Toon posts:

[CM] Zo sluit je een CCFL aan :)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een blessing gekregen te hebben van BrZ douw ik t wel in een nieuwe topic...nou mensen...zo sluit je een CCFL aan :)

Hoe sluit je het aan...in 6 stappen..:
Stap 1. Sluit je CCFL aan met je invertor, de kabel die je er bij hebt gekregen ook. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/1.jpg
Stap 2. Snij je doosje uit zodat je je Invertor er in kan douwen.
Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/2.jpg
Stap 3. Strip de uiteinden van de kabels die je er bij hebt gekregen en wikkel ze om elkaar heen en vouw ze dubbel, en nog een keer wikkelen zodat ze dikker worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/3.jpg
Stap 4. Snij de de kanten van het doosje er uit zodat je Invertor met de kabels er goed in passen en plak ze echt met jaja, plakband..:)
Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/4.jpg
Stap 5. Douwe kabels in de Molex Zwart bij zwart...en de andere meestal geel in ofcoz de Gele
Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/5.jpg
Stap 6. Zodra je allebei de kabels goed hebt aangesloten zet je ze vast met plakband..en voila!...
Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/6.jpg

Simpel..:)

Verwijderd

Mooier en simpeler , schuif een stuk brede krimpkous over je inverter :)

Verwijderd

Topicstarter
Moeahhaa..ik heb m goed verstopt dus je zult de mijne nie zien :)

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

Op zaterdag 26 januari 2002 16:19 schreef real_raichu70 het volgende:
Mooier en simpeler , schuif een stuk brede krimpkous over je inverter :)
maarja dan moest je opeens een draadje opnieuw solderen/vastmaken |:(

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Topicstarter
Doosje heb ik gewoon zwart gemaakt...valt lekker niet op :) !

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 20:57
Ja, en mijn inverter is nu dood :s
doorgefikt op maar 5 V :'(

- hardware always changes.. -

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 07:55
jesus hoe the hell doe jij dat ding nou in het doosje?

ziet er niet echt professioneel uit, ik heb precies dezelfde, 4 stuks en als je nou gewoon de zijkanten van het doosje open klapt en daar gewoon de inverter INSCHUIFT en aan allebei de kanten een kabel eruit laat komen dan kun je hem nog mooi dichtklappen en dan heb je nergens van die scheurtjes, plakband etc.

is een veel betere oplossing dan je doosje zo toetakelen, voor de rest no comment... leuk gedaan weten de newbies van ccfl's meteen hoe ze het zooitje kunnen aanslutien :)

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

mmmmmm
volgens mij moet de topicstarter een cursus
foto belichting hebben

krimpkous om de converter is ook zo'n slecht idee niet
ga ik zeker proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ding zit gewoon in t doosje met twee inkepingen voor de snoeren.. :) en belichting gaat wel klote met je webcam..hehe.. >:)

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Leuk gedaan, maar ik wist het al.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

nu hopen dat er minder topics komen met mensen die niet weten hoe het moet... maar ja, mensen die niet uit zichzelf begrijpen hoe je een ccfl aansluit zullen ook wel niet weten waar het knopje 'search' voor dient.. :'(
iig luid en duidelijk uitgelegt :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 14:59
Stap 6. Zodra je allebei de kabels goed hebt aangesloten zet je ze vast met plakband..en voila!...
dit kan niet he

Verwijderd

Alleen dat van die draadjes in die molex proppen vind ik niet echt een goed plan ... koop een vrouwtje molex stekker (of hoe zo'n ding dan ook mag heten) voor 0,25 en knijp je draadjes daar in vast ... een stuk veiliger, netter en het blijft waarschijnlijk iets langer zitten :)

Verwijderd

Je moet de heatshrink niet krimpen , gewoon erover schuiven . De mijne was net breed genoeg en blijft stevig zitten , maar kan er makkelijk terug af

Verwijderd

MOOIE KLEUR :9 :o

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 26 januari 2002 16:08 schreef Agression het volgende:
Na een blessing gekregen te hebben van BrZ
:+

Ik heb mijn inverter met een hot-glue-gun vast gelijmd aan de binnenkant van het frontje van mijn kast, werkt ook perfect :D

Verwijderd

Na een blessing gekregen te hebben van BrZ douw ik t wel in een nieuwe topic...nou mensen...zo sluit je een CCFL aan :)

Hoe sluit je het aan...in 6 stappen..:
Stap 1. Sluit je CCFL aan met je invertor, de kabel die je er bij hebt gekregen ook. :)
[afbeelding]
Stap 2. Snij je doosje uit zodat je je Invertor er in kan douwen.
[afbeelding]
Stap 3. Strip de uiteinden van de kabels die je er bij hebt gekregen en wikkel ze om elkaar heen en vouw ze dubbel, en nog een keer wikkelen zodat ze dikker worden.
[afbeelding]
Stap 4. Snij de de kanten van het doosje er uit zodat je Invertor met de kabels er goed in passen en plak ze echt met jaja, plakband..:)
[afbeelding]
Stap 5. Douwe kabels in de Molex Zwart bij zwart...en de andere meestal geel in ofcoz de Gele
[afbeelding]
[afbeelding]

Simpel..:)
mijn complimenten Afbeeldingslocatie: http://www.teamnl.f2s.com/bbs/emoticons/worship.gif

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Handig topic, ik sta ook op het punt zo'n ccfl aan te sluiten, dit helpt mij reuze op weg.
Bedankt voor de tip!

Dat idee van MoSc2001 voor een vrouwtjes stekker is misschien ook wel wat beter, is wat professioneler en netter, maar dit is ook een oplossing.

edit:
Idee van MoSc2001 toegevoegd

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 18:59 schreef enigma het volgende:

[..]

mijn complimenten [afbeelding]
thx.. :) moehaha die worship is kewl.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 19:11 schreef Hydrax het volgende:
Handig topic, ik sta ook op het punt zo'n ccfl aan te sluiten, dit helpt mij reuze op weg.
Bedankt voor de tip!

Dat idee van MoSc2001 voor een vrouwtjes stekker is misschien ook wel wat beter, is wat professioneler en netter, maar dit is ook een oplossing.

edit:
Idee van MoSc2001 toegevoegd
Fijn dat ik n beetje kon helpen.. :) en als er betere methodes zijn natuurlijkdoen..! :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 19:15 schreef Agression het volgende:

[..]

thx.. :) moehaha die worship is kewl.. :)
thanks hehe

Verwijderd

mooie guide :) misschien wat voor de frontpage van T.net :P

Verwijderd

Topicstarter
moeahha ik zie het nog niet gebeuren... >:)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Op zaterdag 26 januari 2002 18:51 schreef BrZ het volgende:

[..]

:+

Ik heb mijn inverter met een hot-glue-gun vast gelijmd aan de binnenkant van het frontje van mijn kast, werkt ook perfect :D
since wanneer heb jij die dan :?

Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen, heb hem natuurlijk al even aangesloten, en ziet er wel grapig uit. Ik heb trouwens eentje van 100mm (aangezien die van 300mm niet in mijn kast gaat passen >:) ), Weet iemand mischien hoeveel volt er naar de CCFL gaat?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Robbie007 wacht op een guide : " [CM] Zo bevestig je een CCFL :)".

w00t

Verwijderd

Topicstarter
vaagjez.. :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op zaterdag 26 januari 2002 19:58 schreef HermeS het volgende:

[..]

since wanneer heb jij die dan :?

Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen, heb hem natuurlijk al even aangesloten, en ziet er wel grapig uit. Ik heb trouwens eentje van 100mm (aangezien die van 300mm niet in mijn kast gaat passen >:) ), Weet iemand mischien hoeveel volt er naar de CCFL gaat?
tussen de invertor en de CCFL staat ongeveer 800V (daarom dus de inverter goed inpakken, als het sluiting maakt, krijg je leuke vonken >:))
Op zaterdag 26 januari 2002 18:25 schreef MoSc2001 het volgende:
Alleen dat van die draadjes in die molex proppen vind ik niet echt een goed plan ... koop een vrouwtje molex stekker (of hoe zo'n ding dan ook mag heten) voor 0,25 en knijp je draadjes daar in vast ... een stuk veiliger, netter en het blijft waarschijnlijk iets langer zitten :)
in vast knijpen? ik heb gewoon zo'n molex verlengstukje van 5cm (tja, waarom zo kort moet je niet aan mij vragen!) gekocht, doormidden geknipt, netjes de draadjes gesoldeerd, krimpkousje eromheen, VOILA! super netjes... 8-)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
12V = geel

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/Image066.jpg

het werkt allemaal lekker goed...geeft wel veeel licht voor zon klein dingetje...I'm bliinnddd!!

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 03-08 15:13
Ook een idee:
Als je een 3.1/4" bay over hebt: neem wat van die afstandsbusjes voor onder je moederbord (die koperen gevallen) en bevestig ze aan de binnenkant van je bay.

Zo heb ik er ook 2 vastgemaakt. :) Het zit als een huis en is ook nog netjes geaard EN weggewerkt *D

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Topicstarter
joah ik ben nog wel van plan een baybus te maken als ik eenmaal heb genspat hoe da allemaal moet dus.... :)

Verwijderd

Netjes hoor.

Alleen die inverterdoosje snij ik nooit open, stop aan de ene kant erin, laat hem er een klein stukje uitsteken, doe de stekker erin, terug in het doosje klepjes dicht, kabeltjes eruit en klaar :D

nou nog een tutorial hoe ze zo lang mogelijk mee gaan en niet breken

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dat invertortje gewoon vastgeplakt met dubbelzijdig plakband. Werkt perfect en hij bljft op zijn plaats.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 00:42 schreef tva_goku het volgende:
nou nog een tutorial hoe ze zo lang mogelijk mee gaan en niet breken
Behandel je CCFL als je liefste vriendin die teder en zacht is, leg 'haar' zachtjes neer en houd 'haar' lichtjes in je handen met alle liefde voor materie, rescpecteer 'haar' lichaam... >:)

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ik heb een doosje waar schroeven in hebben gezeten gebruikt voor m'n inverter. In m'n kast vastgemaakt met klitterband met plaklaag aan een kant. Goed beschermd, goed vast en makkelijk te verwijderen voor eventueel onderhoud.

Eventueel kunnen er twee inverters in één schroevendoosje maar dan moet er wel een goede afscheiding in gemaakt worden. De heleboel daarna aangesloten op m'n fanbus :)

Verwijderd

O, wat heb ik dit toch veel beter gedaan!
Stel je nou voor dat 1 van die draadjes uit de molinex zou schieten, lekker over je mobo, rimgeheugen, nog even je HD print aan schiet en dan in de blower van je coolermaster tot
stilstand komt....
Ok dit 2 torretjes van de inventorkosten sammen 0.14
Maar de rest zit zie toch al snel op 500/600,-

Ik heb gewoon een inbouw doosje genomen(plastic)de 3 printjes gewoon op schroeven gezet in het doosje, keurige
stekker verbinding gemaakt naar mijn baybus.
draaden(wit)van de ccfl vervangen door meer slijt vaste.
de verbinding ccfl kripkous wit draatje wil nog wel eens loschieten!
Dat wil je niet hebben, vandaar ik dat zel nog eens beter over doe.
op het moment ben ik bezig met NEON ccfl voor in de auto >:)
Maar de aansluitingen kloppen van je voorbeeld, toch behoorlijk duidelijk, klasse man :7

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 02:47 schreef larry_ellison het volgende:
O, wat heb ik dit toch veel beter gedaan!
Stel je nou voor dat 1 van die draadjes uit de molinex zou schieten, lekker over je mobo, rimgeheugen, nog even je HD print aan schiet en dan in de blower van je coolermaster tot
stilstand komt....
Ok dit 2 torretjes van de inventorkosten sammen 0.14
Maar de rest zit zie toch al snel op 500/600,-

Ik heb gewoon een inbouw doosje genomen(plastic)de 3 printjes gewoon op schroeven gezet in het doosje, keurige
stekker verbinding gemaakt naar mijn baybus.
draaden(wit)van de ccfl vervangen door meer slijt vaste.
de verbinding ccfl kripkous wit draatje wil nog wel eens loschieten!
Dat wil je niet hebben, vandaar ik dat zel nog eens beter over doe.
op het moment ben ik bezig met NEON ccfl voor in de auto >:)
Maar de aansluitingen kloppen van je voorbeeld, toch behoorlijk duidelijk, klasse man :7
o,ja gebruik ook een losse voeding zodat ik geen spanning van de pc Mobo/voeding hoef te plukken, ook beter mocht er wat mis gaan in de draden soep, spanings regelaars, converters.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 06:13
Op zondag 27 januari 2002 02:50 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

o,ja gebruik ook een losse voeding zodat ik geen spanning van de pc Mobo/voeding hoef te plukken, ook beter mocht er wat mis gaan in de draden soep, spanings regelaars, converters.
Larry Ellison bel me ff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Doei!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 02:51 schreef RutgerFR het volgende:

[..]

Larry Ellison bel me ff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Doei!
Ja is goed, bel je nu ff ok?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 02:47 schreef larry_ellison het volgende:
Tege wie heb je t nou? :) !

• YpS
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

oke da had ik ook gedaan....
maarre WEG invertertje! ikke nagemeten staat er 12.7 volt op |:( (vind wel da die dingen nergens tegen kunnen)

toen heb ik maar een extra 12V trafo in mijn kast gelegd >:)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 20:47 schreef RonnieB82 het volgende:

tussen de invertor en de CCFL staat ongeveer 800V (daarom dus de inverter goed inpakken, als het sluiting maakt, krijg je leuke vonken >:))
800 volt :? :? dat d8 ik dus ff niet, een invertor levert 110 volts ... of heb je het nagemeten :?. Neon daarin tegen werkt wel met hoge spanning = 2000 volts.

-------

Wat betreft de guide ... ziet der leuk uit :P

maar ik heb nog niemand gezien die mooi een plastic behuizingtje derom heen heb gebouwd (wel net zo safe :)) (en nee ik heb geen CCFL en ben ook niet van plan om het te kopen :))

Verwijderd

Nadat ik er een had gebroken ( wat supereasy gaat btw ) Heb ik een mooi oplossing gevonden. Een plexiglas buisje van ongeveer 14 mm doorsnede. Ik nam daarna 2 O-ringetjes met een inwendige diameter van de lamp diameter en uitwendig zodanig dat ze strak in die plexi buis pastte. Nu zit mijn lampje veilig achter een hard venster en kan ik hem niet meer -per ongeluk- breken. Hier zie je hoe dat er uit ziet;
Afbeeldingslocatie: http://rag.5u.com/images/cube_case_neon.jpg

Keep on Modding !
:-)

Verwijderd

Mijne heb ik gewoon ingetaped met isolatietape :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://rag.5u.com/images/cube_case_neon.jpg

...dit zou toch moeten werken ?.... :?

Verwijderd

echt hele goede informatie :Y)

ik heb hier wel wat aan. (kheb al een tijdje een raam in me kast en ik wil nu nog een CCFL en een stikker aan de binnenkant :) binnenkort pics van een gemodde aldi-kast :)

Verwijderd

dat doet het idd ook wel ja, heb je um gelijk geaard aan de kast :). Moet je natuurlijk wel een geaard stopcontact hebben waar je PC op aan is gesloten :+

Verwijderd

Topicstarter
netjes gedaan :) toch wel leerzaam de topic.. :) Zo kom ik ook weer op betere dingen ;)

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 27 januari 2002 12:54 schreef mad_maxz het volgende:

[..]

800 volt :? :? dat d8 ik dus ff niet, een invertor levert 110 volts ... of heb je het nagemeten :?. Neon daarin tegen werkt wel met hoge spanning = 2000 volts.
De invertor geeft wel 800V. Ik zal het zo nog wel eens nameten voor de zekerheid

Gezocht!
Router

• YpS
  • Laatst online: 16-07 12:39

YpS

Op zondag 27 januari 2002 13:08 schreef Spanky het volgende:
[afbeelding]

...dit zou toch moeten werken ?.... :?
uhm het printplaatje ligt op het ijzer.. is da nie erg voor sluiting ?

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 17:51 schreef YpS het volgende:

[..]

uhm het printplaatje ligt op het ijzer.. is da nie erg voor sluiting ?
Zal wel lijm tussen zitten,maar toch..
En geheugen zit ook te dicht bij(straling inveter
)

Verwijderd

Uhm .. fotos zijn dood.

Die ccfl kan je die gewoon op je kast plakken? maakt da wa uit of is het niet erg als die staaf tegen de kast aan komt?

en die inverter mag dat nie he ? dus die moet ergens anders op. plastic hoesje ofzo?

correct?

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 07:17
Verwacht de pics maar niet meer, dis al een HEEEEEEEEEL oud draadje, vriendje Stokvis :P

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 23:18 schreef Rinusch het volgende:
Verwacht de pics maar niet meer, dis al een HEEEEEEEEEL oud draadje, vriendje Stokvis :P
Hee visnicht... :9

had dan meteen effe antwoord gegeven op mn vragen

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 07:17
Op zondag 14 juli 2002 23:21 schreef Ikenmijzelf het volgende:

[..]

Hee visnicht... :9

had dan meteen effe antwoord gegeven op mn vragen
Raad eens wie er hier achter het net vist :P
, ccfl is d8 ik nie errug alsie de kast raakt, van de inverter is dat een andere zaak, tenzij je er van houd dat je kast vonken schijt :P
ff inpakken dus jah ;)

... Life is what happens when you are busy planning other things...

• The Dolf
  • Niet online
Op zondag 14 juli 2002 22:57 schreef Ikenmijzelf het volgende:
Uhm .. fotos zijn dood.
Gek he, na een half jaar.
Die ccfl kan je die gewoon op je kast plakken? maakt da wa uit of is het niet erg als die staaf tegen de kast aan komt?
Kan je gewoon tegen je kast plakken
en die inverter mag dat nie he ? dus die moet ergens anders op. plastic hoesje ofzo?
KAn. Zelf heb ik kurk gebruikt

Gezocht!
Router

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 23:23 schreef The Dolf het volgende:

[..]

Gek he, na een half jaar.
[..]
Ik denk jullie hebben het nie door ofzo maarja

Verwijderd

om die inverter aan te sluiten moet je ze verbinden mee zon molexding. De rode draad aan die gele en zwart aan zwart maar op die draden staat "300v" is dit nou een typfout ofzo? er staat toch 12v op?

edit:
Never mind
Pagina: 1