Toon posts:

Printserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal...

Ik heb een vraagje!

Ik wil graag een printserver creeren! Alleen ik heb het volgende probleem mijn windows 98 of windows 2000 instalatie kan geen 5 poorten kopellen, ik kan maar max 3 poorten kopellen aan printers!

Is hier geen oplossing voor om dat toch werkend te krijgen!

Alvast bedankt!

ps: Bestaan er ook printservers van Intel of 3com! gewoon klant en klaar! -> heb de search gebruikt,

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Toch niet goed gezocht.
Het stikt op de markt van print-servers, met HP als de grote leider met zowel interne JetDirect-kaarten voor de laser-printers en zwaardere inkjet-printers, en externe JetDirect's met 1 of 3 parallelle poorten voor printers die niet zijn voorbereid op interne exemplaren. Maar er zijn 10-tallen merken. Je hebt ook print-servers met seriele poorten (of beide), voor de wat oudere seriele printers.

Maar, je zegt dat 98 en 2000 geen 5 poorten kunnen koppelen. Hoe bedoel je dat, op de print-server zelf, of op de clients die daarvan gebruik willen maken ? 3 parallelle poorten is niet zozeer een beperking van een Windows-OS, maar van de manier waarop de PC-hardware is opgezet, daarin is voorzien in 3 LPT-poorten, en daar is eventueel wel omheen te komen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large