[OC] AXIA goed verkrijgbaar???

Pagina: 1
Acties:

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
Ik ben op zoek naar een proc die een beetje ver kan komen, aangezien AXIA's heel goed zijn zou ik graag zoeen willen (hint ;) )
Maar zijn die dingen schaars of zijn er toch redelijk wat met een AXIA core???

Ik heb niet veel geld dus ik wil een Duron vanaf 600.
Tbz worden wat te warm. Aangezien ik ook voor waterkoeling ga.... Ik zat te denken aan een Duron 700 Axia op >1000 :Y)

Verwijderd

T-bird zijn zo goed als history joch. Koop toch een XP. En als je dan toch een T-bird moet hebben, koop dan een 1.4 AYHJA. AXIA's zijn meer dan wat dan ook verleden tijd. (dus ik zit zelf met verouderd processortje ;)

Verwijderd

Als je zonnodig een TB wilt hebben, neem dan een 1400 met een AYHJA-Y core. De axia's zijn al weer oud.
De Athlon XP bestaat ook al btw :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27
Duron AXIA bestaat niet.

Verwijderd

hij vraagt toch om een Duron???

of iig een proc die niet te duur is.....dus volgens mij geen XP of gewone Athlon

Verwijderd

koop een D900 ANDA. die overclocken zeer lekker. AXIA was enkel een TB aanduiding, en dan nog niet eens de beste. én de thunderbird is inmiddels ook alweer passé dus je moet proberen wat actueler te blijven ;)

• bredend
Ik denk dat de AaaA de eerst proc. was en de AzzA de laatste. (dat ze dit systeem hanteerden)

Ik heb nu een
Duron AKBA
Duron AFFA
Tbird AxiA
gevonden.

• bredend

Verwijderd

oude proc's hoor de axia's. en een Duron 700@1000 kan met elke 700 zo ongeveer. De allereerste 600's liepen meestal al wel op 850. Duron's zijn er trouwens vanaf 600, dus als jij vraagt om een 600 of hoger, dan voldoen alle duron's.

tegenwoordig is het al lang niet meer interresant om een duron 600 te kopen. Ik heb ff in procewatch gekeken en een duron 1000 ziet er leuk uit, zeker omdat deze de morgan-core heeft en niet de oudere spitfire-core.

Hitte-productie is niet zo'n probleem meer omdat de meeste koelers het nu wel aankunnen. Pak een leuke vulcano 6 voor €15 en je hebt nog best wat ruimte over om te kunnen overclocken.

Als je wat meer geld te besteden hebt, zijn zeker de XP's interresant. De oude T-birds niet echt meer, tenzij je ze voor zeer weinig van iemand kan overnemen ofzo.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
De XP 1700+ die ik vandaag heb gebouwd had een ANGNA ? core... zelfde als de XP 2000+. Ik heb hem alleen niet overclocked... maar 1700 Mhz moet wel kunnen met een gemiddelde XP en goede cooling denk ik ;)

Ik denk dat je de AXIA cores alleen nog tweedehands zou kunnen krijgen...

Concrete Loop Watercooling

• bredend
idd, 2ehands is goedkoper en aangezien hardware niet snel slijt....

Verwijderd

De 1GHz TB AYHJA haalt gemiddeld 1,6-1,8GHz. De AXIA tot 1,5 ongeveer (die van mij gelukkig 1,55). Koop er dan wel meteen een flinke koeler bij! Als je die dingen kan vinden in elk geval, 1,6-1,8GHz is een aardige snelheid, lijkt me niet dat je die zomaar verkoopt, tenzij je in geldnood zit.
Pagina: 1