 schreef ThePriest het volgende:
Ja, het aantal is ook geen probleem, dat is gewoon een property. Die kan ik wel aanpassen. Het probleem is alleen dat de scrollbalk ernaast (dus echt dat grijze blokje in die lichtgrijze balk zeg maar) niet netjes "naar rato" meebeweegt. Een voorbeeldje.

Als ik de 1e regel uit de combobox selecteer staat de "indicator" helemaal bovenaan. Selecteer ik de 2e springt de indicator naar het midden. Selecteer ik de 3e, 4e, enz, 800e, blijft de indicator in het midden. Selecteer ik de laatste, dan springt de indicator naar het einde.

Vandaar dat ik 'm graag "smooth" wil zodat duidelijk is waar ik mij in de lijst bevindt...
ow bedoel je dat.
ik zou zeggen zoek eens op delphi3000 of pak er een nieuwsgroep bij.
nieuwsgroepen kun je bekijken via google en dan zoeken op alt. delphi borland

Taal fouten inbegrepen ;)

• AdLentis
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Dat komt omdat het aantal records in de dataset daarvoor bekend moet zijn. Deze hoeveelheid wil nog wel eens aanpassen. Ik denk dat ze daarom het component zo hebben ontworpen dat het gewoonweg niet kan. Je kan natuurlijk altijd zelf een normale dbcombobox gaan vullen...

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!