Toon posts:

[JBuilder 5] Waar is VisiBroker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moet ik een distributed Java applicatie maken mbv RMI. Hierbij moet/mag ik gebruik maken van JBuilder5
Nu wil ik uit de help de tutorial: "creating a Java RMI-based distributed application in JBuilder" gaan doen, maar daar moet ik bij het aanmaken van het project Bij "Required libraries" VisiBroker opgeven. Echter als ik op Add klik staat hij er niet bij.
De gebruikte JDK in de tutorial is "java 1.3.0-C" De JDK die ik heb is "1.3.0_02" Ik weet niet of dit uitmaakt.

Alle hulp is welkom.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je opdracht puur over RMI gaat zou ik niet met VisiBroker aan de slag gaan....

VisiBroker is een CORBA implementatie van Borland. Misschien dat je daarmee RMI over IIOP kan gebruiken (dat weet ik zo niet) maar dat kan ook met de standaard SDK. Je hebt er dus niet direct erg veel aan als je begint met gedistribueerd programmeren met RMI.

Ik zou eerst eens met 'pure' RMI beginnen :) . Wellicht heb je iets aan de RMI afdeling van Java Tutorial:
http://java.sun.com/tutorial/

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik had daar al gekeken, maar dacht ik doe het met de handleiding van JBuilder, omdat ik het daarmee ga maken. Leuk dat daar naar dingen verwezen wordt die niet bij JBuilder zitten zonder dat te vermelden.

Ik ga maar eens met de handleiding van Sun aan de slag

• mbravenboer
evd: Leuk dat daar naar dingen verwezen wordt die niet bij JBuilder zitten zonder dat te vermelden.
Ik weet niet zeker of wel of niet bij JBuilder zit, maar zo te zien is het in ieder geval niet gratis: je kunt alleen een trial van VisiBroker downloaden...

Maar sowieso is het niet zo relevant, want VisiBroker zou je niet nodig moeten hebben bij je (eerste) RMI progsels :) .

Veel plezier dermee, RMI is wel leuk (en relatief makkelijk) :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tutorial gemaakt met de remote task Pi.
Ik weet niet of deze je bekend voor komt, maar het bevat de volgende onderdelen.
package compute met Compute en Task interfaces
package engine met ComputeEngine class
package client met ComputePi en Pi class

Ik heb ze allemaal gecompiled naar classes. Alleen inpakken met jar lukte me niet. Maar hoe verder.
Ik heb de vm als volgt ingesteld:
main class: engine.ComputeEngine
en bij vm parameters:
Djava.rmi.server.codebase=file:/C:\WINDOWS\jbproject\Hello\classes\-Djava.rmi.server.hostname=laptop-Djava.security.policy=java.policy

precies zoals in de tutorial
Vervolgens start ik het rmiregister op en dan de server.
Ik krijg elke keer de volgende melding:
Could nog find the main class program will exit.

De mainclass is toch echt aanwezig.

ik weet niet of het komt omdat ik geen jar files heb gemaakt.Maar ik krijg dat niet voor elkaar in jbuilder. In dos werkt zowiezo geen enkel comando.

Hier is de foutmelding die de server geeft:
C:\JBUILDER5\JDK1.3\bin\javaw -classpath "C:\WINDOWS\jbproject\Hello\classes;C:\JBUILDER5\JDK1.3\demo\jfc\Java2D\Java2Demo.jar;C:\JBUILDER5\JDK1.3\jre\lib\i18n.jar;C:\JBUILDER5\JDK1.3\jre\lib\jaws.jar;C:\JBUILDER5\JDK1.3\jre\lib\rt.jar;C:\JBUILDER5\JDK1.3\jre\lib\sunrsasign.jar;C:\JBUILDER5\JDK1.3\lib\dt.jar;C:\JBUILDER5\JDK1.3\lib\tools.jar" Djava.rmi.server.codebase=file:/C:\WINDOWS\jbproject\Hello\classes\-Djava.rmi.server.hostname=laptop-Djava.security.policy=java.policy engine.ComputeEngine
java.lang.NoClassDefFoundError: Djava/rmi/server/codebase=file:/C:\WINDOWS\jbproject\Hello\classes\-Djava/rmi/server/hostname=laptop-Djava/security/policy=java/policy

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik snap er geen snars meer van

• mbravenboer
Hum ik volg je probleem niet echt eigenlijk .... standaard heb je helemaal niets met security nodig als je gewoon begint. Probeer anders het voorbeeldje uit dit topic eens:

[topic=375658/1/25]

Het is een wat complexer probleem, maar de oplossing is heel simpel. De registry start ik vanuit de java code, dat werkt veel makkelijker.... Als je dat aan de praat hebt kan je vast kijken wat jij nu anders hebt :) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gedaan, en krijg wel een zootje waarschuwingen, maar geen foutmelding.
Echter nog een (hele domme) vraag. Waar kan ik wat neerzetten dat je ziet gebeuren. Bijvoorbeeld dat er geprint wordt: "Bravenboer bedankt".
Dan kan ik zien dat er ook wat gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry tevroeg gegild. Ik zag later in de log dat de poort 1099 bezet was. Na het opnieuw opstarten werkte het wel en zag ik netjes de tijdmelding voorbij komen.
Met dit voorbeeld kan ik wat. Raar dat ik het met het zoeken naar rmi niet gevonden had.

• mbravenboer
evd: Ik zag later in de log dat de poort 1099 bezet was. Na het opnieuw opstarten werkte het wel en zag ik netjes de tijdmelding voorbij komen.
Ah perfect :) . Als je je eerst RMI progsel eenmaal goed aan de praat hebt gaat alles verder vanzelf denk ik :) .
Raar dat ik het met het zoeken naar rmi niet gevonden had.
Hum, je moet even in de gaten houden dat je ook op inhoud zoekt... Standaard wordt er alleen op onderwerp gezocht.

Pagina: 1