• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Ja ja meneertje CDA heeft gisteren het volgende gezegt>

"Er bestaat geen multi-cultureele staat. Iedereen zal zich aan moeten passen aan onze cultuur. Wij strekken daar 5000 euro per asielzoeker voor uit, als hij niet voor zijn scholing slaagt en dus geen Nederlands praat en verstand heeft van onze cultuur moet hij wordne terug gestuurd"

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben het er vol mee eens, en het kan nog veel strenger mijn part.

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01
me 2

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat zegt dit mannetje natuurlijk alleen maar om 'zieltjes' te winnen voor zijn partij...

erug zwak allemaal,

A wise man's life is based around fuck you

• michiel100
  • Laatst online: 12:01
Op zaterdag 26 januari 2002 13:57 schreef zwelgje2 het volgende:
dat zegt dit mannetje natuurlijk alleen maar om 'zieltjes' te winnen voor zijn partij...

erug zwak allemaal,
En dat in tijden van leefbaar nederland... wat vreemd.

Verwijderd

wat een hoeren zijn die politici toch..

ze doen echt alles voor een paar stemmen..
"snel!! we moeten ook iets 'rechts' zeggen, want dat is in" :r

m'n eerste impressie dat die "van de Ballenbende" een eng ventje was blijkt toch juist

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 13:55 schreef loona35 het volgende:
"Er bestaat geen multi-cultureele staat. Iedereen zal zich aan moeten passen aan onze cultuur. Wij strekken daar 5000 euro per asielzoeker voor uit, als hij niet voor zijn scholing slaagt en dus geen Nederlands praat en verstand heeft van onze cultuur moet hij wordne terug gestuurd"
Ik vind het onzin en een verkiezingskreet: get real. Er bestaat vind ik wel een multi-culturele staat en ik vind het ook niet nodig dat buitenlanders zich aanpassen aan de nederlandse cultuur als ze zich maar gedragen, dus dat ze niet zoals bepaalde moslims gaan discrimineren.

Verwijderd

:r op Balkenende, hierdoor verliest hij juist alleen maar kiezers, iedereen die het nl. met die uitspraak eens is stemt op LN, iedereen die dat niet vind stemt op andere parijten, als die andere partijen het dus ook al gaan zeggen...

Fortuyn is een harde racist, hij uit zich alleen iets genuanceerder, opmerkingen als "Nederland moet terug naar de Nederlanders" (goh, wat zou hij daar nou mee bedoelen?) kunnen absoluut niet in een democratisch en multicultureel land als dit... en dan nog het feit dat er 11 extremisten op de groslijst staan, "ja, dat wordt nog nagekeken" aldus Nagel, fact is dat dat soort mensen gewoon niet op de lijst horen te staan!

Maar ach, de VVD heeft 10 zetels verloren door Fortuyn, ik zie een coalitie aankomen van PvdA, CDA en GroenLinks (volgens de peilingen samen 80 zetels), iig beter dan Paars...

Nog een 2 idiote ideeën van LN:

- iedere scholier een gratis laptop (goh, wat zou dat kosten, zo'n 3 miljard?)
- geen rekeningrijden en geen wegenbelasting (een groot deel van de inkomsten van de staat valt weg).

Verwijderd

Ik ben het eigenlijk wel in veel opzichten eens met Balkenbrij. Waarom moeten we zonodig aan een multiculturele sameleving werken. Als ik naar Marrokko emigreer omdat ik denk dat daar de t lekkerder is, moet ik me ook aan de regels daar houden. Wil ik daar dan een kopje van dat heerlijke vocht bestellen, zal ik dus echt wel de taal moeten spreken. Hebben ze daar ook een inburgeringscursus? En een premie? Mag ik dan, als ik eenmaal Marrokaan ben, ook mijn vrouw uit Nederland halen?

Ik ben heel simpel in dat soort dingen.
Zorg eerst eens dat je het goed krijgt waar je woont voor je gaat schreeuwen dat je naar die andere plaats gaat omdat het daar zoveel "beter" is.

Simpel case van: Wel de "rechten" en niet de "plichten".. en dat vind ik krom. Dus als je hier wilt wonen en leven zul je je conform onze "regeltjes" moeten gedragen. Als wij hier democratisch bepalen dat elke "nieuwe" Nederlander onze taal en onze gewoontes machtig moet zijn en we trekken daar 5000 Euro voor uit, vind ik dat een goee zaak. Tenslotte betalen we allemaal mee an die 5000 Euro. Als iemand dus niet slaagt voor die cursus dan terug. Ja.

Als je niet slaagt voor je rijbewijs krijg je em ook niet.. en kun je ook weer terug naar af.

En als zeggen dat iemand zich aan een paar regeltjes moet houden rechts is, so be it.

En medelanders onder jullie. Kijk eerst naar de cultuur van het land wat je zo graag verdedigd, want, en dit hoor ik net ff iets te vaak: Ik bent Nederlander maar van ......(vul hier waar of jij, je ouders of je grootouders geboren zijn in) afkomst, voordat je gaat zeggen dat we zogenaamd niet multicultureel zijn, want in veel van jullie landen is het zijn van multicultureel alles behalve gewenst.

Dus bij een niet positieve uitslag van de cursus, overwegen om terug te sturen.

• Cyphax
  • Laatst online: 16:12

Cyphax

Moderator LNX
Ik zie totaal geen probleem als mensen gevraagd wordt om zich een beetje aan te passen. Je hoeft niet over te stappen op de volksgodsdienst ofzo!
Het is gewoon NODIG dat je de taal spreekt, punt UIT. Als je als Turk of wat dan ook hier komt, moet je toch wel?? Mensen kennen hier toch geen Turks??
Ik ken best veel buitenlandse mensen die gewoon perfect 'geintegreerd' zijn hier. Uit verschillende landen, verschillende culturen. Ik 'ken' ook mensen die heel erg teruggetrokken leven en niet proberen de taal te leren. Dat is erg jammer, dan ben je toch een vreemdeling in het land waar je woont? Hoe kan dat nou prettig zijn?
Ik heb een buitenlandse vriendin, maar 'k wil haar hierhalen. Hoewel de cultuur niet echt anders is waar ze vandaan is, probeert ze de taal nu ook al te leren. Het hoort er gewoon bij, ik zou dat ook doen als ik zou gaan emigreren. Maar da's mijn mening :)
Ik ben niet heel rechts, ik zie sommige ideeen van meneer Fortuyn ook niet zo zitten, maarja.
Inburgeringscursus willen ze je EUR3000 voor laten betalen ipv niets zoals het nu (nog) is trouwens. Om mensen af te schrikken om hiernaartoe te komen zeg maar..

Ik ben het behoorlijk met Sauron_the_Great eens. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik ben erg benieuwd wat 'onze cultuur' dan is? Boerenkoel eten?

Ik ben het geheel oneens met deze uitspraak van de CDA, en zoals flamez (alleen dan wat ongenuanceerder) al aangaf vind ik dit typisch een actie van de CDA om ook is een 'rechtse' uitspraak te doen om op deze manier is wat stemmen te winnen.

Ik ben natuurlijk wel voorstander dat asielzoekers Nederlands leren praten, en wat van onze cultuur af weet, maar om nu te zeggen "er bestaat geen multi-culturele staat" slaat echt helemaal nergens op. Ten eerste, definieer dat woord is. Als je de volgende definitie hanteert: Een staat waarin meerdere culturen zich handhaven, dan is het totale nonsens om te zeggen dat die staat er niet is want hij is er wel degelijk. En hoeveel mensen zijn daar wel niet blij mee? Ik ben maar al te blij dat er een chinees bestaat, een griek, een vietnamees enz enz.

En verder vind ik het totaal geen reden om mensen uit Nederland te gooien. Waarom zou iemand niet het 'recht' hebben ergens te zijn? We zijn toch allemaal mensen op 1 wereld, waarom mag iemand van die wereld dan niet waar dan ook op die aardbol komen? Wat is dit voor nonsens? Verder heeft nederland meer dan geld genoeg om asielzoekers op te vangen, er wonen relatief zeer veel rijke mensen die meer geld hebben dan ze ooit zullen uitgeven en dat is natuurlijk zeer zinloos, dit geld kan beter gebruikt worden dan dat het een beetje weg loopt te rotten op een bankrekening. Ik ben erg voorstander voor een maximum inkomen per jaar, daarboven 100% belasting.

Verwijderd

CDA rulezz.
uh.. maar christen democraten zijn nog beter.
Uh.. ik ben het ook eens met de mening.

Verwijderd

En verder vind ik het totaal geen reden om mensen uit Nederland te gooien. Waarom zou iemand niet het 'recht' hebben ergens te zijn? We zijn toch allemaal mensen op 1 wereld, waarom mag iemand van die wereld dan niet waar dan ook op die aardbol komen? Wat is dit voor nonsens? Verder heeft nederland meer dan geld genoeg om asielzoekers op te vangen, er wonen relatief zeer veel rijke mensen die meer geld hebben dan ze ooit zullen uitgeven en dat is natuurlijk zeer zinloos, dit geld kan beter gebruikt worden dan dat het een beetje weg loopt te rotten op een bankrekening. Ik ben erg voorstander voor een maximum inkomen per jaar, daarboven 100% belasting.
daar ben ik het volkomen mee eens!
'k denk erover om lid te worden van Rood (jongeren afdeling van de SP).

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 13:55 schreef loona35 het volgende:
Ja ja meneertje CDA heeft gisteren het volgende gezegt>

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben het er vol mee eens, en het kan nog veel strenger mijn part.
Was dat toevallig dat mannetje met
-dat haar
-dat brilletje
-dat jasje

???????

Dan weet iedereen toch genoeg, van jaap de hoop scheffer naar jan peter balkenende, van noddweer naar noodweer zeg maar, voor iemand die het nog niet opgevallen was, ik ben geen cda stemmer :)

Verwijderd

'k Heb toevallig bij Balkenende in de klas gezeten op de middelbare school. (Ja ja, IllegalOperation is een minder ouwe lul dan vaak gedacht wordt). 'k Moet zeggen dat B. zich in de tussentijd positief heeft ontwikkeld.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 21:16 schreef Ibis het volgende:
[..]
'k denk erover om lid te worden van Rood (jongeren afdeling van de SP).
Bij de SP hanteren we de stelling :
"Niet denken maar doen...".
Dus je weet wat je te denken staat vandaag; ohnee, doen ;) !!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 26 januari 2002 19:32 schreef morgoth het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat 'onze cultuur' dan is? Boerenkoel eten?

[...]

Ik ben natuurlijk wel voorstander dat asielzoekers Nederlands leren praten, en wat van onze cultuur af weet, maar om nu te zeggen "er bestaat geen multi-culturele staat" slaat echt helemaal nergens op. Ten eerste, definieer dat woord is. Als je de volgende definitie hanteert: Een staat waarin meerdere culturen zich handhaven, dan is het totale nonsens om te zeggen dat die staat er niet is want hij is er wel degelijk. En hoeveel mensen zijn daar wel niet blij mee? Ik ben maar al te blij dat er een chinees bestaat, een griek, een vietnamees enz enz.
Ach vergeet de Chinezen, Grieken etc- kijk gewoon naar de autochtone nederlanders. Neem een Fries van de achterkant van Veenwoude, een tukker uit Oldenzaal, een Limbo met de zuurvlees voor z'n neus uit Brunssum, een refo in een inteeltdorp op de Veluwe, een homo in A'dam, een diplomaat in Den Haag, een medewerker van de AVR in Rotterdam en een visser uit Vlissingen, en vertel mij dat dat één cultuur is :?

Verkiezingen komen eraan en de stieren poepen er lustig op los.

Asielzoekers zijn het probleem niet, dat is de derde generatie- Nederlanders geboren van Nederlandse ouders- geen kans om die 'Marokkanen' die in Crooswijk lopen te verkrachten 'terug' te sturen. Marokko zou erg terecht weigeren Nederlandse criminelen op te nemen alleen omdat ze Mohammed heten. Pak die lui aan- als Nederlanders die een en ander aan normen en waarden missen; ze keren de waarden van hun (groot)ouders de rug toe en worden door de Nederlandse maatschappij uitgekostst. Ze hebben hulp nodig, niet alleen de stok, maar ook de beloning.

Oslik blyat! Oslik!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zaterdag 26 januari 2002 15:44 schreef Flamez het volgende:
wat een hoeren zijn die politici toch..

ze doen echt alles voor een paar stemmen..
"snel!! we moeten ook iets 'rechts' zeggen, want dat is in" :r

m'n eerste impressie dat die "van de Ballenbende" een eng ventje was blijkt toch juist
Wat heeft dat met rechts te maken? Van iemand die hier als gast aankomt wandelen mag je gerust iets verlangen, typisch nederlandse linkse lulkoek om dat als rechtse praat te verkondigen, nederland is sterk geworden door hard werken, 1 ieder die daar aan wilt bijdragen is wat mij betreft welkom, echter wel op onze voorwaarden, ben je er niet mee eens ook prima, maar dan wel lekker ergens anders.

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Op zaterdag 26 januari 2002 20:58 schreef w3irdd0 het volgende:
CDA rulezz.
uh.. maar christen democraten zijn nog beter.
Uh.. ik ben het ook eens met de mening.
hmmmz Christen Democraten zijn beter dan Christen Democratisch Apel? Dat zijn een en de zelfde |:(

Ach ja die Balkenende is maar een lelijk en vreemd mannetje.... ik heb trouwens die film nog niet gezien van hem... Jan Peter Balkenende and the Sorcerers stone.....

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op zondag 27 januari 2002 04:12 schreef Yuri het volgende:

[..]
Ach ja die Balkenende is maar een lelijk en vreemd mannetje....
Ja, dat is inderdaad ook een erg genuanceerde, goed onderbouwde, en relevante opmerking van je. Daar kunnen we wat mee hier!

Serieus: De oorspronkelijke stelling was:
Jammer dat er hierop verder gediscuseerd is, want dit is een tamelijk vrije 'vertaling' waar alle nuances vakkundig uit gesloopt zijn. Natuurlijk dat je dan extreme reacties krijgt. De echte mening van Balkenende staat hier:
http://www.volkskrant.nl/nieuws/denhaag/1011938708797.html

Toen ik het eerste hoorde: "multiculturele samenleving moet afgeschaft worden" schrok ik ook, maar zodra je d'r meer over leest (het artikel onder de kop) dan blijkt dat zijn mening een stuk genuanceerder ligt, ik kan me er eigenlijk wel in vinden. Ik zal de argumenten van Sauron_the_Great en Cyphax niet herhalen, die hebben het al heel mooi verwoord :)

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 01:58 schreef IllegalOperation het volgende:
'k Heb toevallig bij Balkenende in de klas gezeten op de middelbare school. (Ja ja, IllegalOperation is een minder ouwe lul dan vaak gedacht wordt). 'k Moet zeggen dat B. zich in de tussentijd positief heeft ontwikkeld.
Zo, dan moet het wel heeeeeeeeel erg met hem geweest zijn. Vertel!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 12:45 schreef Proost het volgende:

[..]

Zo, dan moet het wel heeeeeeeeel erg met hem geweest zijn. Vertel!
Dat was een inkoppertje, Proost!

• Morgoth
Op zondag 27 januari 2002 03:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat heeft dat met rechts te maken? Van iemand die hier als gast aankomt wandelen mag je gerust iets verlangen, typisch nederlandse linkse lulkoek om dat als rechtse praat te verkondigen, nederland is sterk geworden door hard werken, 1 ieder die daar aan wilt bijdragen is wat mij betreft welkom, echter wel op onze voorwaarden, ben je er niet mee eens ook prima, maar dan wel lekker ergens anders.
Nederland is sterk geworden door hard te werken, goh.... ik schat aan jouw profile te zien dat je alweer een tijdje werkt. Maar wat heb jij precies bijgedragen voordat je uberhaupt begon met werken? Als een voorouder van mij hard heeft gewerkt dan heeft dat toch nog niets vandoen met mijn rechten, dus als de voorouders van de autochtone nederlands hard hebben gewerkt dan hebben de nakomelingen daarvan opeens niet allerlei rechten ofzo :? Dat is precies hetzelfde dat ik straf krijg omdat m'n vader fout was in de oorlog bijvoorbeeld (weest gerust, toen bestond ie nog niet :) ).

Verwijderd

Ik ben het eens met de stelling dat mensen die hier komen leven zich aan moeten passen aan de normen en waarden die hier al eeuwen gelden.

Het is wel een trend om ineens allemaal een rechts standpunt in te nemen, misschien heeft dat iets te maken met de onvrede van de mensen, die zich steeds meer ergeren aan de verloedering vam de maatschappij.

Sinds LN gaan VVD en CDA ook ineens rechtse dingen roepen, mbt asielbeleid ed. Dat vind ik een beetje hypocriet, het is namelijk overduidelijk dat ze dit doen om stemmen te winnen.

Verwijderd

multicultureel... leuk woord :)

dan zouden er toch kerken naast moskeeen staan; je gezellig bij je niet-kaaskop buren op bezoek. Niet zeuren over zwarte scholen versus blanke. Geen stigma's op allochtone crimineeltjes (in de dop).

Was het maar vast zover.

Jammer genoeg belandt iedereen die zonder dikke zak met geld naar een ander land vertrekt in een achterstandspositie. Als je dan ook nog een ander kleurtje hebt val je al helemaal op. We noemen onszelf zo sociaal en tolerant, maar hoe is t echt?
Ben je echt blij voor je zoon/dochter als die met een "allochtone" vriend(in) thuiskomt. Denk je niet stiekem O.J. de buren vertrekken en de nieuwe zijn... (vul maar in).

Nederland is inderdaad en rijk land; en kan gelukkig asielzoekers opvangen. En ja, als deze mensen hier gedurende lange tijd verblijven moeten we ze faciliteren in taal en inburgering, maar moeten t kloontjes van boerekool-etende Nederlanders worden? wat mij betreft NIET.

Houden aan wetten JA! maar laten we die dan wel zodanig uitleggen dat ze begrijpbaar zijn en vooral ook begrip tonen voor een soms (totaal) onbegrip van onze normen en waarden. Helaas duurt dit langer dan 5 weken inburgeringscursus :(

Ik heb geen pasklare oplossing; maar ghettovorming in woonwijken enz. is voor mij tegenwerkend ipv behulpzaam.
Kortom: dialoog communicatie en begrip.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 17:11 schreef Shagura het volgende:
1 ding: ik :r op cda
Why, mening graag

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Op zaterdag 26 januari 2002 19:32 schreef morgoth het volgende:
(...)
Verder heeft nederland meer dan geld genoeg om asielzoekers op te vangen, er wonen relatief zeer veel rijke mensen die meer geld hebben dan ze ooit zullen uitgeven en dat is natuurlijk zeer zinloos, dit geld kan beter gebruikt worden dan dat het een beetje weg loopt te rotten op een bankrekening.
(...)
Volgens mij zit er een foutje in deze redenatie. Het geld dat jij, ik en anderen op een bankrekening zetten wordt gebruikt om te investeren. Door te investeren kun je meer geld verdienen en daarvan kun je een deel als belasting heffen om o.a. de kosten voor asielzoekers, ontwikkelingshulp etc. van te betalen. Iets waar ik volledig achter sta.
Ook 'bezit', dus (veel) geld op je rekening, is reden om belasting te heffen. Dus dubbel winst voor de overheid.

Verwijderd

allereerst moet ik constateren dat uitspraken die gedaan worden rond dit tijdstip voor het merendeel als doel hebben om stemmen te winnen (waar het natuurlijk altijd om draait :) )

echter ik stel mij hier op het volgende standpunt verwoord door de VVD:

"Mensen zijn niet gelijk. Wel gelijkwaardig."

• Morgoth
Op zondag 27 januari 2002 17:40 schreef xtra het volgende:

[..]

Volgens mij zit er een foutje in deze redenatie. Het geld dat jij, ik en anderen op een bankrekening zetten wordt gebruikt om te investeren. Door te investeren kun je meer geld verdienen en daarvan kun je een deel als belasting heffen om o.a. de kosten voor asielzoekers, ontwikkelingshulp etc. van te betalen. Iets waar ik volledig achter sta.
Ook 'bezit', dus (veel) geld op je rekening, is reden om belasting te heffen. Dus dubbel winst voor de overheid.
Maar het brengt nog meer op om het geld wat niet meer gebruikt wordt, wat dus 'overschot' is, in z'n geheel naar de staat over te brengen zodat zij daar nuttige zaken mee kunnen doen.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Op zondag 27 januari 2002 18:04 schreef morgoth het volgende:

[..]

Maar het brengt nog meer op om het geld wat niet meer gebruikt wordt, wat dus 'overschot' is, in z'n geheel naar de staat over te brengen zodat zij daar nuttige zaken mee kunnen doen.
Als het geld niet gebruikt wordt inderdaad wel. Maar het wordt dus wel gebruikt.

• Morgoth
Voor wat precies, behalve dan dat de banken het gebruiken...?

Verwijderd

Iedereen heeft met zijn poten van mijn hardverdiende centen af te blijven.

5000 EURO = 11000 gulden!, voor elke assielzoeker die hier binnen komt.
Maar als je als hardwerkende Nederlander toevallig een hartaanval krijgt, zetten ze je doodleuk op de wachtlijst omdat er geen geld genoeg is voor de gezondheidszorg.
Of je kind op school onvoldoende lessen kan volgen, omdat er geen geld genoeg is, terwijl je zelf al een forse bijdrage moet betalen. :? :(

Sinterklaas wie kent um niet? |:(

Verwijderd

ja maar die 5000 euro zorgt er wel voor dat die asielzoekers ("en daar zitten ook mensen bij met een hoge opleiding )sneller integreren en dus eerder een baan hebben wat dus in feite inhoud dat ze binnen een jaar die 5000 euro aan belasting hebben terugbetaald en de rest van hun loopbaan dus ook heel veel belasting betalen voor jouw medische zorg

maar ja een beetje economisch vooruitdenken schijnt nogal moeilijk te zijn voor de wat rechtsere mensen

Verwijderd

Ik bebn bang dat er heel snel wat aan het buitenlanders-beleid gedaan moet worden, want de drang van de autochnonen groeit meer en meer om zich ertegen te keren, als je dus te lang wacht met ingrijpen, zullen de denkbeelden en reacties zover oplopen dat je over een jaar of 10 weer zo'n eikel aan de macht krijgt ls in de jaren '30 in Duitsland, en ik kan me niet voorstellen dat, hoe rehts je ook bent, dat de bedoeling is.

• Morgoth
Op maandag 28 januari 2002 00:36 schreef TheBird het volgende:

Maar als je als hardwerkende Nederlander toevallig een hartaanval krijgt, zetten ze je doodleuk op de wachtlijst omdat er geen geld genoeg is voor de gezondheidszorg.
Of je kind op school onvoldoende lessen kan volgen, omdat er geen geld genoeg is, terwijl je zelf al een forse bijdrage moet betalen. :? :(

Ach, als je een paar miljoen per jaar verdient boeit je die paar centen ook weinig meer. Het is beter dat het geld wat 'te veel' is naar de staat wordt overgebracht dan dat het op een rekening staat om mee te investeren zoals xtra zegt, aangezien bedrijven nou niet altijd doen wat het beste is voor zoveel mogelijk mensen terwijl de staat dat wel (zou moeten) doen.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 09:37 schreef Flamez het volgende:
ja maar die 5000 euro zorgt er wel voor dat die asielzoekers ("en daar zitten ook mensen bij met een hoge opleiding )sneller integreren en dus eerder een baan hebben wat dus in feite inhoud dat ze binnen een jaar die 5000 euro aan belasting hebben terugbetaald en de rest van hun loopbaan dus ook heel veel belasting betalen voor jouw medische zorg

maar ja een beetje economisch vooruitdenken schijnt nogal moeilijk te zijn voor de wat rechtsere mensen
Sorry???

Misschien is het nog niet tot jouw links draaiende hersenpan doorgedrongen.
Maar de meeste allochtonen die hier blijven hebben totaal geen behoefte om hier te gaan werken.
En de enkeling die dat wel wil, kan niet aan de bak komen (das nogal logisch, omdat de meeste bedrijven nogal slechte ervaringen hebben met allochtone werknemers).

Die komen hier dus vrolijk van een uitkering leven, en dat is helaas nog niet alles.
Zodra ze hier een verblijfsvergunning hebben, wordt ze een huis toegewezen.
Dat huis moet natuurlijk ook ingericht worden, en waar denk je dat die centen vandaan komen?
Ze moeten zich kunnen verplaatsen, en hebben dus een fiets nodig, en ga zo maar door.

Gek hé, dat er geen geld meer is voor gezondheidszorg, onderwijs, justitie, en niet te vergeten de AOWers, die notabene onze welvaart hebben opgebouwd, en nu door ons linkse beleid een trap na krijgen, omdat ze aan alle kanten gekort worden.

Nederland is hard aan het verloederen, maar dat is voor onze linkse economisch vooruitdenkende nogal moeilijk te begrijpen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Die balkenende is niet goed bij z'n hoofd 5000 euro per asielzoeker. Politici hebben niet te klagen. Ik betaal me al jarenlang blauw aan belastingen etc. en ik heb nog nooit ook maar een rooie cent terug gezien van de staat (behalve de eurokit dan ;))

en Morgoth over dat iedereen mag overal wonen idee, errug leuk, ik kom morgen bij intrekken in huis, geef mij dan maar even 75 euro voor een omscholingscursus gebruik huishoudelijke apparatuur en sanitaire voorzieningen. Daarna mag je mijn kamer inrichten en zorgen dat ik elke dag eten heb, ik heb namelijk ruzie met m'n vriendin en ik zoek een ander onderkomen.

tis toch precies hetzelfde
Nederland is toch 1 huis, 1 grote familie (tros ;))
We hebben hier samen iets opgebouwd, en dat laat ik niet zomaar vernielen door politiek

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:22 schreef morgoth het volgende:

[..]

Ach, als je een paar miljoen per jaar verdient boeit je die paar centen ook weinig meer. Het is beter dat het geld wat 'te veel' is naar de staat wordt overgebracht dan dat het op een rekening staat om mee te investeren zoals xtra zegt, aangezien bedrijven nou niet altijd doen wat het beste is voor zoveel mogelijk mensen terwijl de staat dat wel (zou moeten) doen.
Beste Morgoth,

Wij leven hier in een democratie, dat is ook voornamelijk de reden dat wij het zo goed hebben, en dat de meeste mensen een paar spaarcentjes op de bank hebben.

Waar jij heen wilt heet communisme, ik dacht dat ondertussen wel gebleken was dat zoiets niet echt bevorderlijk voor de economie is.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat een asielzoeker naar een communistisch land is gevlucht.

Als we dan zonodig ons overschot aan geld ergens voor gaan gebruiken, laten we het dan aan nuttige zaken besteden zoals; gezondheidszorg, onderwijs e.d, en niet aan de bodemloze put die asielbeleid heet.

• Appie-B
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2024

Appie-B

The Ecologist

Waar jij heen wilt heet communisme, ik dacht dat ondertussen wel gebleken was dat zoiets niet echt bevorderlijk voor de economie is.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat een asielzoeker naar een communistisch land is gevlucht.
M.a.w. als wij communistisch zouden zijn, was het asielprobleem ook opgelost... >:)
Dat de implementatie van het communisme in sommige gevallen wat is misgelopen, is voor mij nog geen reden om aan de werking van het systeem te twijfelen.
Als we dan zonodig ons overschot aan geld ergens voor gaan gebruiken, laten we het dan aan nuttige zaken besteden zoals; gezondheidszorg, onderwijs e.d, en niet aan de bodemloze put die asielbeleid heet.
Wij mensen zijn gelijk aan elkaar. Ik denk dat asielzoekers in veel gevallen in een slechtere situatie zitten dan de meeste Nederlanders. Het lijkt me niet meer dan logisch dat er geld hier naartoe gaat ipv de gezondheidszorg en het onderwijs op een nog hoger niveau te brengen. (Bijv. met de kosten van één hartoperatie, kan in ontwikkelingslanden een paar honderd mensen genezen worden die anders dood zouden gaan van een makkelijk te behandelen ziekte. 'n Compleet krankzinnige verdeling imo...)

De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel

• Morgoth
Op maandag 28 januari 2002 15:45 schreef Bambo het volgende:

[..]

Beste Morgoth,
Beste Bambo,
Wij leven hier in een democratie, dat is ook voornamelijk de reden dat wij het zo goed hebben, en dat de meeste mensen een paar spaarcentjes op de bank hebben.
Oh, er zijn wel meerdere staatsvormen te verzinnen waar we het zo goed onder kunnen hebben.
Waar ik heen wil is een sophocratie, maar daar is een ander topic voor: [topic=392458/1/25]
Verder ben ik overigens wel een socialistische kapitalist, het kapitalisme is een van de weinige vormen waarmee we een sociaal stelsel kunnen bereiken zoals we nu hebben. Maar dit sociale stelsel kan nog beter, en het grote probleem wat ik heb met 'rechtse mensen' (ik vind dit echt een hele verschrikelijke term) is dat zij economie als een doel opzich stellen, terwijl dat gewoon een tool is om te zorgen dat iedereen krijgt wat hij nodig heeft (en misschien nog wat meer als dat mogelijk is), en ook een tool om het milieu te onderhouden en alle overige zaken zoals gezondheidszorg enzovoort.
Nee, allicht, wie wil er in een communisme leven zoals lenin en stalen die hebben uitgevonden? Het communisme wat door marx is verzonnen was best aardig, alleen niet realistisch.
Zoals al een tijdje geleden in het nieuws was is geld absoluut niet meer het probleem in de gezondheidszorg, maar de organisatie. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat deze zeker belangrijk zijn, maar als ik zo is kijk naar sommige inkomens heb ik wel zoiets van: we kunnen het allemaal wel betalen.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 16:30 schreef Appie-B het volgende:

[..]

M.a.w. als wij communistisch zouden zijn, was het asielprobleem ook opgelost... >:)
Dat de implementatie van het communisme in sommige gevallen wat is misgelopen, is voor mij nog geen reden om aan de werking van het systeem te twijfelen.
[..]

Wij mensen zijn gelijk aan elkaar. Ik denk dat asielzoekers in veel gevallen in een slechtere situatie zitten dan de meeste Nederlanders. Het lijkt me niet meer dan logisch dat er geld hier naartoe gaat ipv de gezondheidszorg en het onderwijs op een nog hoger niveau te brengen. (Bijv. met de kosten van één hartoperatie, kan in ontwikkelingslanden een paar honderd mensen genezen worden die anders dood zouden gaan van een makkelijk te behandelen ziekte. 'n Compleet krankzinnige verdeling imo...)
Sorry???

De Nederlanders die op de wachtlijst staan voor een hartoperatie hebben het volste recht om geholpen te worden, simpelweg omdat ze daar altijd netjes hun ziektekosten voor betaald hebben!

Natuurlijk moeten we proberen iedereen zoveel mogelijk te helpen, maar dit mag nooit ten koste gaan van de feitenlijke bron vanwaar het geld vandaan komt.

Ik wil nog wel eens zien dat jij, wanneer je met een hartkwaal in het ziekenhuis ligt zegt; laat mijn operatie maar zitten, en stuur het geld ervan maar naar een ontwikkelingsland. |:(

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 16:38 schreef morgoth het volgende:

[..]

Beste Bambo,
[..]

Oh, er zijn wel meerdere staatsvormen te verzinnen waar we het zo goed onder kunnen hebben.
Daar heb je gelijk in, maar persoonlijk vind ik onze democratie helemaal niet zo verkeerd.
Bovendien is het veel makkelijker gezegd dan gedaan om zoiets even om te gooien.
Waar ik heen wil is een sophocratie, maar daar is een ander topic voor: [topic=392458/1/25]
Verder ben ik overigens wel een socialistische kapitalist, het kapitalisme is een van de weinige vormen waarmee we een sociaal stelsel kunnen bereiken zoals we nu hebben. Maar dit sociale stelsel kan nog beter, en het grote probleem wat ik heb met 'rechtse mensen' (ik vind dit echt een hele verschrikelijke term) is dat zij economie als een doel opzich stellen, terwijl dat gewoon een tool is om te zorgen dat iedereen krijgt wat hij nodig heeft (en misschien nog wat meer als dat mogelijk is), en ook een tool om het milieu te onderhouden en alle overige zaken zoals gezondheidszorg enzovoort.
Toch werkt zoiets niet, want dan zal iedereen zorgen dat hij niet meer verdiend dan strikt noodzakelijk is.
Moet jij eens kijken hoe snel het dan met onze welvaart gedaan is.
Nee, allicht, wie wil er in een communisme leven zoals lenin en stalen die hebben uitgevonden? Het communisme wat door marx is verzonnen was best aardig, alleen niet realistisch.
Zoiets valt ook niet te realiseren, omdat het simpelweg niet werkt.
Als jij van de overheid b.v. maar honderd EURO in de week mag verbruiken, en de rest moet inleveren, dan ga jij echt niet je best doen om 1000 EURO te verdienen, daar wordt je zelf geen steek wijzer van.
Zoals al een tijdje geleden in het nieuws was is geld absoluut niet meer het probleem in de gezondheidszorg, maar de organisatie. Natuurlijk ben ik het er mee eens dat deze zeker belangrijk zijn, maar als ik zo is kijk naar sommige inkomens heb ik wel zoiets van: we kunnen het allemaal wel betalen.
Om de organisatie weer fatsoenlijk op poten te krijgen zal er beslist ook een smak geld nodig zijn lijkt mij zo.

Natuurlijk hebben wij het allemaal goed, dat komt omdat we (nog steeds) gemotiveerd worden om er hard voor werken.
Maar moet jij eens kijken hoe snel die motivatie wegzakt, wanneer we met hard werken nog maar weinig meer verdienen als iemand die helemaal niet werkt.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:29 schreef Bambo het volgende:Sorry???

Maar de meeste allochtonen die hier blijven hebben totaal geen behoefte om hier te gaan werken.
En de enkeling die dat wel wil, kan niet aan de bak komen (das nogal logisch, omdat de meeste bedrijven nogal slechte ervaringen hebben met allochtone werknemers).
LOL ik weet niet uit welk dorp jij komt maar hier ( den haag ) draaien de meeste winkels op allochtone werknemers

dan mag jij me nog effe dat gedeelte van "ze werken niet " uitleggen

• Morgoth
Op maandag 28 januari 2002 18:18 schreef Bambo het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar persoonlijk vind ik onze democratie helemaal niet zo verkeerd.
Bovendien is het veel makkelijker gezegd dan gedaan om zoiets even om te gooien.
[..]

Toch werkt zoiets niet, want dan zal iedereen zorgen dat hij niet meer verdiend dan strikt noodzakelijk is.
Moet jij eens kijken hoe snel het dan met onze welvaart gedaan is.
Laten we in die democratie topic daar verder over babbelen, ipv in 2 topics het over de sophocratie te gaan hebben :)
Zoiets valt ook niet te realiseren, omdat het simpelweg niet werkt.
Als jij van de overheid b.v. maar honderd EURO in de week mag verbruiken, en de rest moet inleveren, dan ga jij echt niet je best doen om 1000 EURO te verdienen, daar wordt je zelf geen steek wijzer van.
Ik zeg ook niet dat mensen niet veel mogen verdienen, kijk miljonair worden mag nog wel van mij, maar het moet niet te gek worden, kom op zeg... wat heb je in vredesnaam aan 50 miljoen??? 5 miljoen is natuurlijk meer dan zat om te hebben. Ik moet nog is kijken wat nu precies het maximum is wat iemand mag verdienen.
[..]
Om de organisatie weer fatsoenlijk op poten te krijgen zal er beslist ook een smak geld nodig zijn lijkt mij zo.
Ik weet het ook precies het mijne niet meer van, maar ik dacht dus dat dat ook geeneens nodig was en dat ze ook daar al genoeg geld voor hadden, maar dit is niet zo relevant.
Natuurlijk hebben wij het allemaal goed, dat komt omdat we (nog steeds) gemotiveerd worden om er hard voor werken.
Maar moet jij eens kijken hoe snel die motivatie wegzakt, wanneer we met hard werken nog maar weinig meer verdienen als iemand die helemaal niet werkt.
Nogmaals, ik zeg niet dat je weinig kan verdienen maar je imho is het zinloos om ziekelijk veel te kunnen verdienen.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 16:39 schreef El.Greco het volgende:
Ik ben het eens met de stelling dat mensen die hier komen leven zich aan moeten passen aan de normen en waarden die hier al eeuwen gelden.

Het is wel een trend om ineens allemaal een rechts standpunt in te nemen, misschien heeft dat iets te maken met de onvrede van de mensen, die zich steeds meer ergeren aan de verloedering vam de maatschappij.

Sinds LN gaan VVD en CDA ook ineens rechtse dingen roepen, mbt asielbeleid ed. Dat vind ik een beetje hypocriet, het is namelijk overduidelijk dat ze dit doen om stemmen te winnen.
Het is -uiteraard- niet rechts maar realistisch wat de SP bepleit;
want al sinds vorig jaar oktober staat er al in het verkiezingsprogramma 2002-2006:

-citaat-

"Voordat tot een definitieve verblijfsvergunning wordt overgegaan mogen wel eisen worden gesteld aan het leren van de taal, inburgering en arbeidsparticipatie.(-)
Ook aan nieuwkomers mogen voorwaarden worden gesteld zoals het bereiken van een bepaald taalniveau en het doorlopen van werkstages. Te vaak worden vluchtelingen aan hun lot overgelaten, zijn integratieprogramma's te vrijblijvend, nemen ze niet (of ver onder hun capaciteit) deel aan het arbeidsproces en lopen ze het risiko sociaal te marginaliseren."

-einde citaat-

Ik vind die plotselinge harde woorden van CDA/PvdA en VVD, die natuurlijk proberen LN de wind uit de zeilen te nemen, nogal ziek... :r

De VVD en PvdA zijn overigens verantwoordelijk voor het rotzooitje dat 'vreemdelingen-beleid' heet en hoewel de VVD zich plotseling presenteert als 'oppositie-partij' heeft ze acht jaar lang (8 jaar lang !!!) als regeringspartij dit vreemdelingen-beleid zelf mede tot stand gebracht.

Een beter voorbeeld van huichelachtigheid is er in de Nederlandse politieke geschiedenis niet te vinden.... :r

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Ach vergeet de Chinezen, Grieken etc- kijk gewoon naar de autochtone nederlanders. Neem een Fries van de achterkant van Veenwoude, een tukker uit Oldenzaal, een Limbo met de zuurvlees voor z'n neus uit Brunssum, een refo in een inteeltdorp op de Veluwe, een homo in A'dam, een diplomaat in Den Haag, een medewerker van de AVR in Rotterdam en een visser uit Vlissingen, en vertel mij dat dat één cultuur is
Dank je dion_b. Paard is nu eenmaal erg lekker.

Wat het CDA vergeet is dat ze zelf ook eigenlijk multicultureel is. Namelijk katholiek en protestants. Je kan wel stellen dat dat alletwee Christelijk is maar dit verschil gaf en geeft nog steeds problemen. Zie bijvoorbeeld Noord-Ierland.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 19:23 schreef Flamez het volgende:

[..]

LOL ik weet niet uit welk dorp jij komt maar hier ( den haag ) draaien de meeste winkels op allochtone werknemers

dan mag jij me nog effe dat gedeelte van "ze werken niet " uitleggen
Het zal wel moeilijk te begrijpen zijn voor iemand waarvan zijn denkvermogen niet verder reikt dan zijn gezichtsvermogen, maar ik kan je wel wat cijfers geven;
Turken en Marokkanen hebben de meest ongunstige positie op de arbeidsmarkt. Slechts een op de drie Turken en Marokkanen heeft een baan van twaalf uur of meer per week. De arbeidsdeelname onder Surinamers, Antillianen en Arubanen is veel hoger. Van hen is de helft werkzaam. Turken en Marokkanen hebben daarnaast ook vaker met werkloosheid te kampen dan andere allochtonen. Maar liefst een kwart van de Turken en Marokkanen die tot de beroepsbevolking behoren, is werkloos. Surinamers, Antillianen en Arubanen zitten minder vaak onvrijwillig zonder werk. Van hen is 17 procent werkloos.
Hoe zou het zijn onder de arbiedsongeschikte?
Arbeidsongeschiktheid autochtonen en allochtonen

Eind 1999 ontvingen 884 duizend personen in Nederland een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Dat is een op de twaalf personen van 15 tot en met 64 jaar. Uit de cijfers van het CBS blijkt dat arbeidsongeschiktheid onder niet-westerse allochtonen minder vaak voorkomt. Van deze groep is een op de veertien arbeidsongeschikt. Binnen de groep niet-westerse allochtonen hebben Turkse en Marokkaanse mannen van 40 tot en met 64 jaar ongeveer twee keer zo vaak een arbeidsongeschiktheidsuitkering als mannen van 40 tot en met 64 jaar in andere bevolkingsgroepen.

Arbeidsongeschiktheid onder Turkse en Marokkaanse mannen
Ruim 8 duizend Marokkaanse mannen van 40 tot en met 64 jaar en 11 duizend Turkse mannen van die leeftijd, hebben een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Het gaat hierbij om ruim 30 procent van de Marokkaanse en 40 procent van de Turkse mannen in die leeftijdsgroep. Van de autochtone mannen en de westerse allochtone mannen van 40 tot en met 64 jaar is 17 procent arbeidsongeschikt. Turkse en Marokkaanse mannen in deze leeftijdsgroep hebben dus ongeveer twee keer zo vaak een arbeidsongeschiktheidsuitkering als mannen uit andere bevolkingsgroepen in dezelfde leeftijdsgroep.
Onder jongere Turkse en Marokkaanse mannen komt arbeidsongeschiktheid ook vaker voor. Het verschil met andere mannen jonger dan 40 jaar is echter minder groot.

Vrouwen minder vaak arbeidsongeschikt
Van de vrouwen van 15 tot en met 64 jaar heeft 7 procent een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Voor de mannen geldt een percentage van 9 procent. Dit verschil hangt samen met de lagere arbeidsparticipatie van vrouwen. Via het hebben van een baan wordt immers het recht op een uitkering verkregen. Net als bij de mannen komt arbeidsongeschiktheid bij vrouwen vooral voor bij de 40-plussers. Turkse vrouwen en in iets mindere mate Surinaamse vrouwen in die leeftijdsgroep hebben vaker een arbeidsongeschiktheidsuitkering dan andere vrouwen.

Niet-westerse allochtonen iets vaker volledig arbeidsongeschikt
Bijna drie van de vier personen met een arbeidsongeschiktheids-uitkering is volledig arbeidsongeschikt. Bij de niet-westerse allochtonen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering is het aandeel van de volledig arbeidsongeschikten iets hoger, namelijk vier van de vijf.

Technische toelichting
De uitkomsten betreffen in Nederland wonende personen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering krachtens de WAO, WAZ of Wajong. De uitkomsten zijn samengesteld door gegevens over arbeidsongeschiktheidsuitkeringen te combineren met de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) ten einde de etniciteit van personen te kunnen vaststellen. Omdat sommige personen meer dan één uitkering hebben en een aantal personen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering in het buitenland woont is het hier gepresenteerde totaalcijfer wat lager dan het eerder gepubliceerde cijfer over het totaal aantal arbeidsongeschiktheidsuitkeringen.
Tot de allochtonen wordt iedereen gerekend die legaal in Nederland woont en van wie tenminste één ouder in het buitenland is geboren. Niet-westerse allochtonen zijn allochtonen afkomstig uit Afrika, Azië (exclusief Japan en het voormalig Nederlands Indië of Indonesië), Latijns Amerika of Turkije.

PB00-262
21 november 2000
9.30 uur
Centraal Bureau voor de Statistiek
Persbericht
CBS-Persdienst
En als je even hier kijkt, zul je zien dat de bevolking van den haag vor twee jaar terug al voor bijna 30% uit allochtonen bestond.
Dat zal nu waarschijnlijk wel ruim boven de 30% zijn.
Het is dus ook geen wonder dat jij daar veel allochtonen in de bedrijfswereld ziet.

http://www.cbs.nl/nl/nieuws/artikelen/2001/0877k.htm

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:22 schreef morgoth het volgende:

[..]

Goh, hoe weet jij dat ik een paar miljoen per jaar verdien? :)
Als je het maar niet doorverteld aan de Fiscus. ;)

Morgoth, je bedoelingen zijn goed, alleen is zoiets in de praktijk niet te realiseren.
Bedrijven hebben nu eenmaal reserves nodig voor de wat slechtere tijden, dan moeten ze n.l. hun personeel ook nog kunnen betalen, die zouden anders op straat komen te staan, en alsnog van de gemeenschap moeten gaan leven.

Bovendien zouden veel bedrijven hun reserves veel sneller gaan investeren in hun bedrijf, dan valt er nog geen stuiver te halen.

Maar wat zie jij als een paar centen op een paar miljoen?
Heb jij enig idee wat mensen die een paar miljoen per jaar verdienen aan belasting betalen?
Dat zijn al echt geen paar centen meer...

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 23:19 schreef TheBird het volgende:[samengevat]heel interressant verhaal met getallen , percentages maar heeft nog wat moeite om de oorzaak te zien en meld dan ook nog het volgende[/samengevat]
Het zal wel moeilijk te begrijpen zijn voor iemand waarvan zijn denkvermogen niet verder reikt dan zijn gezichtsvermogen, maar ik kan je wel wat cijfers geven;
Goh hoe zou dat nou komen dat zoveel turken en Marokkanen arbeidsongeschikt zijn geraakt ??

Misschien is het wel eens bij je opgekomen dat hun lichaam versleten is door de jarenlange zware fysieke arbeid in onze kolenmijnen en staal en steen fabrieken, dat ze dankzij de giftige dampen van de smeltovens en de roet/stof van de kolen van binnen wegrotten aan de kankergezwellen

Arbeidsongeschikt ben je niet zomaar !!

maar jij kunt je vast niet voorstellen hoe je arbeidsongeschikt kunt raken als het enige wat jij hoeft te tillen je pen, papier en attache koffer is
in je arbowet goedgekeurde kantoor pandje
En als je even hier kijkt, zul je zien dat de bevolking van den haag vor twee jaar terug al voor bijna 30% uit allochtonen bestond.
Dat zal nu waarschijnlijk wel ruim boven de 30% zijn.
Het is dus ook geen wonder dat jij daar veel allochtonen in de bedrijfswereld ziet.
ja en ? dus dit meld jij om Bambo's statemend van "allochtonen werken niet" te verdedigen

:D lol

• Morgoth
Flamez, doe je nick niet te veel eer aan he ;)
Op dinsdag 29 januari 2002 01:22 schreef TheBird het volgende:

[..]

Goh, hoe weet jij dat ik een paar miljoen per jaar verdien? :)
Als je het maar niet doorverteld aan de Fiscus. ;)
Dan boeien je die paar centen zeker ook niet? 5000 euro op m'n rekening neem ik genoegen mee, dan investeer je weer in de maatschappij (jaja ik studeer :P) ;).
Morgoth, je bedoelingen zijn goed, alleen is zoiets in de praktijk niet te realiseren.
Bedrijven hebben nu eenmaal reserves nodig voor de wat slechtere tijden, dan moeten ze n.l. hun personeel ook nog kunnen betalen, die zouden anders op straat komen te staan, en alsnog van de gemeenschap moeten gaan leven.
Ik heb het ook niet over het geld afpakken van de bedrijven, de bedrijven moeten zeker gestimuleerd worden aangezien zij zorgen dat de economie goed loopt en er dus indirect voor zorgen dat we een goed sociaal stelsel kunnen creeeren.
Bovendien zouden veel bedrijven hun reserves veel sneller gaan investeren in hun bedrijf, dan valt er nog geen stuiver te halen.
Wat bedoel je precies, ik snap hem niet :?
Maar wat zie jij als een paar centen op een paar miljoen?
Heb jij enig idee wat mensen die een paar miljoen per jaar verdienen aan belasting betalen?
Dat zijn al echt geen paar centen meer...
Hoeveel procent is de hoogste schaal ook weer? 70% dacht ik zo? Dan verdien je dus 600.000 in het jaar, en dat x 10 jaar dan zit je op de 6 miljoen per 10 jaar. Dat is toch ziekelijk veel? Toch ook heel niet nodig?

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 28 januari 2002 00:36 schreef TheBird het volgende:

Weer een kortzichtige, propaganderende visie, als je een hartaanval krijgt kom je gewoon in het ziekenhuis te liggen hoor. Niks wachtlijst...misschien voor toekomstige behandeling, tsja dan moet je een halfjaar wachten. Ik meen te weten dat dit voornamelijk door een personeelstekort in de gezondsheidsector komt.

Eigelijk zijn allochtonen wel handig, vooral zo een allochtoon als mijn persoontje want misschien mag ik jou bij zo een nare hartkwaal wel opereren....

Enge gedachte he slimmerik....:7

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:23

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 28 januari 2002 15:29 schreef Bambo het volgende:

[..]

Sorry???

Die komen hier dus vrolijk van een uitkering leven, en dat is helaas nog niet alles.
Zodra ze hier een verblijfsvergunning hebben, wordt ze een huis toegewezen.
Dat huis moet natuurlijk ook ingericht worden, en waar denk je dat die centen vandaan komen?
Ze moeten zich kunnen verplaatsen, en hebben dus een fiets nodig, en ga zo maar door.

Gek hé, dat er geen geld meer is voor gezondheidszorg, onderwijs, justitie, en niet te vergeten de AOWers, die notabene onze welvaart hebben opgebouwd, en nu door ons linkse beleid een trap na krijgen, omdat ze aan alle kanten gekort worden.

Nederland is hard aan het verloederen, maar dat is voor onze linkse economisch vooruitdenkende nogal moeilijk te begrijpen.
Een belediging aan mijn adres.....

Mijn ouders zijn hier in 1970 naartoe gekomen, zijn beide gelijk gaan werken bij de postbank, hebben een mooi huis gekocht, voorzien mij en mijn broertje van de nodige materialen en opleiding en werken nog steeds keihard.

dus een kleine excuses voor jouw zeer kortzichtige post en onterechte kritiek op Morgoth zou wel op zijn plaats zijn?

Anyways om weer ontopic te gaan....

Heeft Nederland een cultuur? Veelgestelde vraag waar niemand antwoord op schijnt te geven?

Naar mijn mening niet, typisch voorbeeld: Taal, op straat word door jongeren voornamelijk de zogenaamde slang gehanteerd en dat is toch een mengeling van vele culturen.

Ps. Ik ken meer allochtonen die positief bijdragen aan onze maatschappij dan allochtonen die negatief bijdragen aan ons bestaan.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1