Toon posts:

Svcd speelt niet 100% vloeiend op standalone dvd?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele dbz dvd rips. Heb ze omgezet met TmpEnc met het standaard svcd template. Toen op cd gebrand met Nero (laatste versie) op 2 speed. CdR gebruikt is de MMore 80min/700mb. Dvd speler is de Toshiba SD-210E. Als ik dan de svcd ga kijken dan ziet het er goed uit :9 Maar er zit af en toe een tik/hakkeltje in het beeld, en na een klein tijdje gaat het geluid ook iets achter lopen. Dat is niet fijn :(

Maakt het nog uit dat de framerate van de AVI niet gelijk is aan die van de svcd?

* De oorspronkelijke Avi is 23.976fps, standaard svcd template is 25fps. Is die tik/hakkeltje misschien die extra frame die toegevoegd wordt of zo? Het geluid van de avi is 48000Hz, de svcd template is 44000Hz, 224kbs.

Iemand een idee waar het misschien aan kan liggen? Want volgens mij als ik de mpeg gewoon met Powerdvd 4 afspeel, dan heb ik er geen last van :? (ff een paar hele snelle tests gedaan, geen hele ep gekeken) M'n dvd speler kan wel svcd afspelen, maar is die misschien verantwoordelijk ervoor? of is het misschien hoe ie gebrand wordt?

Help :? ;(

Verwijderd

ligt aan je standalone dvd player

welke heb je???

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, het zou kunnen liggen aan de frameconversie..
Zou verklaren waarom je je sync kwijt raakt.

Het zou ook kunnen dat je SVCD een te hoge bitrate heeft. Max bitrate voor audio en video te samen moet onder de 2.6 Mbit/s zijn.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 17:40 schreef kingofhill het volgende:
ligt aan je standalone dvd player

welke heb je???
Dvd speler is de Toshiba SD-210E ;)
Ik zal vannacht eens kijken naar de totale bitrate en dan nog een poging doen

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 11:42
Je moet de frames gewoon zo laten die framerate komt van
NTSC FILM. Je dvd speler handelt gewoon ntsc dus dont worry (of je hebt echt een megagare) Dus ff opnieuw encoden en de framerate niet verhogen (ik heb dat nog nooit iemand zien doen) en denken aan het volgende:

Max video stream 2600
Kies voor audio of 224 of 192
Kies voor VBR 2 passes
Resolutie !!--> 480x480 Lekker Ntsc houden dus.

Verwijderd

en effe kijken op:

http://www.vcdhelper.com

gr
(8>

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 08:08

w00Dy

Make soap, not war

neen, neen, neen,
PAL moet je hebben niet NTSC
NTSC dan heb je zwart wit beeld op je tv
NTSC kan zowel 23 als 29 fps zijn
PAL is 25
Je kan het nooit omzetten zonder schokken...

www.vcdhelp.com

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:53

mno

Het ligt wel degelijk aan de conversie van 23,976 fps(NTSCfilm) naar 25 (PAL). Tmpgenc compenseert dat door een frame toe te voegen (vandaar het niet vloeiend lopend). Kennelijk wordt de audio niet gecompenseerd en gaat de video dus op een gegeven moment 4% voor lopen (ongeveer 1/25).

Je moet in Tmpgenc dus niet de PAL template pakken maar de NTSCfilm template. 23,976 is dacht ik geen standaard SVCD formaat (bij VCD is dat wel het geval). Om deze reden moet Tmpgenc een 3:2 pulldown toepassen maar ik denk dat hij dat uit zichzelf wel zal doen (zie advanced options).

De pulldown voegt niet echt frames toe maar codeert de mpeg-stream met een signaal voor de afspeler om er 29,97 frames van te maken.

Op deze manier krijg je dus gewoon een vloeiende film op je DVD-speler. Die speler moet dan wel NTSC ondersteunen, anders zou je zwart/wit beelden kunnen krijgen. Maar de meeste spelers kunnen dit wel aan. Gewoon proberen.

De audio wordt door Tmpgenc gewoon omgezet van 48000 naar 44100, daar hoef je niks aan te doen.

Gewoon rösti

• menn0
Op zaterdag 26 januari 2002 18:57 schreef w00Dy het volgende:
neen, neen, neen,
PAL moet je hebben niet NTSC
NTSC dan heb je zwart wit beeld op je tv
NTSC kan zowel 23 als 29 fps zijn
PAL is 25
Je kan het nooit omzetten zonder schokken...

www.vcdhelp.com
NTSC dan heb je zwart beeld?? Whuhahah sorry hoor maar
ga die gast nou niet in de war helpen met echt opmerkingen die absoluut niet kloppen.

NTSC Film laten dus.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

lezen ?
zwart-wit zei ik !

of ken je dat niet ?
voor de kleuren TV
waarom zou ik dingen zeggen die niet kloppen, als ik het zelf meegemaakt heb

net hetzelfde, als je van een videokaart met NTSC indeling de TV-out wilt gebruiken. Beeld ja, maar zwart-wit.

ff www.vcdhelp.com lezen misschien :Y) ?

Owja, een DVD kan NTSC aan, maar dan moet je hem opschakelen, en of dat voor 100% lukt ?!

Owja en ik ben niet de enige die dat hier zegt :D dus meuh }:O

• mno

mno

Op zaterdag 26 januari 2002 19:46 schreef w00Dy het volgende:
waarom zou ik dingen zeggen die niet kloppen, als ik het zelf meegemaakt heb
Er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt maar je stelt het te zwart-wit (wahaa, flauw ;)).

Een aantal spelers zou moeite kunnen hebben met NTSC maar veel spelers zetten het gewoon probleemloos om naar PAL. Dmaarten moet het gewoon via de NTSCfilm template proberen dus, en niet bij voorbaat genoegen nemen met een schokkend beeld. Als je het zo had uitgelegd was iedereen blij ;)

Gewoon rösti

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op zaterdag 26 januari 2002 19:55 schreef mno het volgende:Een aantal spelers zou moeite kunnen hebben met NTSC maar veel spelers zetten het gewoon probleemloos om naar PAL.
mja, mijne doet het dus niet zomaar :(
en heeft dan nog € 500 gekost

Verwijderd

Topicstarter
Niet idereen brullen met www.vcdhelp.com, daar loop IK altijd mee te brullen, als ik het daar kon oplossen deed ik deze post niet ;)
Op zaterdag 26 januari 2002 19:10 schreef mno het volgende:
Het ligt wel degelijk aan de conversie van 23,976 fps(NTSCfilm) naar 25 (PAL). Tmpgenc compenseert dat door een frame toe te voegen (vandaar het niet vloeiend lopend). Kennelijk wordt de audio niet gecompenseerd en gaat de video dus op een gegeven moment 4% voor lopen (ongeveer 1/25).

Je moet in Tmpgenc dus niet de PAL template pakken maar de NTSCfilm template. 23,976 is dacht ik geen standaard SVCD formaat (bij VCD is dat wel het geval). Om deze reden moet Tmpgenc een 3:2 pulldown toepassen maar ik denk dat hij dat uit zichzelf wel zal doen (zie advanced options).

De pulldown voegt niet echt frames toe maar codeert de mpeg-stream met een signaal voor de afspeler om er 29,97 frames van te maken.

Op deze manier krijg je dus gewoon een vloeiende film op je DVD-speler. Die speler moet dan wel NTSC ondersteunen, anders zou je zwart/wit beelden kunnen krijgen. Maar de meeste spelers kunnen dit wel aan. Gewoon proberen.

De audio wordt door Tmpgenc gewoon omgezet van 48000 naar 44100, daar hoef je niks aan te doen.
hm.. dit klinkt wel goed.. zal eens encoderen vannacht.. thnx

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een lekkere gare audio conversie wil moet je er niets aan doen nee.
't beste is om hem eerst om te converten van 48khz naar 44khz met bv dvd2avi. (je kan ook bv sound forge gebruiken, maar dvd2avi is freeware en perfect)

Gewoon de wave uit de avi extracten met bv virtual dub. (laadt de avi en file -> save wave)
Dvd2avi opstarten, audio -> 48 -> 44 .. high of ultrahigh.
En dan file -> process wave.. select de wave, select een output en vul 0ms voor delay in..
Dan gaat ie hem omzetten van 48 -> 44.

Ik zou dat wel doen, want direct van 48 naar 44 encoden is gaar.. dan krijg je een 'kristalachtig' geluid. :r

• mno

mno

Op zondag 27 januari 2002 10:04 schreef Raven- het volgende:
Als je een lekkere gare audio conversie wil moet je er niets aan doen nee.
't beste is om hem eerst om te converten van 48khz naar 44khz met bv dvd2avi.
Je hebt gelijk, over de audio-downsampling van Tmpgenc zijn de meesten niet erg tevreden.

DVD2AVI is alleen vreselijk traag met audio omzetten. Ik gebruik er zelf altijd SSRC voor, die doet het snel en goed. Voor omzetten naar mp2 gebruik ik Toolame. Die kun je trouwens beide als externe plugin in Tmpgenc hangen.

Maar het ging nu even om de video, en het kiezen van de juiste template. Als dat eenmaal gelukt is, is het zeker slim om ook naar de audio te kijken.

Gewoon rösti

• menn0
sound forge is idd veel beter ervoor
kijk anders naar AZID (met een GUI)

Verwijderd

Topicstarter
hmm. heb nu met die ntscfilm templete geencodeerd, en het geluid door Toolame laten doen. Het beeld loopt nu goed (yeah!) maar het geluid loopt nog iets achter.. zo eens ff het ntsc ding kiezen in Nero ipv Pal en kijken wat voor resultaten dat geeft.. Bitrate voor video had ik op 2300 max gezet en hield dus genoeg over voor geluid.

• mno

mno

Op zondag 27 januari 2002 21:40 schreef DMaarten het volgende:
hmm. heb nu met die ntscfilm templete geencodeerd, en het geluid door Toolame laten doen. Het beeld loopt nu goed (yeah!) maar het geluid loopt nog iets achter..
Mocht je het via Nero niet op kunnen lossen dan kun je er ook voor kiezen om in Tmpgenc de video en audio uit elkaar te halen (demultiplexen, zit bij de mpeg tools). Daarna weer samenvoegen (multiplex) via BBmpeg. Je kan bij BBmpeg een vertraging instellen voor video en audio.

Op vcdhelp.com staat trouwens ook het prachtige programma VCDEasy. Die kun je beter gebruiken om te 'authoren' i.p.v. Nero. Nero neemt het niet zo nauw met de SVCD specs. :r

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd... Als ik de mpeg kijk op m'n pc met Powerdvd 4, dan loopt het goed, als ik het op m'n dvdspeler bekijk DAN loopt het pas achter :?

• mno

mno

Op maandag 28 januari 2002 04:00 schreef DMaarten het volgende:
Vreemd... Als ik de mpeg kijk op m'n pc met Powerdvd 4, dan loopt het goed, als ik het op m'n dvdspeler bekijk DAN loopt het pas achter :?
Dan zou het dus wel eens aan het authoren kunnen liggen. Probeer het eens met VCDeasy. Helpt dat niet, probeer dan te demultiplexen en weer multiplexen via bbmpeg zoals hier boven stond.

Gewoon rösti

Pagina: 1