Toon posts:

civIII, is dit het geld waard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al met civilization I en II gespeelt, maar aangezien ik nog wat cd bonnen heb liggen wil ik het spel wel kopen.
kopen? ja dat doe ik eigenlijk ook nooit maar is dit spel wel het waard gekocht te worden?
wie heeft het spel?

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Ik heb het en ik moet zeggen dat het een leuk spel is, alhoewel niet zo leuk als Civ2 was toen het net uitkwam. Het is niet heel revolutionair maar er zitten een paar toffe dingen in zoals Culture die dus bepaald hoe sterk de cultuur van jouw rijk in de wereld is. Verder is het allemaal wat realistischer gemaakt dan Civ2, zo moet je een weg naar resources bouwen voordat je er gebruik van kan maken en heb je paarden en ijzer nodig voor je ridders kan bouwen.
Al met al, als je een grote Civ fan bent is het zeker wel de moeite waard. Je moet alleen niet vergeten de patch te downloaden want die maakt o.a. de corruption wat minder extreem en dat was wel nodig...

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:59

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb de game zelf niet gespeeld maar dit is wat IGN en gamespot ervan vinden:

IGN
Presentation
A fantastic Civiliopedia and some real awesome interface decisions really draw you into the game. 9.0
Graphics
The effect is nice on the whole. Animations and tiles are solid but the game won't win any awards. 7.5
Sound
Some poor sounds loops and strange effects punctuate an otherwise enjoyable score. 7.5
Gameplay
The changes are impressive and only serve to make an already addictive game more convenient and more enjoyable. 9.5
Lasting Appeal
No multiplayer and an average scenario design tool are strikes against it. The single player game is almost infinitely replayable. 9.5
OVERALL SCORE (not an average)
9.3
Gamespot
Civilization III is a triumphant proclamation that strategy gaming is alive and well and still able to keep you rooted in front of your computer for hours at a time
Graphics9
Gameplay8
Sound8
Value10
Tilt10
Totaal 9.2
Goede game dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 13:54 schreef GaiusBertus het volgende:
Je moet alleen niet vergeten de patch te downloaden want die maakt o.a. de corruption wat minder extreem en dat was wel nodig...
corruption onder je volk of zo?

btw civI speelde ik op de basisschool op een 386, dat opstarten van dat spel was een drama, wat een tijd is die goede oude tijd toch ;)

Verwijderd

Ik speel em al een weekje of wat.. goed spel!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Zeker weten topspel. Veel beter dan Civ2, alleen merk je er niet zo vreselijk veel van als je Civ2 heel veel gespeeld hebt. Dan is het op sommige punten gewoon more of the same. Maar dat doet niet af aan de coolheid van dit spel. Must have.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
civ3 is zeker je geld waard, mits je van dit soort games houd natuurlijk :7

Ik heb verscheidene reviews gelezen en (bijna) overal scoort civ3 hoog (9 en hoger).

civ3 is gewoon een toppertje :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 16:37
Op zaterdag 26 januari 2002 13:54 schreef GaiusBertus het volgende:
Ik heb het en ik moet zeggen dat het een leuk spel is, alhoewel niet zo leuk als Civ2 was toen het net uitkwam. Het is niet heel revolutionair maar er zitten een paar toffe dingen in zoals Culture die dus bepaald hoe sterk de cultuur van jouw rijk in de wereld is. Verder is het allemaal wat realistischer gemaakt dan Civ2, zo moet je een weg naar resources bouwen voordat je er gebruik van kan maken en heb je paarden en ijzer nodig voor je ridders kan bouwen.
Al met al, als je een grote Civ fan bent is het zeker wel de moeite waard. Je moet alleen niet vergeten de patch te downloaden want die maakt o.a. de corruption wat minder extreem en dat was wel nodig...
Kan een beetje akkoord gaan met GaiusBertus Civ3 is wel leuk maar het heeft toch nog wel een paar patches nodig voordat het spel echt af is. Er zitten nog een paar vervelende bugs in (en de corruption is nog altijd veel te hoog :(). Ik heb nog altijd de indruk dat het spel te snel op de markt is gebracht zonder het uitstekend te testen. Maar Civ3 geeft je wel weer dat civilization gevoel :P (alleen aan civ1 zal men nooit kunnen tippen :P :P)

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30
ik heb civ1 nooit gespeeld, vond civ2 geweldig maar civ3 is echt 100x beter!

vooral de ai, graphics en de politiek is stukken verbeterd!!!

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb het 3 keer gespeeld (volledig) elke keer een level hoger, maar de 2na laatste is al bijna niet te spelen tegen de AI, wordt teveel micromanagement in mijn ogen, dus heb het al een tijdje niet gespeeld, misschien als er een MP patch komt ...

...

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:20
kuchCIV III, is dit het geld\downloaden waard? kuch

*D
Pagina: 1