Smartlink Modem en Linux drivers....

Pagina: 1
Acties:

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35
ik heb hier in mijn pc een Smartlink AMR modem zitten... Voor het geval je niet weet wat een AMR slot is: zoon klein bruin geval (niet op ieder mobo)
Maargoed... ik de drivers downloaden in Windows en die ff op een cdtje gebrand... Ik die installeren maar nou kan ik mn modem nog steeds niet aan de praat krijgen.... wie kan mij helpen?????? :'(

Deze advertentieplaats is te huur!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 26 januari 2002 16:07 schreef RamShackle het volgende:
Maargoed... ik de drivers downloaden in Windows en die ff op een cdtje gebrand... Ik die installeren maar nou kan ik mn modem nog steeds niet aan de praat krijgen.... wie kan mij helpen?????? :'(
Welke drivers ? Waar heb je ze vandaan ? Welke distributie gebruik je (welke versie) ? Welke versie heeft je kernel ? Hoe heb je hem installeerd ? Wat doet 'ie precies niet ? Geeft 'ie een foutmelding ?

Dan wordt het wat makkelijker voor ons, om een antwoord te geven :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

ik zoek het op.....

http://www.gjpvanwesten.nl

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

nou t enige wat ik heb gevonden is een CNR , Communication Network Riser voor alleen OEM equipment en alleen audio en modem...

http://www.gjpvanwesten.nl

• RammY
k draai Red Hat 7.2 met de originele kernel. K heb een Smartlink MR2800W modem (AMR. De drivers komen van de Aztek site... Dat zal wel een onderdeel van Smartlink zijn.
Als ik de drivers installeer dan krijg ik dat pakketbeheer en dan moet je ze nog een keer installe. Heb ik gedaan en hoe moet ik dan mn modem instellen????? Dat weet ik niet... Als ik een modem ga kiezen in een dailer dan kan niet mijn modem kiezen.... Hoe moet ik dit.... Kben dan ook een newbie als het op Linux gebied ligt... Khoop dat jullie me nu verder kunnen helpen...

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:37

klown

geek

hey, die modem heb ik ook en mij is het ook nog niet gelukt om die modem in Linux aan de praat te krijgen. Ik was bang dat het een winmodem was...

edit:

heb je ook een linkje naar de driver? na een korte zoekactie heb ik em nog niet gevonden, en ik zou het ook wel leuk vinden als m'n gateway linux zou kunnen draaien :)

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• RammY
Op zondag 27 januari 2002 11:14 schreef klown het volgende:
hey, die modem heb ik ook en mij is het ook nog niet gelukt om die modem in Linux aan de praat te krijgen. Ik was bang dat het een winmodem was...

edit:

heb je ook een linkje naar de driver? na een korte zoekactie heb ik em nog niet gevonden, en ik zou het ook wel leuk vinden als m'n gateway linux zou kunnen draaien :)
http://www.aztech.com/driver/modem_amrcnr.htm
en dan pak je de linux drivers

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 27 januari 2002 12:30 schreef RamShackle het volgende:
http://www.aztech.com/driver/modem_amrcnr.htm
en dan pak je de linux drivers
OK, ik heb hem ff gedownload, en bekeken.Je hebt voor deze rpm kernel 2.4.3-20 van Mandrake nodig, en daar zou 'ie op moeten passen, of je moet hem forcen met installeren, en dan de files uit /lib/modules/2.4.3-20mdk pakken, en deze op de juiste plek zetten. Voor de andere .rpm file geldt eigenlijk hetzelfde.. Waarschijnlijk, maar lpin me er niet op vast, kun je deze gewoon bij elke 2.4.x kernel gebruiken, maar er is maar een manier om het uit te vinden :)

• RammY
kvind het leuk dat je het uitlegt maar aangezien ik nogal een linux newbie ben zegt het me weinig... grag ff iets gemakkelijker

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 27 januari 2002 12:43 schreef RamShackle het volgende:
kvind het leuk dat je het uitlegt maar aangezien ik nogal een linux newbie ben zegt het me weinig... grag ff iets gemakkelijker
<zucht> :P
Er zit een driver in, in de vorm van een .rpm file.. Maar de is speciaal voor Mandrake (Een andere distributie) gemaakt, deze kun je misschien wel gebruiken, maar daarvor moet je hem installeren, (man rpm doet wonderen :P ), en dan de files die verkeerd staan, op de juiste plek zetten, tis ff uitzoeken, maar daarna zou je met het juiste insmod commando (man insmod :P ) je modem moeten kunnen gebruiken..

Maargoed, tis niet het meest makkelijke karweitje om mee te beginnen..

• RammY
Nou, tis dus niet errug gelukt... Als ik mn een modem ga kiezen (ik geloof dat het /dev/modem is) Dan pakt ie die niet maar als ik /dev/los ofzo kies dan pakt ie de modem maar geeft ie een fout aan bij het initialiseren... Kan modem niet initialiseren zegt ie dan.... :'(

• RammY
Iemand nu nog iedeen?? B-)

Pagina: 1