Toon posts:

Epox Via apollo (m)vp3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mijn vader heeft een oud moederbord :Epox Via apollo (m)vp3 dat geeft Sandra aan.
Er zit nu 2x32 Mb Sdram in nu is mijn vraag kan er ook 64Mb in
en wat is het maximum aantal mb wat erin kan?
HELP!

Verwijderd

Als ik me niet vergis zit daar een Via 693 chipset op en daar kan makkelijk nog extra 64 bij (als je genoeg banken vrij hebt)

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Die 64 MB kun je er rustig in doen, dat moet geen problemen opleveren

W.b de maximum aantal MB wat erin kan, dat is afhankelijk van de hoeveelheid Cachegeheugen op het moederbord;
- 512 KB cache -> 128 MB geheugen (dat gecached wordt, meer geheugen kan wel maar zal ten koste gaan van de prestaties)
- 1024 KB cache -> 256 MB geheugen (zie ook hierboven)
- 2048 KB cache -> 512 MB geheugen (is zeldzaam)

The need for speed drives me

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 17:17 schreef Baur het volgende:

W.b de maximum aantal MB wat erin kan, dat is afhankelijk van de hoeveelheid Cachegeheugen op het moederbord;
- 512 KB cache -> 128 MB geheugen (dat gecached wordt, meer geheugen kan wel maar zal ten koste gaan van de prestaties)
- 1024 KB cache -> 256 MB geheugen (zie ook hierboven)
- 2048 KB cache -> 512 MB geheugen (is zeldzaam)
mag ik vragen waar jij deze 'wijsheid' vandaan haalt ??? Volgens jou bewering zouden er dus amper gebruikers zijn die meer als 512mb in hun systeem hebben.. Ik denk dat menig tweaker hier aanwezig dat minimaal in zijn systeem heeft..
Maximale hoeveelheid geheugen zit gebakken in je chipset lijkt me...

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op zaterdag 26 januari 2002 17:21 schreef rrainman het volgende:

mag ik vragen waar jij deze 'wijsheid' vandaan haalt ???
Ik heb het specifiek over de Via MVP3, niet over andere chipsets (alhoewel de ali aladin 5 ook last hiervan heeft) en bij de MVP3 was de cacheable area afhankelijk van de hoeveelheid cache op het moederbord

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 17:36 schreef Baur het volgende:

[..]

Ik heb het specifiek over de Via MVP3, niet over andere chipsets (alhoewel de ali aladin 5 ook last hiervan heeft) en bij de MVP3 was de cacheable area afhankelijk van de hoeveelheid cache op het moederbord
ooohhhhh ok, dan heb ik niks gezegd :+

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Nog ff een quotje om m'n bewering te onderbouwen:
Cacheable area: the cacheable area of MVP3 varies from 128 MB to 512 MB depending on the amount of cache memory installed (128 MB with L2 cache at 512 KB, 256 with L2 at 1 MB and 512 with L2 at 2 MB), while Aladdin V has a maximum cacheable area of 512 MB independent from the L2 cache installed thanks to a specific Tag Ram chip, which caches the memory (similar to what happened with the Intel 430HZ chipset for Socket 7 systems). Some technical problems however didnt allow to use the Tag Ram chip with many motherboards based on this chipset, so the cacheable area of the motherboard without Tag Ram chip changes depending on the amount of memory installed, as it happened with the Via MVP3 chipset
Komt hier vandaan

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties maar ik begrijp dus dat ik
er maximaal maar 128 mb in kan zetten?
En de 128Mb Modules passen die erin of is het maximaal 64 mb?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kijk ff in je mobo boekje, staat in wat er max in kan. Mijn DFI P5BV3+ kon maximaal 128MB DIMMs aan, terwijl de K6BV3+ (zelfde plank, zelfde chips, zelfde onderdelen, alleen een iets ruimere AGP voltageregulator en iets meer condensatoren om de CPU socket) met 256MB modules kon werken.

Ooh ja: die hele cache area is schijt als je te weinig RAM hebt. Als je Windows 2000 of XP gaat gebruiken op zo'n systeem, heb je liever 256MB waar de helft van uncached is dan 128MB die helemaal gecached is.

* _JGC_ heeft 256MB in een i430TX gehad, was ook sneller dan 64MB (max cache range van de i430TX is 64MB)

Verwijderd

Ik heb hier een epox epmv3c2 en die kan volgens het boekje 384 mb aan dus 3x 128 mb

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 21:57 schreef _JGC_ het volgende:
Ooh ja: die hele cache area is schijt als je te weinig RAM hebt. Als je Windows 2000 of XP gaat gebruiken op zo'n systeem, heb je liever 256MB waar de helft van uncached is dan 128MB die helemaal gecached is.
Niet de helft is uncached, maar de gehele geheugenhoeveeelheid.... Dat scheelt dus best in snelheid...
Pagina: 1