ISDN nemer, maar hoe...

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Mijn ouders willen ook sneller internetten. Geen ADSL of kabel, dat is te duur en dat halen ze er niet uit. Bovendien willen ze een extra telefoonnummer voor de fax. ISDN dus. Nu heb ik daar in het verleden wel wat ervaring mee gehad, maar dat is een beetje weggezakt. We hebben dus de volgende situatie. In de meterkast beneden komt de telefoonlijn het huis binnen. Daar moet dus de NT1 komen, en dan een telefooncentrale met 2 analoge lijnen. 1 lijn voor de 3 aanwezige 'gewone' telefoons (geen behoefte aan een 4-lijns centrale), en 1 lijn voor de fax.

De PC waarop internet moet komen staat op de 2e verdieping, naast de fax en een telefoon. Er lopen al 2 kabels naar boven toe, dus ik zit er aan te denken om van 1 kabel 2 aders te gaan gebruiken voor de telefoon, en 2 aders voor de fax. De andere kabel is dan voor de ISDN-kaart in de PC, die rechtstreeks de NT1 ingaat.

Schematisch:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                |
               NT1
               / \
              /   \ Digitaal
             /     \       
         Centrale     PC
         /  \ 
        /     splitter
         /    / |   \ 
        /     /  |    \
       Fax    Tel1 Tel2 Tel3

Tel 1 en Fax zullen dus gebruik maken van 1 kabel, waarvan de aders gesplitst zullen worden.

Als centrale zat ik te denken aan de Tiptel 21 Clip, de ISDN kaart een Sedlbauer Winspeed ISA.

Heeft iemand hier aanmerkingen op?

Verwijderd

lijkt me een goede opstelling :) geen op of aanmerkingen :)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik kom er trouwens achter dat er ipv 2 losse kabels 1 kabel met 10 aders naar boven loopt. Daarvan wil ik dus 4 aders gebruiken voor de ISDN-kaart, 2 voor de fax en 2 voor de telefoon. Krijg ik dan geen problemen met aders die op elkaar storen?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Kick hem even, want het wordt bijna aangesloten. Geeft bovenstaande echt geen problemen?