Probleem met ASUS MEW-L met Celeron 1 Ghz

Pagina: 1
Acties:

• sc5000
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01-2025
Hallo allemaal,

Ik heb nog ergens een ASUS MEW-L mobotje vandaan gehaald, leuk dacht ik om er nog wat bij te doen en een systeempje te maken. Ik heb een 1Ghz celeron erbij gekocht, was te doen volgens de verkoper. Dit is een .13 micron processor met 256 Kb level 2 cache. Het bord doet echter helemaal niets. Er zit geluid en video op het bord, maar als ik daar een monitor op zet geeft ie helemaal geen bord. Ook de harde schijven gaan niet draaien, en de cd-rom reageerd niet.

Heeft iemand misschien een suggestie, verkeerde combinatie, of zou het mobo toch naar de ***** zijn :'(

• Gerbaud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 19:23
ff de voeding checken :?

• sc5000
Voeding is waarschijnlijk goed, is gloednieuw uit de doos. Is een 300 W.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
denk niet dat op dat oud mainboard zon snelle celeron past (denk dat het een 'tualatin' model is, te herkennen aan een metalen plaatje op de cpu (heatspreader) )

gaat niet werken dus, (mischien met een convertor?)

A wise man's life is based around fuck you

• sc5000
Volgens de verkoper was het geen tualatin core, dat is pas vanaf 1200 volgens hem, maar er zit inderdaad wel een groot core op, zou best zon heatspreader kunnen zijn. Kun je misschien ergens anders nog aan zien of het een tualatin core is ?

• Zwelgje

• sc5000
Misschien dat de core voltage niet goed is ingestelt, maar dat kan ik volgens mij niet eens instellen. Het enige wat ik kan instellen is een I/O voltage setting op normal of 3.66V.

Is het misschien te proberen het mobo aan te sluiten zonder processor om te kijken of de video en het mobo het in ieder geval doen ..... ???

• sc5000
Hij ziet er inderdaad zo uit, vreemd is dat er helemaal niets over staat op de verpakking, maar hij heeft wel 256 Kb cache, net zoals dat ding op de pagina.

• Zwelgje
al wel het nieuwste bios erin geflashed? (met een andere cpu erin dan natuurlijk)

overigens hebben alleen de tualatin celerons 256kb cache,.. (lees ik net op een intel site)

dus toch een tualatin, maar dan heb je geen 1ghz model (die bestaan niet) maar een 1.2ghz model..

• sc5000
Nou, dat nog niet, maar ik heb geen andere processor. Ik neem niet aan tenminste dat dit zonder processor kan .... ?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens de verkoper was het geen tualatin core, dat is pas vanaf 1200 volgens hem
het is dus wel een tutalin. die verkoper denkt dat het geen tutalin is omdat voorheen alleen de celeron 1200 een tutalin core had, maar intel heeft nu ook versies van andere celerons die een tutalin core hebben (net als de northwood, die was er eerst ook alleen in 2,2 GHz en 2,0 GHz, maar die komt er ook aan in 1,6 en 1,8 GHz versies)

de kenmerken van een tutalin celeron zijn: 256 megKB cache, 0,13u, en fcpga 2 mobo benodigd. gaat dus niet werken.

• sc5000
zo, kijhard, maar zou het moederbord dan zo moeten reageren, ik neem aan dat het in ieder geval video moet geven ???

• smvs
  • Niet online
nee het klopt dat het dan gewoon helemaal niet werkt.

een mobo geeft vaak wel video als er bijvoorbeeld een bios update nodig is, zoals bij een athlon xp, dan geeft een mobo zonder de bios update bijvoorbeeld athlon 4 @ 1400 Mhz aan en een mobo waar de update in zit geeft Athlon xp 1600+ aan. dit is echter geen questie van een bios update, voor een tutalin heb je echt een mobo nodig wat hardwarematig anders is (met een nieuwe chipset dus: nieuwe i815 of de via 694T)

• sc5000
OK, bedankt voor de info in ieder geval. Ik denk dat ik dan maar een nieuw mobo of een andere processor ga halen.

Ik denk dat dat dan een processor wordt, die verkoper had het immers verkeerd.

• Zwelgje
Op zaterdag 26 januari 2002 18:10 schreef smvs het volgende:
nee het klopt dat het dan gewoon helemaal niet werkt.

een mobo geeft vaak wel video als er bijvoorbeeld een bios update nodig is, zoals bij een athlon xp, dan geeft een mobo zonder de bios update bijvoorbeeld athlon 4 @ 1400 Mhz aan en een mobo waar de update in zit geeft Athlon xp 1600+ aan. dit is echter geen questie van een bios update, voor een tutalin heb je echt een mobo nodig wat hardwarematig anders is (met een nieuwe chipset dus: nieuwe i815 of de via 694T)
i815 B stepping moet je hebben (de oude i815 kan ook niet met tualatins overweg)

• smvs
  • Niet online
dat zeg ik, de nieuwe i815, maar ik wist niet meer hoe hij heette.

Verwijderd

ik heb ook een gewone PIII al gezien een PIII 1Ghz met zo'n heatspreader enhet was geen tualatin... blijkbaar een nieuwe stepping dus het kan

Verwijderd

Voor die nieuwe typen celeron heb je daar niet een andere chip set voor nodig???
Pagina: 1