Internet op andere computer, help doet het niet!

Pagina: 1
Acties:

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds kort een internetverbinding aangelegd van het modem naar mijn slaapkamer. Ik heb nu chello en de verbinding is nu van het modem naar beneden. Nu wil ik dus met mijn andere computer die op mijn slaapkamer staat ook internetten. Ik heb dus een directe internetverdinding en gebruik geen router o.i.d.. Nou is het probleem dat als ik de kabel vanaf het modem in het netwerkkaart op mijn kamer doe dat het internet het niet doet. Op de computer die beneden staat doet internet het wel maar als ik van kabel verwissel naar boven dan wil de computer boven dus geen internet doen. De kabel doet het gewoon, want die heb ik al gecheckt dmv de comp beneden boven neer te zetten en dan even checken of ik dan met die net aangelegde kabel of internet het doet.
Dus moet het wel liggen aan de hardware, dus de netwerkkaart neem ik aan. Ik zou graag willen weten of je een speciale netwerkkaart nodig hebt om dan te kunnen internetten op die comp van boven. Ik heb de Sitecom PCI Ethernet Controller PCI getest, en daarmee doet ie het niet. Ook heb ik vandaag een 3Com 10/100 Mbit kaart gekocht en erin gezet, getest, en internet doet het dus alweer niet. Op de comp beneden gebruik ik een 3Com Etherlink XL TPO 10 MB ISA kaart. Daar doet ie het wel dus.
Dus de vraag is moet ik een nieuwe netwerkkaart kopen en zo ja welke, of moet ik een paar dingen aanpassen in de software, zoals half en full duplex enzo? Ik hoop snel antwoord te krijgen. Alvast bedankt.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

• Misschien helpt het als je je NIC insteld op 10Mb/s Half duplex... want veel ADSL / kabel-modems geven in anders problemen.
• Zorg ervoor dat je DHCP-client aanstaat, en dat WINS omzetting is uitgeschakeld.

Verwijderd

Je modem "onthoud" waarschijnlijk de netwerkkaart waarmee je kan internetten (is hier bij quicknet wel zo iig).
Je zou kunnen proberen je modem te resetten als je van kabel/pc wisselt zodat ie andere netwerkkaart herkent als internetkaart.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 16:27 schreef Black_Fox het volgende:
Je modem "onthoud" waarschijnlijk de netwerkkaart waarmee je kan internetten (is hier bij quicknet wel zo iig).
Je zou kunnen proberen je modem te resetten als je van kabel/pc wisselt zodat ie andere netwerkkaart herkent als internetkaart.
Da's natuurlijk onzin... als je ze beide gewoon het zelde MAC-address geeft heb je 't zelfde effect.

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Topicstarter
Ik gebruik dus nu een Sitecom PCI Ethernet Controller. Die hoeft dus niet vervangen te worden?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zaterdag 26 januari 2002 16:31 schreef AxzZzel het volgende:
Ik gebruik dus nu een Sitecom PCI Ethernet Controller. Die hoeft dus niet vervangen te worden?
Als je daar het MAC-adres mee kan veranderen, dan niet.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 19:52
je kan met chello op een computer internetten.je moet een thuisnetwerk maken.dus op de computer die beneden staat nog een netwerkkaart inpluggen en daarmee een verbinding maken met de computer boven enz.

• cgok
Op zaterdag 26 januari 2002 16:44 schreef cgok het volgende:
je kan met chello op een computer internetten.je moet een thuisnetwerk maken.dus op de computer die beneden staat nog een netwerkkaart inpluggen en daarmee een verbinding maken met de computer boven enz.
je kan dus alleen internetten met de computer waar je de macadres hebt doorgegeven aan chello/upc

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je hier iets aan:

[topic=367939]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Topicstarter
Ik ben nogal een n00b met netwerken, maar dat mac-adres kan ik nergens vinden. Moet dat in configuratiescherm -> netwerk zich bevinden of ergens anders. En DHCP-client kan ik ook nergens vinden.
Op zaterdag 26 januari 2002 16:44 schreef cgok het volgende:
Dat is een optie, maar ik ga denk ik eerder een routertje gebruiken. Maar eerst wil ik gewoon direct van modem naar netwerkkaart.

• cgok
je kan wel de netwerkaart van de computer beneden wisselen met die van boven en je kan boven weer internetten

• AxzZzeL

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 16:55 schreef cgok het volgende:
je kan wel de netwerkaart van de computer beneden wisselen met die van boven en je kan boven weer internetten
Die netwerkkaart van beneden is een ISA en boven heb ik alleen maar PCI poorten.

• Ferdo

Ferdo

Op zaterdag 26 januari 2002 16:49 schreef AxzZzel het volgende:
Ik ben nogal een n00b met netwerken, maar dat mac-adres kan ik nergens vinden. Moet dat in configuratiescherm -> netwerk zich bevinden of ergens anders. En DHCP-client kan ik ook nergens vinden.
In Apparaatbeheer dubbelklikken op je netwerkkaart en op het tabblad Geavanceerd klikken. Als je netwerkkaart het ondersteund zie je daar ook een optie om het MAC-adres (of physical adress) te wijzigen. In dat geval dus hetzelfde MAC-adres invoeren als die van de andere computer.

Audioscrobbler profile

• cgok
Op zaterdag 26 januari 2002 16:58 schreef AxzZzel het volgende:

[..]

Die netwerkkaart van beneden is een ISA en boven heb ik alleen maar PCI poorten.
dat word dus bellen naar chello/upc voor het doorgeven van de macadres van de netwerkkaart (boven) en met een beetje geluk kan je binnen 24 uur weer internetten

• Ferdo

Ferdo

Op zaterdag 26 januari 2002 17:01 schreef cgok het volgende:

[..]

dat word dus bellen naar chello/upc voor het doorgeven van de macadres van de netwerkkaart (boven) en met een beetje geluk kan je binnen 24 uur weer internetten
En heb je het probleem dat het internet op de ándere PC het weer niet doet.

Audioscrobbler profile

Verwijderd

wat je moet doen is je ip vrijgeven op de pc waar je het laatst chello had.

dit doe je door het volgende te doen:

start-uitvoeren
typ "winipcfg" in en druk enter

druk op "alle vrijgeven"

als het allemaal nulletjes worden, trek de kabel eruit, stop 'm in de andere pc, en start die op.

als het gelukt is krijgt die de lease en kan je daarop internetten.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56
Op zaterdag 26 januari 2002 19:57 schreef Chellosupport het volgende:
wat je moet doen is je ip vrijgeven op de pc waar je het laatst chello had.

dit doe je door het volgende te doen:

start-uitvoeren
typ "winipcfg" in en druk enter

druk op "alle vrijgeven"

als het allemaal nulletjes worden, trek de kabel eruit, stop 'm in de andere pc, en start die op.

als het gelukt is krijgt die de lease en kan je daarop internetten.
Je vergeet APS doorlopen

Nieuwe NIC, met ander MAC.. dus opnieuw aanmelden

lees het onderste gedeelte van de FAQ "Internet delen".

I want to live forever, so far.. so good.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is niet in alle regio's het geval .. in regio rotterdam werk je nl. totaal niet met dat APS provisioning systeem ... dus hoef je die procedure ook niet te doorlopen.

Verwijderd

hij woont in Arnhem dus hij zal inderdaad C-spire moeten doorlopen.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:56
Op zaterdag 26 januari 2002 22:09 schreef Master_of_HellSound het volgende:
Dit is niet in alle regio's het geval .. in regio rotterdam werk je nl. totaal niet met dat APS provisioning systeem ... dus hoef je die procedure ook niet te doorlopen.
klopt, maar..
Op zondag 27 januari 2002 01:37 schreef Chellosupport het volgende:
hij woont in Arnhem dus hij zal inderdaad C-spire moeten doorlopen.
pcies :)

I want to live forever, so far.. so good.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Enforcer gaat niet in andermans profielen zitten neuzelen :)

Verwijderd

in zo'n geval is het wel even handig om te kijken.
Pagina: 1