[HPT366] Mode veranderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik probeer in het HPT BIOS de mode van een Maxtor schijf op PIO te zetten, maar als ik op Enter (save changes) druk en daarna weer in het menu ga kijken staat de mode weer leuk op UDMA.

Ook geeft BootMagic aan dat het MBR corrupt is na zo'n poging.

BTW, wat is MW DMA trouwens?

Verwijderd

Waarom zou je in godsnaam je devices op PIO mode willen hebben, daar heb je toch UDMA66 controller voor |:(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Omdat Windows XP de fout: unmountable boot device gaf en ik dacht dat het misschien aan deze instelling lag. Daar bleek het niet aan te liggen (ik deed chkdsk op de verkeerde drive, drive letters zijn niet hetzelfde in recovery console en XP zelf).

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 19:42 schreef OlafvdSpek het volgende:
Omdat Windows XP de fout: unmountable boot device gaf en ik dacht dat het misschien aan deze instelling lag. Daar bleek het niet aan te liggen (ik deed chkdsk op de verkeerde drive, drive letters zijn niet hetzelfde in recovery console en XP zelf).
Je moet drivers op flop zetten om Windows XP te installeren op een schijf die aan de HPT366 controller hangt

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, dat weet ik, heb ik gedaan. Windows XP is nu al geinstalleerd, maar die foutmelding kreeg ik dus omdat het boot volume fouten bevatte.