Promise FastTrak100 EN onboard RAID controller

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
Ik krijg het niet voor elkaar:
Ik draai win2000 en probeer zowel de drivers voor mijn onboard RAID controller (promise) te installeren, als de drivers voor mijn losse Promise FastTrak100 RAID controller. Als ik de losse controller installeer ziet ie cd onboard controller niet meer !?

Ik heb een MSI k7t-turbo-R mobo

Iemand een oplossing :?

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 13:04
Had een soortgelijk probleem met een MSI K7T266 Pro 2 RU. Ik wilde zowel de onboard Promise FastTrak Lite gebruiken als een PCI Promise FastTrak TX2. Zo gauw ik de PCI er indeed herkende hij de onboard niet meer :'( Later kwam er een bios uit dat dit probleem zou moeten oplossen, maar dit draaide het probleem alleen om. Nu werd alleeen de onboard gezien en de pci niet meer. Ik heb het opgelost door een Asus A7V266-E Raid te nemen (die had hier geen last van. Daarna had ik nog het probleem dat ik Windows 2000 niet kon installeren (door die 2 Raid controllers). Heb ik de Promise FastTrak 100 TX2 omgeruild voor een Promise FastTrak TX4 en nu draait alles prima (Wil nu misschien zelfs een Promise SX6000).

Helaas weet ik geen betere oplossing

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Volgens mijn abit manual kan dit niet. (Op de abit kr7a-raid)
Het is OF onboard starten, OF other device.

Een losse raid controller erBIJ kan ik dus wel vergeten.

Zoek dus eens op deze termen in de bios / manual, misschien kan het gewoon niet.

En heb je wel irq's genoeg? Misschien deelt ie er nu net ff te veel, verkeerd. Zelf toewijzen?
Op woensdag 30 januari 2002 01:55 schreef Maartz het volgende:
Had een soortgelijk probleem met een MSI K7T266 Pro 2 RU. Ik wilde zowel de onboard Promise FastTrak Lite gebruiken als een PCI Promise FastTrak TX2.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 13:04
Het vreemde is dat het onder Win98 SEwel werkt (staat weliswaar uitroepteken bij, maar ik kan beide arrays benaderen)