Toon posts:

Diamond Viper 2 32MB+TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is de Diamond Viper 2 32MB+TV-out een redelijk goede kaart? Kan hem kopen voor 49euro (nieuw) Is dit dan een miskoop?

Alvast bedankt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Als je niet verder kijkt dan UT of Quake3 en Windows 9x/ME, is het een redelijke koop.
De Viper2 heeft helemaal geen driversupport meer en de bestaande drivers werken alleen lekker in spellen die op de UT engine lopen en spellen die de originele Quake3 engine gebruiken.

Ik denk dat je beter zo'n ding niet meer nieuw kunt kopen, er zijn genoeg tweakers die dat ding kwijt willen, kijk maar eens op Vraag en Aanbod (waarschijnlijk willen ze je niet eens opschepen met dat ding ;) )

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Op zaterdag 26 januari 2002 12:40 schreef _JGC_ het volgende:
Als je niet verder kijkt dan UT of Quake3 en Windows 9x/ME, is het een redelijke koop.
Werkt ook prima onder Windows 2000/XP.
De Viper2 heeft helemaal geen driversupport meer en de bestaande drivers werken alleen lekker in spellen die op de UT engine lopen en spellen die de originele Quake3 engine gebruiken.
Viper II heeft een Riva TNT 2 chipset en die wordt nog steeds ondersteund door de Detonator van NVIDIA.

Zelf heb ik een Diamond Viper V550 16Mb, werkt nog steeds prima onder XP door de detonator van NVIDIA.

Ik zou hem nu niet meer kopen, die functies die er op zitten zijn te "ouderwets". Als ik m'n Viper vergelijk met de kaarten die je nu kan kopen dan ziet het er niet uit (maar dat is logisch).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Als je niet weet waar je over praat kan je je beter stil houden |:(

Een viper2 gebruikt geen nvidia chipset, maar een S3 chipset, nml de Savage2000. Gebruik de search en vind problemen.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 13:23 schreef CrusaderNoRemorse het volgende:

[..]

Werkt ook prima onder Windows 2000/XP.
[..]

Viper II heeft een Riva TNT 2 chipset en die wordt nog steeds ondersteund door de Detonator van NVIDIA.

Zelf heb ik een Diamond Viper V550 16Mb, werkt nog steeds prima onder XP door de detonator van NVIDIA.

Ik zou hem nu niet meer kopen, die functies die er op zitten zijn te "ouderwets". Als ik m'n Viper vergelijk met de kaarten die je nu kan kopen dan ziet het er niet uit (maar dat is logisch).
wat een onzin hahahah

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik denk dat ie de Viper 2 verward met de Viper V770 (ook van Diamond) ;)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

49 Euro vind ik vrij duur. Ik heb de Viper2 ook. Mijn advies is koop hem niet. Er worden geen drivers voor gemaakt. Je kan nauwelijks/geen snelle en stabiele drivers vinden voor die Viper2 als je hem onder windows XP draait. Als dadelijk windows 2005 uitkomt ofzow (in ieder geval een nieuwere OS) dan heb je geen drivers voor die Viper2. En wat moet je dan? Lekker, heb je een kaart waar je niets mee kan doen.
Kzit nu al met dit probleem. Ik kan geen een driver vinden die stabiel en snel is. (en draai nog wel Win98SE :+)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Skelt0r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-04 10:05
Wel als _JGC_ ze blijft maken natuurlijk!!! Zelf heb ik die kaart ook... Erg veel gekloot gehad en zal nog wel veel gekloot in de toekomst krijgen... Ben er dus niet tevreden over :( :'( :r |:( Ik zou hem als ik jou was niet kopen!!! Koop gewoon een Geforce2, scheelt je een hoop gezeik!!!

Asus a7v kt133, AMD Thunderbird 800@911, Asus V7100 64 Mb tv out , 896 Mb RAM @ 143 Mhz, 2x Ilyama Visionmaster 17"

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 18:47
* Red Baron Baron heeft hem ook

Wat ben ik blij dat ik hem nu naast m'n pc heb liggen ipv erin :)
Geforce 2 MX nu. Geen vage blue screens meer in 2000 en XP.
Heerlijk :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik heb anderhalf LANGE jaren een prachtige Viper II gehad en hij deed het goed. Driversupport is echt bagger, wat wel rlx is dat de S32000 chipset bijna geen fps verliest als je van 16 bit naar 32 bit kleuren switched. :D

minpunten-->slechte driversupport - weinig compabiliteit met zeldzame S32000 chipset - niet supersnel voor de nieuwste games - slechte drivers 2000 en XP

pluspunnten-->goede koop - aantal bit kleuren geen fps verlies - mooie tv-out - UT en Q3 zijn echt aanraders met dit kaartje !!! (Ik speelde op een duron 600 met dit kaartje en was echt een genot)

Succes met beslissen, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

De meeste mensen deugen!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:46

mjl

Ugh

De ondersteuning van deze kaart is tot 0 gedaald, zelfs JGC maakt er niks meer voor. Nog wel wat te vinden op deze site maar verder weinig:

http://www.pelmolenweg.demon.nl/mjl/viper2/index.htm

Veel links werken niet meer maar de files heb ik nog wel, alleen geen plaats om ze te hosten.

-------

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
mjl schreef op 29 april 2004 @ 16:40:
De ondersteuning van deze kaart is tot 0 gedaald, zelfs JGC maakt er niks meer voor. Nog wel wat te vinden op deze site maar verder weinig:

http://www.pelmolenweg.demon.nl/mjl/viper2/index.htm

Veel links werken niet meer maar de files heb ik nog wel, alleen geen plaats om ze te hosten.
Hoe kom je vredesnaam bij zo'n oud topic uit?

Verwijderd

Ik zat al te denken.... welke zaak verkoopt die kaart nog nieuw. :+

Deze topic is inderdaad diep uit de beerput gerukt zeg. :)
Veel links werken niet meer
Nee, vind je 't gek :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 16:53 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje erg oud topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.