Wel of geen frames gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ben bezig om een siteje voor mezelf te maken (gewoon grappig onzin dingetje dus...eigenlijk meer een verbeterde versie van de troep die'k nu heb). Ik werkte altijd met frames (voor een menu aan de linkerkant en een header bovenaan), maar zie ook vaak dat mensen voor hun site geen frames gebruiken.
Wat is jullie mening? Wel of geen frames gebruiken op een site?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat valt mij ook op, meestal zijn sites tegenwoordig van die lange lappen, meer niet.

Maar ik blijf de voorkeur geven aan een navigatie onderdeel dat altijd zichtbaar blijft!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

mwah, stukkie naar boven scrollen is toch niet zo moeilijk? Ik vind frames zelf gewoon lelijk. Dan heb je een design, en dan hak je het bruut in 2en met een frameset :{ hoe mooi je het ook doet, het blijft een uit zijn verband gerukt geheel.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Het ligt gewoon helemaal aan de content op de pagina.

Eindelange pagina's zoals Insanepeanut zegt is ook kut ja, maar je kan ook zonder frames ff ergens een mooi scrollend veld plaatsen ofzo.
Ik vind menu links in een frame zo vreselijk standaard, dat is gewoon niet leuk meer.

Verwijderd

het ligt eraan per site
maar een duidelijk menu is wel belagnrijk,
en tabellen kunnen frames vaak geod vervangen, maar zonder php enz.. is frames wel handig

• El Reino
Op zaterdag 26 januari 2002 13:43 schreef Strike het volgende:
het ligt eraan per site
maar een duidelijk menu is wel belagnrijk,
en tabellen kunnen frames vaak geod vervangen, maar zonder php enz.. is frames wel handig
zit ook een beetje met het probleem dat als je het menu in een frame plaatst zonder scrolling, dat bij lage resoluties het menu gedeeltelijk buiten beeld komt

ja, ik zit er dus over te denk om het met php te gaan doen, maar kan iemand me ff een hint geven hoe ik daar een beginnetje mee kan maken?

Verwijderd

verdeel je pagina dus met tabbellen

gebruik
code:
1
2
3
<?php
include ("includes/menu.php");
?>

zo heb je je menu in 1 bestand en kun je er iets in aanpassen zonder dat je alles hoeft te veranderen

probeer wat origineel te zijn, een horizontaal menu bovenaan kan soms heel cool zijn, en zorg voor een goede opmaak van de tabellen

• El Reino
include ja, dat was wat ik zocht, maar ff niet op kon komen.....ik ga mijn vriendjes php.net en google daar maar 's over raadplegen :)
dankie

Verwijderd

Ik blijf eigenlijk altijd frmaes gebruiken, ik vind dat persoonlijk veel leuker werken en bij mij blijft het overzichtelijk.

Tabellen wordt meestal zo'n rotzooi. :(

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je hoeft geen frames te gebruiken voor vaste navigatie, wij hebben onlangs site van de consumentbond gebouwd, www.consumentenbond.nl daar lijkt het alsof soms frames worden gebruikt maar dat is dus niet zo.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik zou ook gewoon werken met een tabel en includes, en zorgen dat je lange lappen tekst over 2 of meer pagina's verdeelt

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 14:39 schreef Flat© het volgende:
ik zou ook gewoon werken met een tabel en includes, en zorgen dat je lange lappen tekst over 2 of meer pagina's verdeelt
ja, en dan zo iets op de bodem van de pagina:

Pagina 1 | Pagina 2 | Pagina 3

met mooie opmaak, hover (kleur, geen underline, bold of whatsoever)

• Cubix
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 14:38 schreef raptorix het volgende:
Je hoeft geen frames te gebruiken voor vaste navigatie, wij hebben onlangs site van de consumentbond gebouwd, www.consumentenbond.nl daar lijkt het alsof soms frames worden gebruikt maar dat is dus niet zo.
Inderdaad; als ik niet beter wist jou ik denken dat dit frames waren: http://www.consumentenbond.nl/nieuws/persberichten/?view=overzicht_items

Maar hoe is dat dan gemaakt? (Ik vraag hier geen uitloeg hoe je het helemaal moet maken, maar de grote lijnen.)

• Engineer
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Wel frames, als je alles goed afwerkt en evt. met JS voorbereid op verschillende situaties, zou ik echt niet weten wat er lelijk aan zou zijn. :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zaterdag 26 januari 2002 14:45 schreef Insanepeanut het volgende:

[..]

Inderdaad; als ik niet beter wist jou ik denken dat dit frames waren: http://www.consumentenbond.nl/nieuws/persberichten/?view=overzicht_items

Maar hoe is dat dan gemaakt? (Ik vraag hier geen uitloeg hoe je het helemaal moet maken, maar de grote lijnen.)
Plaatjes worden gecashed en op de zelfde plek geladen denk ik. Daardoor lijkt er niks te veranderen. Maar het is gewoon een nieuwe pagina met dezelfde opmaak.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier zijn al meerdere topics over geweest.. even zoeken
[search=wel geen frames]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.