Ik heb enkele dbz dvd rips. Heb ze omgezet met TmpEnc met het standaard svcd template. Toen op cd gebrand met Nero (laatste versie) op 2 speed. CdR gebruikt is de MMore 80min/700mb. Dvd speler is de Toshiba SD-210E. Als ik dan de svcd ga kijken dan ziet het er goed uit
Maar er zit af en toe een tik/hakkeltje in het beeld, en na een klein tijdje gaat het geluid ook iets achter lopen. Dat is niet fijn
Maakt het nog uit dat de framerate van de AVI niet gelijk is aan die van de svcd?
* De oorspronkelijke Avi is 23.976fps, standaard svcd template is 25fps. Is die tik/hakkeltje misschien die extra frame die toegevoegd wordt of zo? Het geluid van de avi is 48000Hz, de svcd template is 44000Hz, 224kbs.
Iemand een idee waar het misschien aan kan liggen? Want volgens mij als ik de mpeg gewoon met Powerdvd 4 afspeel, dan heb ik er geen last van
(ff een paar hele snelle tests gedaan, geen hele ep gekeken) M'n dvd speler kan wel svcd afspelen, maar is die misschien verantwoordelijk ervoor? of is het misschien hoe ie gebrand wordt?
Help
Maakt het nog uit dat de framerate van de AVI niet gelijk is aan die van de svcd?
* De oorspronkelijke Avi is 23.976fps, standaard svcd template is 25fps. Is die tik/hakkeltje misschien die extra frame die toegevoegd wordt of zo? Het geluid van de avi is 48000Hz, de svcd template is 44000Hz, 224kbs.
Iemand een idee waar het misschien aan kan liggen? Want volgens mij als ik de mpeg gewoon met Powerdvd 4 afspeel, dan heb ik er geen last van
Help