Stay safe
Verwijderd
Ik heb niet veel verstand van electronica...
maar ik durf toch met zekerheid te zeggen dat hij stroom gebruikt (hoeft misschien niet veel te zijn) als hij in het stopcontact zit zonder telefoon. Want de oplader wordt wel warm.
maar ik durf toch met zekerheid te zeggen dat hij stroom gebruikt (hoeft misschien niet veel te zijn) als hij in het stopcontact zit zonder telefoon. Want de oplader wordt wel warm.
same problem here...Ik weet ook niet of dit schadelijk is ofzo...maar het lijkt me niet echt...Op zaterdag 26 januari 2002 15:28 schreef Master FX het volgende:
Kan ik de adapter van mijn telefoon (nokia 3210) continu in het stopcontact laten zitten - dus ook als ie niet aan het opladen is. Hij verbruikt dan toch geen stroom (zonder telefoon eraan) ?????
Anders moet ik elke keer weer onder me buro in die zooi kabels wrotten.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
ik heb hem denk ik al een maandje of 3 in het stopconatct zitten en geen enkel probleem nog. WOrdt een beetje warm dus kost wel wat
ik heb de oplader van mijn laptop nu al meer dan 4 maanden in het stopcontact zitten denk ik... niks aan de hand..
hij wordt alleen een beetje warm..
hij wordt alleen een beetje warm..
Hij kan zijn energie niet kwijt, dus wordt die omgezet in warmte. Is hetzelfde als je geen koptelefoons op je discman aansluit, dan wordt de uitgang warm en dat is op de lange termijn ook niet goed.
(dit is een redenatie van mij plz comments).
(dit is een redenatie van mij plz comments).
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
een losse batterij wordt toch ook niet warm aan de uiteinden?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Je hebt twee verschillende types opladers: de zware lompe (oudere) gevallen en de lichte (nieuwe) gevallen.
De zware: hier zit een transformator in die continu stroom vraagt. Dit levert een (bijna) constant energieverbruik als je hem in het stopcontact laat zitten. Wordt warm, maar is niet echt schadelijk.
De lichte: dit is een geschakelde voeding. Deze voeding wordt afgeschakeld als er geen gsm aanhangt. Hij verbruikt nog steeds wel wat energie, maar dit is vergelijkbaar met je standby-stand van je tv. Wordt ook wel een beetje warm, maar al stukken minder. Voor zover ik weet, kan je ook deze gerust in je stopcontact laten zitten.
De zware: hier zit een transformator in die continu stroom vraagt. Dit levert een (bijna) constant energieverbruik als je hem in het stopcontact laat zitten. Wordt warm, maar is niet echt schadelijk.
De lichte: dit is een geschakelde voeding. Deze voeding wordt afgeschakeld als er geen gsm aanhangt. Hij verbruikt nog steeds wel wat energie, maar dit is vergelijkbaar met je standby-stand van je tv. Wordt ook wel een beetje warm, maar al stukken minder. Voor zover ik weet, kan je ook deze gerust in je stopcontact laten zitten.
kijk dat is wel interessante informatie, maar nu de hamvraag: in welke categorie valt een oplader van een nokia (en alle andere opladers van mobieltjes in het algemeen).
Ik vraag het vooral omdat ik dus zo'n burolader heb.
Ik vraag het vooral omdat ik dus zo'n burolader heb.
Stay safe
keb ook zo'n Nokia 3210, het opladertje (die van mij althans)is behoorlijk klein! Lijkt me onder de catagorie ""lichte gevallen" te horen 
Maar wat dat ding verbruikt? Ik zou het ook wel willen weten!
Maar wat dat ding verbruikt? Ik zou het ook wel willen weten!
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Euhmmmm, deze voedingen zijn vaak geschakelde voedingen.
Deze vinden het niet leuk wanneer ze voor langere tijd ongebruikt in de WC zitten.
Met andere woorden, wanneer er geen belasting van de voeding wordt gevraagd.
Resultaat is dan ook, een voeding die op een gegeven moment doorbrand.
Deze vinden het niet leuk wanneer ze voor langere tijd ongebruikt in de WC zitten.
And The Only One
Op zaterdag 26 januari 2002 21:03 schreef Walhalla het volgende:
[... er zijn een zware en een lichte:]
Ja, wat is het nou ????Op zondag 27 januari 2002 13:50 schreef Diamon het volgende:
Euhmmmm, deze voedingen zijn vaak geschakelde voedingen.
Stay safe
mijn siemens m35 ligt ook al 3 maanden aan het infuus(stroom 220V injectie)
geen problemen..
ook leg mijn gsm iedere nacht aan de stroom.. dat is wel slecht voor de batterij !! merkbaar !
geen problemen..
ook leg mijn gsm iedere nacht aan de stroom.. dat is wel slecht voor de batterij !! merkbaar !
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Gewoon lekker laten zitten. Heb de oplader van mijn Nokia 8110i ruim drie jaar!! in het stopcontact gehad. Doet het nog steeds!! Helaas bleek het dagelijks bij laden na drie jaar funest voor de batterij. Geheugeneffect voor de kenners.
Voor de niet-kenners, dit betekent dat een batterij niet meer volledig wil laden en/of ontladen.
Heb nu een 8250. Oplader van deze heb ik niet permanent aan V230. Maar dit komt omdat ik nog geen autooplader ervoor heb. En dus op diverse locaties moet opladen.
En iemand die beweert dat een discman stuk gaat omdat er geen koptelefoon in zit
is er een dokter in de zaal. P.S. je wou toch reacties
Voor de niet-kenners, dit betekent dat een batterij niet meer volledig wil laden en/of ontladen.
Heb nu een 8250. Oplader van deze heb ik niet permanent aan V230. Maar dit komt omdat ik nog geen autooplader ervoor heb. En dus op diverse locaties moet opladen.
En iemand die beweert dat een discman stuk gaat omdat er geen koptelefoon in zit
Runs on tequila, much cheaper than petrol.....
Verwijderd
om de 2x opladen ofzow:Op maandag 28 januari 2002 08:00 schreef xychix het volgende:
mijn siemens m35 ligt ook al 3 maanden aan het infuus(stroom 220V injectie)
geen problemen..
menu => instellingen => toestel => batterij onderhoud
dan ontlaad en laad hij hem....
'k heb al m'n laders altijd 24/7 in't stopcontact zitten....
nooit problemen mee gehad
nooit problemen mee gehad
Pcies..
Ik heb al 2 jaar zo'n 3210 (met een 2e adapter erbij) en dat gaat prima! Nog geen brand gehad..
Maareh, volgens mij laat toch iedereen die adapter gewoon op 1 plek in het stopcontact zitten? (tenzij het niet anders kan natuurlijk)
Ik heb al 2 jaar zo'n 3210 (met een 2e adapter erbij) en dat gaat prima! Nog geen brand gehad..
Maareh, volgens mij laat toch iedereen die adapter gewoon op 1 plek in het stopcontact zitten? (tenzij het niet anders kan natuurlijk)
Wees consequent, maar niet altijd
Het is vrij simpel - je kan de trafo jaren in het stopcontact laten zitten, geen probleem.
Het kost alleen wat (lek)stroom, die in warmte wordt omgezet (gem. 3 Watt).
Dat lijkt niet veel, maar als in je huis inmiddels overal dit soort trafo's in stopcontacten zitten (bijv 10 stuks is dat 30 Watt wat 24*7*52 = 262 KWh a 15 eurocent (?) = 40 euro/jaar aan extra electrakosten...
En bij 20 van die trafo's, reken maar uit.
Vandaar dat ik een 'hoofd'-schakelaar heb bij de pc die in een keer alles uitzet (incl de trafo's)
Het kost alleen wat (lek)stroom, die in warmte wordt omgezet (gem. 3 Watt).
Dat lijkt niet veel, maar als in je huis inmiddels overal dit soort trafo's in stopcontacten zitten (bijv 10 stuks is dat 30 Watt wat 24*7*52 = 262 KWh a 15 eurocent (?) = 40 euro/jaar aan extra electrakosten...
En bij 20 van die trafo's, reken maar uit.
Vandaar dat ik een 'hoofd'-schakelaar heb bij de pc die in een keer alles uitzet (incl de trafo's)
Pagina: 1