Zelf resoluties toevoegen aan nvidia drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Topicstarter
Ik heb een truuk gelezen hoe je zelf resoluties toe kan voegen aan je nvidia drivers. Dat vind ik nogal :9~ want nu draai ik op 1440x1080, een mooie tussenweg tussen 1280x960 en 1600x1200 (wat te klein is voor mij). Dus ik dacht... laat ik delen met jullie :)

Ik heb zelf een beschrijving gemaakt hoe de aanpassing te doen:

- Maak een kopie van je driver (dit werkt alleen als je een driver zonder installatieprogramma hebt anders heb je het bestand nv4_disp.inf niet los op je harddisk staan en die hebben we nodig)
- Edit nv4_disp.inf in de gekopieerde driver directory
- Zoek (met de Find functie, Control + F) helemaal onderaan de file op welke identifier bij jouw kaart hoort (in mijn geval staat er NVidia.Nv20.1 = "NVIDIA GeForce3 Ti 200" en de identifier is dus Nv20.1)
- Ga naar het begin van de file en zoek naar je identifier (vervang bij het zoeken de punt door een underscore _ )
- Nu zie je alle resoluties staan die voor jouw kaart zijn gedefineerd. Elke regel definieert een resolutie. Het eerste getalletje is de kleurdiepte (8 voor 256 kleuren, 16 voor hoge kleuren en 32 voor ware kleuren). Het tweede en derde getal is de breedte en de hoogte van de resolutie. Nu kun je gewoon een bestaande regel kopieren en daar de nieuwe breedte en hoogte in zetten. Zo heb ik 1440 1080 toegevoegd:

HKR,, NV20_1_Modes, %REG_SZ_APPEND%, "32 1440 1080 60 70 72 75 85 0"

Let wel op dat je geen "gekke" resoluties invoert, je computer zou kunnen crashen! Het beste is om altijd een 3/4 verhouding te gebruiken, oftewel: zorg dat de hoogte altijd 3/4 van de breedte is, anders krijg je een raar opgerekt beeld.

Vergeet ook niet de resolutie voor elke kleurdiepte (8, 16 en 32) te definieren.

- sla nv4_disp.inf op
- installeer de aangepaste driver
- kies in de display properties je nieuwe resolutie, et voila!

Verwijderd

Hey Nice Work.

Denk niet dat ik het ga gebruiken, maar tis wel handig om te weten!

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

WOW :9~
dit ga ik ff uitproberen!! :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• 23m3

23m3

Topicstarter
BTW: vanaf het vierde getalletje staan de HZ-en die voor die resolutie te kiezen zijn, mochten jullie daar nog wat mee willen prutsen ;)

Verwijderd

Je kan dit ook meteen in de registry doen volgens mij. Onder de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video staat een aantal ingangen voor videodrivers. Een daarvan is de driver voor je huidige kaart. Onder die sleutel staat per chipset een sleutel van de vorm chipset_Modes waar alle modi staan.

Moet je alleen nog uit zien te vinden welke chipset je hebt...

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:11

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

He man! Super is dit! Ik heb je instructies gevolgd en het werkt idd prima!
(jij hebt zeker ook een 17"?)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• 23m3

23m3

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 14:20 schreef Se7enth_son het volgende:
He man! Super is dit! Ik heb je instructies gevolgd en het werkt idd prima!
(jij hebt zeker ook een 17"?)
Great :) :)
Nee ik heb een 19" maar mijn beeld wordt te onscherp op 1600x1200 vind ik... dan zit ik denk ik boven de fysische resolutie van mijn scherm.

Verwijderd

kewl, thx 4 the tip

• 23m3

23m3

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 14:18 schreef Booly het volgende:
Je kan dit ook meteen in de registry doen volgens mij. Onder de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEN\CurrentControlSet\Control\Video staat een aantal ingangen voor videodrivers. Een daarvan is de driver voor je huidige kaart. Onder die sleutel staat per chipset een sleutel van de vorm chipset_Modes waar alle modi staan.

Moet je alleen nog uit zien te vinden welke chipset je hebt...
Mmm dat lijkt handig.. nu nog een beschrijving maken hoe het precies te doen in tegenstelling tot een kwartier zoeken naar de juiste setting :) Misschien voel je je geroepen? ;)

Verwijderd

De registrysleutel die je kan gebruiken is HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\nv4\Device0 (dit is onder WinXP, zal onder 2k en NT ook wel werken). Daar staat per chipset een sleutel met de resoluties etc.

Ik heb onder Linux met lspci even moeten uitvissen welke chipset mijn GeForce2 MX nu heeft: blijkt een NV11 te zijn.

Heb de modus 1400x1080@75Hz uitgeprobeerd, maar die geeft een wat vreemd beeld op m'n Iiyama VMP452 (bovenste hoeken trekken naar buiten, is niet te corrigeren met pincushion etc). 85Hz trekt 'ie niet.

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Dat iemand hier net eerder op is gekomen, bedankt voor de truuk 8-)

• 23m3

23m3

Topicstarter
Ik ben maar begonnen een progje te coden want dat editen van die inf files is ook niet alles... 8-)

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
beetje laat maar heb je al een goed progie er voor kunnen maken ???

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Weet iemand ook nog hoe je je drivers zonder installatieprog kunt krijgen?

tvw

Verwijderd

Dit kan toch ook gewoon met powerstrip?

Verwijderd

Ok dit truukje is leuk voor een oude detonater, maar wat voor de nieuwere...
Bijvoorbeeld 43.45 daar staan die resoluties heel vaag genoteerd.

Verwijderd

Custom Resoluties aanmaken voor nView kan door je INF driver te editen of met PowerStrip / RivaTuner en dergelijke tooltjes.

Google: Nvidia INF driver custom resolutions

Als je het niet eens bent met je slotjes moet je de moderator mailen (en vaak houdt dat in dat je beter moet zoeken of meer aandacht moet besteden aan je topicstart), en zéker geen oude koeien topics schoppen.
- Detonater 23.45 + resolutie 768x576
- Detonater 23.45 + resolutie 768x576

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 13:52 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oude koe, en idd een kick die niet de bedoeling is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.