Toon posts:

Linksys 4-port router i.c.m. Windows XP/Mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd een Linksys 4-port cable/DSL router en wil deze graag gebruiken om een netwerk op te zetten tussen twee computers, zodat deze samen gebruik kunnen maken van mijn ADSL verbinding via KPN Mxstream. Ik heb nog nooit een netwerk opgezet, en het leek mij dus handig om eerst ervoor te zorgen dat de router juist geinstalleerd is en PC1 in ieder geval goed functioneert. Helaas schijnt 't niet allemaal zo gemakkelijk te zijn als wordt beweerd (ik probeer al sinds drie dagen uit te vinden wat het probleem is, en ik word er een beetje gek van), dus ik hoop dat er iemand is die mij kan uitleggen wat het probleem is.

Als eerste een overzicht van de hardware:

DSL modem: Alcatel SpeedTouch Home Ethernet (ip: 10.0.0.138)
Router: Linksys 4-port cable/DSL (ip: 192.168.1.1)

Ik heb alles aangesloten volgens de instructies: het kabel van mijn netwerkkaart op port 1 van de router, en een tweede kabel aangesloten tussen de WAN port van de router en de RJ-45 port op mijn Alcatel modem. Het probleem is dat wanneer ik mijn router heb aangesloten, ik geen toegang krijg tot het modem. (Internet Explorer wil dan verbinding maken met het Internet, wat echter niet mogelijk is omdat ik ueberhaupt niet kan verbinden en er dus altijd een foutmelding verschijnt.) Ik heb op dat moment wel toegang tot mijn router, en kan diverse instellingen (WAN/LAN IP, Subnetmask, etc.) veranderen. Dit heb ik gedaan zoals omschreven op de website van Linksys Nederland. Echter, als ik dan probeer "in te bellen" naar KPN Mxstream, komt de PC niet verder dan: Connecting to 10.0.0.138 en even later verschijnt een foutmelding.

Ik heb reeds van alles geprobeerd: In de properties van de LAN Connection heb ik Automatisch IP en DNS toewijzen geselecteerd, ook alles teruggezet zoals het van origine de bedoeling is wanneer ik inbel zonder gebruik te maken van de router, en meerdere combinaties van DHCP instellingen geprobeerd. Mat wat ik ook doe, het lijkt wel alsof de router geen contact kan maken met het modem. (Ik heb wel zitten denken aan een kapotte netwerkkabel, maar die is vrijwel nieuw en nog nooit eerder gebruikt. Het moet toch een "gewoon" UTP kabel zijn, en geen crossover type?)

Ik heb ook geprobeerd het IP van de router aan te passen (iemand vertelde mij dat het gebruik van meerdere IP ranges wel eens het probleem kon zijn), maar dat werkte ook niet. Daarnaast nog eens "letterlijk" de instellingen van een andere KPN Mxstream + router-user gebruiker overgenomen, maar ook dat bracht geen soelaas.

De informatie die ik in mijn KPN Mxstream verbinding (in Network Connections, de VPN verbinding) moet invullen is als volgt:

"Inbelverbinding" (Network Connections)

- GENERAL
Host name or IP: 10.0.0.138
- SECURITY
Advanced (custom settings):
* No encryption
* Allow unencrypted passwords
- NETWORKING
TCP/IP Properties: Obtain an IP address automatically
TCP/IP Properties: Obtain DNS server address automatically

LAN CONNECTION
TCP/IP Properties:
* Use the following IP address: 10.0.0.150
* Use the following subnetmask: 255.255.255.0
* Use the following DSN server addresses: 194.109.6.66 (preferred), 194.109.9.99 (alternate)

Ik heb deze router in de Verenigde Staten gekocht, maar Linksys Nederland vertelde mij dat het geen probleem was om de "Nederlandse" firmware te gebruiken. Ik heb dus deze KPN Mxstream-capable firmware geinstalleerd om de optie PPTP te kunnen selecteren. Nu merk ik echter dat wanneer ik mijn firmware opnieuw wil upgraden, er een foutmelding verschijnt dat de server (??) niet kan worden gevonden... nee, natuurlijk niet! Dat is het hele probleem: ik kan niet inbellen wanneer de router is aangesloten! En zoals gezegd, ik word er een beetje gek van... is er dan niemand met een Linksys router en KPN Mxstream? (Ik vind er maar erg weinig informatie over op Internet.)

€50 voor degene die mij kan vertellen waar het probleem ligt en hoe het op te lossen, €75 als je mij er een "stappenplan" kunt bijdoen zodat ik het volgende keer (ik ben van plan binnenkort mijn harde schijf te formatteren) in een keer goed kan instellen op een 'nieuwe' machine.

Anders heb ik een Linksys router in de aanbieding voor €150. :)

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Zoals ik uit je omschrijving begrijp probeert je eigen pc nog in te bellen wat deze niet hoeft te doen omdat je linksysje dat doet. Dus gooi op je pc die inbel verbinding ff weg en zorg dat het interne adres van je linksysje bij default gateway staat ingevult.

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

Topicstarter
Je zult wel denken dat ik achterlijk ben, maar hoe maak ik dan verbinding met Mxstream als ik die "inbelverbinding" niet configureer?

Is er dan niemand die wat geld wil verdienen? :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op zondag 27 januari 2002 14:34 schreef aa_koch het volgende:
Je zult wel denken dat ik achterlijk ben, maar hoe maak ik dan verbinding met Mxstream als ik die "inbelverbinding" niet configureer?
Dar heb je toch je router voor gekocht??

Je moet in je router een PPTP verbinding instellen, een DHCP server voor je LAN aanzetten en op je PC de inbelverbinding weghalen en automatisch een IP laten verkrijgen..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Hetzelfde probleem had ik ook met het upgraden van de firmware. Ben er achtergekomen, dat om connectie te kunnen maken met je Router, dat je eerste in je TCP/IP protocol, het automatisch toewijzen van IP adres moet aanzetten, en zowel het automatisch toewijzen van DNS adres. Pas dan lukt het om de Router te upgraden, configgen whatsoever...

Vervolgens wou ik toen weer ff wat instellingen veranderen in m'n SpeedTouch, en dat gaat dus niet als je je IP adres laat toewijzen, iig niet bij mij. Ik moest dus weer het "automatisch IP toewijzen" uitzetten, en een vast IP geven. Dan pas lukte het me wel om me SpeedTouch te configgen.

suc6

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Linksys, Router, heb wel geem MXStream, maar ik weet wel dat MXStream niet werkt voordat je een firmware update hebt gedaan op je Linksys router anders werkt MXstream niet.

zie
www.linksys.nl voor de juiste firmware

het kwam omdat er ergens bij het aanmelden van MXstream een spatie werkt gebruikt of iets in die geest, laat ff weten of je er wat aan hebt gehad.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 03:09 schreef Caravon het volgende:
MXStream niet werkt voordat je een firmware update hebt gedaan op je Linksys router anders werkt MXstream niet.

zie
www.linksys.nl voor de juiste firmware

het kwam omdat er ergens bij het aanmelden van MXstream een spatie werkt gebruikt of iets in die geest, laat ff weten of je er wat aan hebt gehad.
Dat is correct Caravon....ik had dezelfde problemen.... :)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:52

Talon

Booooom !

Hmmm ...
heb laatst een review geschreven over de LinkSys BEFSR81 (da's de 8 poorts variant) en daarin kwam ik MXStream ook al tegen : Dat gaat namelijk niet werken.
Ik heb contact opgfenomen met linksys en die zeiden dat je met de laatste firmware wel zou kunnen inbellen met "-pc3" achter 10.0.0.138 .
Ik heb het echt 2 weken lang geprobeerd met allerlei firmware updates ....zelfs illegale hacks.
Maar Mxstream en Linksys zijn niet liev tegen elkaar.

Tip : probeer toch nog een keer met LinkSys te emailen voor een antwoord en vermeld daarin het extra toevoegsel wat MXStream zo leuk vindt.

maar heb je dit al geprobeerd ?
De cablerouter moet het inbellen doen ... je PC niet meer.
Als de cablerouter goed is ingesteld en je pc in ieder geval de cablerouter kan bereiken ben je al een stuk verder.
dan werkt het interne netwerk ... dan ben je echt nog even zoet om de inbelverbinding naar MxStream op te zetten.
Pagina: 1