Bedrijfscentrale Vox Nuance 16

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 16:35

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik de inboedel van bedrijfje opgekocht bij hun faillissement. Daarbij zat onder andere een geheel werkende bedrijfscentrale de Vox Nuance 16 met bijbehorende telefoons (A272).

Nu kwam ik gister op het idee om hem aan te sluiten op m'n QuattroVox2 (heb thuis ISDN-2) met twee analoge telefoonlijnen. Het aansluiten lukte na wat proberen ook wel en het bellen intern als extern werkt perfect.

Helaas zitten er alleen boekjes bij van de telefoons en NIET van de centrale. Daardoor zit ik met een paar probleempjes:

* Hoe kan ik nu de directnummers instellen?
* Ik weet dat ik na 3 keer drukken op PROG in de systeeminstellingen kom maar ik heb geen beheerderswachtwoord. Is deze te resetten? Of is dat een standaard wachtwoord.
* Gebelt worden kan nog niet, als ik de hoorn op neem wordt de verbinding automatisch na 2 seconden verbroken. Denk dat dat door de instellingen komt ofzo. Iemand een idee???

Hopelijk is iemand hiermee bekend of weet een website die hier over uitlegd. De website van KPN kon het helaas niet.

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 15:40 schreef thomasfilius het volgende:
Een tijd geleden heb ik de inboedel van bedrijfje opgekocht bij hun faillissement. Daarbij zat onder andere een geheel werkende bedrijfscentrale de Vox Nuance 16 met bijbehorende telefoons (A272).

Nu kwam ik gister op het idee om hem aan te sluiten op m'n QuattroVox2 (heb thuis ISDN-2) met twee analoge telefoonlijnen. Het aansluiten lukte na wat proberen ook wel en het bellen intern als extern werkt perfect.

Helaas zitten er alleen boekjes bij van de telefoons en NIET van de centrale. Daardoor zit ik met een paar probleempjes:

* Hoe kan ik nu de directnummers instellen?
* Ik weet dat ik na 3 keer drukken op PROG in de systeeminstellingen kom maar ik heb geen beheerderswachtwoord. Is deze te resetten? Of is dat een standaard wachtwoord.

PROG.PROG.PROG.#4678255

* Gebelt worden kan nog niet, als ik de hoorn op neem wordt de verbinding automatisch na 2 seconden verbroken. Denk dat dat door de instellingen komt ofzo. Iemand een idee???

BESTEMD VOOR: Installatie (I) en Service (S)
==================================================================

1. Klachten systeemtoestellen.

Na onderzoek van de reparatiestroom bij Telecom repair zijn in de systeemtoestellen van de Vox Nuance veel defecte haakcontacten ontdekt.

De slechte haakcontacten uiten zich in diverse klachten.

Voorbeelden van deze klachten zijn:
. geen kiestoon,
. gesprekken verbreken bij beantwoorden,
. toestel start niet meer op,
. toestel kan geen gesprek beantwoorden,
. toestel belt niet,
. etc.

Oorzaak van dit probleem is de haakbrug. De constructie van de huidige haakbrug is zodanig dat de haakcontacten continue onder druk staan. Dit veroorzaakt na enige tijd (meestal na enige maanden) een overgangsweerstand op de haakcontacten.

Zal nog ff kijken voor wat informatie

Klacht vaststaan netlijn en/of verbreken bij beantwoording.

Bij klanten die aangesloten zijn op openbare telefooncentrales van het type PRX kunnen de volgende klachten voorkomen:
- na het beëindigen van een gesprek blijft de netlijn gedurende 4 minuten bezet,
-bij het beantwoorden van een oproep wordt het gesprek verbroken.

Tevens kan de volgende klacht voorkomen op openbare telefooncentrales van het type AXE:

-bij het doorverbinden van een gesprek d.m.v. een standaard toestel voorzien van aardtoets, wordt het gesprek verbroken.

Oorzaak van bovenstaande klachten is een samenwerkingsprobleem tussen de Vox Nuance en otfc's van het type PRX en AXE. In deze situaties is de Vox Nuance dus a/b gevoelig!

De oplossing voor deze klachten is het verwisselen van de a/b-aders van de betreffende netlijn (controleer ook de andere netlijnen!). De a/b van de netlijn moet als volgt worden aangesloten:
. de positieve ader van de netlijn op punt a van het netlijncircuit.
. De negatieve ader van de netlijn op punt b van het netlijncircuit.
Controlereer de polariteit met een voltmeter of met een testhandset.

5.Polariteitdetectie.

In sommige situaties blijkt bij installatie van een Vox Nuance de polariteitdetectie niet juist te werken. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Veelal blijkt de klant nog een ODA aangesloten te hebben. Ook is het mogelijk dat andere apparatuur, zoals overdragers of multiplexers tussen de openbare centrale en de klant aanwezig zijn. Bovengenoemde apparatuur geeft niet altijd de juiste polariteit door aan de Vox Nuance, waardoor problemen met het netlijnverkeer ontstaan. De oplossing van dit probleem is het uitprogrammeren van polariteitdetectie. Uiteraard gaat dit ten koste van de werking van netlijnvolgstand. Netlijnvolgstand kan in bovengenoemde gevallen op de "oude" wijze worden gedaan (2 min. time-out en * en #).

Hopelijk is iemand hiermee bekend of weet een website die hier over uitlegd. De website van KPN kon het helaas niet.

Verwijderd

Ik zou als eerste de polariteitsdetectie uitzetten, aangezien ISDN er niet mee werkt.......

hier staat de gebruikershandleiding http://home.planet.nl/~spaan680/voxnu16.pdf

bovenstaand code is voor installatie onderstaand voor systeeministellingen
PROG.PROG.PROG.762