Toon posts:

cisco aironet 340 series in thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HI,

Ik heb sinds kort zon wireless netwerk kaartje in me vaio (college doet gratis wonderen :7 ).

Nou vraag ik me af of ik dit thuis ook op 1 of andere manier kan gebruiken, een draadlooz netwerk opzetten tussen me vaste comp en me vaio dus. Omdat ik die kaartjes gratis van skool kan krijgen.

Kortom, wat heb ik daar voor nodig ? Ik heb wel eens iets gehoord over een xs point. Ik hoop niet dat ik dat echt nodig heb, aangezien dat een dure aangelegenheid is. Ik zoek dus zeg maar een directe verbinding tussen me pc en me lap zonder xs point troep. En of dat dus mogelijk is op 1 of andere manier. En niet geheel onbelangrijk:
1) Wat dat gaat kosten (ik blijf nederlander)
2) Waar ik het zou kunnen aanschaffen

Ik hoop dat ik voldoende duidelijk ben, zo niet laat het maar ff horen :P

MvR Jansma,
(ik heb search gedaan op cisco aironet zonder relevante results)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb ff op de cisco site gezocht en ik ben bang dat je toch overal een base stationnodig hebt. BijInmac verkopen ze dat ding. Is alleen wel zo'n 900 euro.
O en svp geen groeten enzovoort onder je post zie de faq

Verwijderd

Topicstarter
pfff, jah daz idd veels te duur. Maar het kan ook niet via zon pcmia adapter ofzo ? Heb ik ook welles ergens gezien

En sorry voor die groet actie dan

Ik heb inmiddels zelf ook even op die site gekeken en kwam dit (http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/witc/ao340ap/airof.jpg) plaatje tegen, als je goed kijkt zie je daar pci kaartjes met zon pcmia ding erin, ik vraag me dus af of er een direct link mogelijk is tussen 2 van die dingen, en als dat het geval is waar ik zon ding haal

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
met twee netwerk kaartjes kun je in peer-to-peer mode gaan, waarbij je dus gewoon een netwerkje zonder accespoint kan bouwen. Er zijn zelfs lui die een netwerkkaartje in een PC bouwen en deze als Accesspoint gebruiken naar bijvoorbeeld het internet. Conclusie een accesspoint is niet altijd nodig.

Verwijderd

Sterker nog: zo'n access-point is in wezen niets anders dan een computertje met één (of twee) wireless zendertjes en een UTP-aansluiting. Als je dus in je 'gewone' PC een PCI-kaartje (de AIR-PCI342; prijs ongeveer gelijk aan de AIR-PCM342) stopt als tweede netwerkkaart, dan kun je tussen die twee computers gewoon een netwerkje maken.
Houd er dan wel rekening mee, dat je op je laptop waarschijnlijk thuis andere netwerkinstellingen nodig hebt dan op school.

Verwijderd

Topicstarter
kom net trug uit de kroeg, maar bedankt voor de hulpt guyz zal maandag es ff checken, thankx

nog 1 klein vraagje, waar kenk zon pci kaartje aanschaffen?

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
voor zo'n kaartje in een pci slot heb je een adapter van pci naar pcmia nodig. De meeste wireless leverancies leveren van deze adapters. ( ook de budgetmerken)
Pagina: 1