ms combat flight sim 2 vs il-2 sturmovik

Pagina: 1
Acties:

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
ik heb nu ms combat flight sim 2, vind het echt geweldig om te spelen (100% realisme, dus niet arcade-achtig) en denk erover om nu il-2 sturmovik aan te schaffen... is het een hele verbetering tov mscfs2? die is toch ook behoorlijk realistisch als je het mij vraagt... regelmatig dat m'n besturing uitvalt en als een baksteen uit de lucht donder, nadat ik nog geen 5 kogels in m'n vleugel heb

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
Op zaterdag 26 januari 2002 13:21 schreef pirke het volgende:
ik heb nu ms combat flight sim 2, vind het echt geweldig om te spelen (100% realisme, dus niet arcade-achtig) en denk erover om nu il-2 sturmovik aan te schaffen... is het een hele verbetering tov mscfs2? die is toch ook behoorlijk realistisch als je het mij vraagt... regelmatig dat m'n besturing uitvalt en als een baksteen uit de lucht donder, nadat ik nog geen 5 kogels in m'n vleugel heb
IL-2 is geloof ik zelfs realistischer dan cf2. Het is zeker net zo gaaf en net zo moeilijk. En op een high-end pc ziet het er echt :9~ uit...

Het flight model van de vliegtuigen is echt geweldig gemaakt en ze zijn supergedetaillerd....

tampert, kriminalpolizei

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 20:55
Ik weet het niet...

Met CFS2 gebeurd het vaak dat je met een heel korte salvo je tegenstander uit de lucht hebt. Met Il-2 komt het geregeld voor dat je je hele munitievoorraad in een tegenstander pompt en hij nog vrolijk naar huis vliegt.

Ik ga maar eens met de P-39 in CFS2 en Il-2 vliegen, kijken wat het verschil is.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pirke
Op zaterdag 26 januari 2002 14:18 schreef s_roubos het volgende:
Met CFS2 gebeurd het vaak dat je met een heel korte salvo je tegenstander uit de lucht hebt. Met Il-2 komt het geregeld voor dat je je hele munitievoorraad in een tegenstander pompt en hij nog vrolijk naar huis vliegt.
dat bedoel ik dus: ik vind cfs2 echt realistisch... op sommige punten na dan: "There is fire burning from your pilot" en nog steeds volledige controle hebben hehe

maar cfs2 ziet er op 1920x1440x32 en alles max ook HEEL :9~ uit hoor!!

maar ik zal de demo van il-2 wel eens downloaden en kijken hoe dat speelt.

ik hoop dat er leuke missies in zitten, want die van cfs2 vallen soms toch tegen... maar multiplayer is het wel vet!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

CFS2 ziet er grafisch wel goed uit alleen de flightmodels zijn niet geheel correct - om het maar zachtjes te zeggen. Om nou te zeggen dat CFS2 onrealistisch is, dat gaat ook te ver maar het kan iets beter.. en IL-2 oogt mij realistischer dan CFS2, maar het zijn toch andere sims. Ik kon ook nog graag met CFS2 vliegen - ben nu eenmaal dol op Zero's :) Alleen IL-2 mag zeker niet je collectie ontbreken als je CFS2 ook graag vliegt.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Dr. Strangelove
DaŽs waar, je het zijn gewoon allebei ontzettend goede spellen. En ik moet zeggen dat de damage modelling bij Il-2 toch wel heel cool is. Ga maar eens de verschillende machinegeweren en kanonnen uittesten door in een quick mission achter een Me-323 Gigant te vliegen: Als je een motor wil raken, dan raak je die ook (wel goed mikken ;) ) Errug leuk zijn de Yak-9 met motorkanon: één treffer en je tegenstander is er geweest.

• pirke
hmmm, ik heb gister even de demo gedownload en gespeeld, maar ik vind het maar een makkelijk spel!

in m'n 1e potje steeg ik netjes op, schoot 3 vijanden neer en zette hem netjes aan de grond op het vliegveld...

difficulty normal (ik vlieg zonder cockpit).

maar cfs2 is echt een stuk moeilijker hoor!

• Dr. Strangelove
Je hebt alleen de demo gespeeld van Il-2? Dan begrijp ik je icon niet helemaal.

Als je er drie hebt neergehaald in je eerste missie zou ik je track wel eens willen zien. Weet je zeker dat je met realistic weapons speelt? Wat voor toestel vloog je? Wat haalde je neer?

Misschien ben je een natural, maar ik vind CFS2 10 keer makkelijker dan Il-2.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik kan in CFS2 bochten maken, waarbij ik een Bf109 direct in een flat spin zou trekken. En dat klopt niet want de thrust to weight ratio van een Bf109 is behoorlijk wat gunstiger dan die van een F4F Wildcat.

Niet dat ik niet met veel plezier CFS2 gevlogen hebt maar ik blijf er bij dat IL-2 een stuk realistischer is en een stuk moeilijk is om mee te dogfighten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• pirke
Op maandag 28 januari 2002 16:40 schreef s_roubos het volgende:
Je hebt alleen de demo gespeeld van Il-2? Dan begrijp ik je icon niet helemaal.

Als je er drie hebt neergehaald in je eerste missie zou ik je track wel eens willen zien. Weet je zeker dat je met realistic weapons speelt? Wat voor toestel vloog je? Wat haalde je neer?

Misschien ben je een natural, maar ik vind CFS2 10 keer makkelijker dan Il-2.
ik ga het spel toch kopen (ben gewoon een fanaat) en dan join ik dtss.

ik had difficulty op realistic staan, met als uitzondering dat ik de cockpit uit kon zetten. ik vloog de demo missie van de bf109 waarmee je bommenwerpers uit de lucht moest halen.

ik zeg niet dat het niet realistisch is, alleen dat ik het makkelijker vind dan cfs2 op 100% realisme.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Neem het maar es op tegen vier Yak-9s :) Een bommenwerpertje neerhalen kan iedereen nog wel. Maar ik speel IL-2 op 99% realism (external views + padlocking aan) en ik heb toch als Luftwaffe piloot regelmatig met het zweet in mijn handen gevlogen.

Pagina: 1