• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07
Hey mensen,
Mischien een beetje vaag om hier nog een topic over te openen mja, ik wil graag een mp3 speler of een minidisc gaan kopen, maar ik weet niet wat nu het beste is, mijn budget is op z'n hoogst EUR 150,- (ctrl alt 5 werkt niet)
alvast bedankt.
p.s. kunnen jullie de argumenten motiveren aub, dank u

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 12:00 schreef Schuey het volgende:
Hey mensen,
Mischien een beetje vaag om hier nog een topic over te openen mja, ik wil graag een mp3 speler of een minidisc gaan kopen, maar ik weet niet wat nu het beste is, mijn budget is op z'n hoogst EUR 150,- (ctrl alt 5 werkt niet)
alvast bedankt.
p.s. kunnen jullie de argumenten motiveren aub, dank u
MD;

- past veel muziek op een goedkope minidisc
- spelers zijn klein
- lang batterij leven

- met jouw budget zit je vast met 1 op 1 opnemen
- titels aan liedjes toevoegen suckt (doe ik ook niet)

MP3;
- past veel muziek op mits je een fortuin aan geheugen uitgeeft, met jouw budget zal dat dus niet gaan
- id3tags is makkelijk te doen (tenzij je nog, net als ik, bij honderden liedjes id3tags zou moeten maken)
- kan klein zijn, maar dan stijgt de prijs ook meestal

- batterij leven niet zo goed
- over het algemeen duurder

Wat mij zo dwars zit is de prijs vh geheugen en het batterij leven. Zodra dat verbeterd koop ik een pda of mobiel met ingebouwde mp3 speler. Tot die tijd vermaak ik mij wel met m'n Sony MZ-R900 (md). Titels toevoegen is zo belangrijk voor mij niet (kijk ik toch niet naar bij de md's waar ik het wel bij heb gedaan), en opnemen doe ik snachts dus dat 1 op 1 zit mij niet dwars.

• Schuey
Dat wordt dus minidisc, maar:
-wat is 1 op 1 opnemen
-misshien domme vraag maar hoe werkt het opnemen van muziek bij md

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zaterdag 26 januari 2002 12:16 schreef Schuey het volgende:
-wat is 1 op 1 opnemen
1 op 1 is, als een cd 80 minuten duurt, het ook 80 minuten duurt om hem op een MD te zetten.

Het opnemen gaat via je stereo naar je md via een kabeletje.

Ik had vroeger een MD speler maar ik heb nu een mp3 speler genomen omdat het gewoon veel handiger werkt, en de batterijen boeien me niet zo, gewoon elke avond ff opladen :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Schuey
Het opnemen gaat via je stereo naar je md via een kabeletje.
Heb je daar een nieuwere stereo voor nodig? of kan je het gewoon met elke onwillekeurige stereo opnemen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 12:28 schreef Schuey het volgende:

[..]

Heb je daar een nieuwere stereo voor nodig? of kan je het gewoon met elke onwillekeurige stereo opnemen?
Het gaat gewoon via een Line IN, ik zelf heb de Sharp MD-70 met recorder functie. Dus het geluid gaat gewoo via een koptelefoon-stekkertje naar binnen zeg maar :). Op de MD zit een record functie die ook bijhoud dat na 3 seconden stilte er een nieuw nummer wordt gemaakt en vervolgens zo verder gaat (wat verder niet altijd zo fijn werkt, maar je kan het ook uitzetten) om verschillende nummers van elkaar gescheiden te houden.

• Schuey
En mp3 gaat gewoon via usb of serieel neem ik aan, mja heb ook weer geen zin om de muziek die ik wil luisteren op md allemaal te gaan fikken maar bedankt iig, ik ga dan toch maar voor de minidisc.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je stereo toren moet dus wel een line-out hebben, zomaar even op de boxen hangen gaat niet zeg maar :) of nog beter is een optische uitgang, da's een uitgang als je daar het beschermdopje afhaalt komt er rood licht uit... Moet wel je MD ook zo'n ingang hebben ofcourse :) maar dat hebben de meeste wel.

Mother, will they like this song?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 22:40
Op zaterdag 26 januari 2002 12:16 schreef Schuey het volgende:
-wat is 1 op 1 opnemen
Waarom nu al MD? Als je al een brander hebt, dan koop je bijv. een Napa 380, voor 8cm cd's. Iets groter dan MD, en de CD-RW's zijn net zo duur (ongeveer,voordat ik onthoofd wordt). €140.- bij MP3man, dus ook binnen je budget! Check (als je dat nog niet hebt gedaan) de search.

Argumenten:

- Branden gaat rete snel
- CD-RW's zijn niet zo duur, iig qua prijs in de buurt van lege MD's

Als je 8cm CD's geen optie vindt, zijn er natuurlijk ook nog 12cm mp3 spelers, welke binnen je budget vallen. Kan er ook nog eens meer op een CD'tje :)

• BigEagle
  • Laatst online: 16:08
Het openen bij MD is (gelukkig) vrij simpel. Meestal zit er bij je MD speler alle benodigde kabels. Dit gaat analoog via een Line-Out van je CD speler of digitaal via een optische kabel. IMHO vind ik MD beter werken als MP3.

BigEagle heeft nu thuis een MXD-D40 staan. Hiermee kan je van CD --> MD met 4 of 2 speed opnemen (normal of LP2/4). Via de USB kabel kan ik via de PC MP3's op MD opnemen :P Je kunt dit deck op je PC aansluiten :9

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Janoz
  • Laatst online: 12-03 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zaterdag 26 januari 2002 12:53 schreef Schuey oa het volgende:..mja heb ook weer geen zin om de muziek die ik wil luisteren op md allemaal te gaan fikken...
Je kunt je md speler ook op de lineout van je pc aansluiten hoor, hoef je niet eerst te fikken, en kun je rechtstreeks opnemen van winamp oid....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 12:48 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Het gaat gewoon via een Line IN, ik zelf heb de Sharp MD-70 met recorder functie. Dus het geluid gaat gewoo via een koptelefoon-stekkertje naar binnen zeg maar :). Op de MD zit een record functie die ook bijhoud dat na 3 seconden stilte er een nieuw nummer wordt gemaakt en vervolgens zo verder gaat (wat verder niet altijd zo fijn werkt, maar je kan het ook uitzetten) om verschillende nummers van elkaar gescheiden te houden.
het maakt wel uit, het kan wel zoals het hier boven beschreven wordt alleen maak je dan nog geen gebruik van de digitale techniek van een md. Voor het beste geluid kun je beter een coax of een optisch digitale aansluiting voor gebruiken, maar dit heeft een oude radio niet. Maar mp3 recorden kan goed zoals hierboven is beschreven die geluidskwaliteit zuigt toch al

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 13:29

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
nog een voordeel> met minidisc kan je ook _opnemen_, handig voor bijv. als je ergens moet draaien en je mix wil opnemen, of een optreden ofzo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• InZane
  • Laatst online: 23:34
Op zaterdag 26 januari 2002 12:00 schreef Schuey het volgende:
(ctrl alt 5 werkt niet)
Moet je ff je toetsenplank op NL zetten :)

* InZane heeft trouwens MD én MP3 speler

Gebruik meer MP3 trouwens.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38

bonzz.netninja

Niente baffi

Op zaterdag 26 januari 2002 12:13 schreef middelkoop het volgende:

[..]

MD;

- past veel muziek op een goedkope minidisc
- spelers zijn klein
- lang batterij leven

- met jouw budget zit je vast met 1 op 1 opnemen
- titels aan liedjes toevoegen suckt (doe ik ook niet)

MP3;
- past veel muziek op mits je een fortuin aan geheugen uitgeeft, met jouw budget zal dat dus niet gaan
- id3tags is makkelijk te doen (tenzij je nog, net als ik, bij honderden liedjes id3tags zou moeten maken)
- kan klein zijn, maar dan stijgt de prijs ook meestal

- batterij leven niet zo goed
- over het algemeen duurder

Wat mij zo dwars zit is de prijs vh geheugen en het batterij leven. Zodra dat verbeterd koop ik een pda of mobiel met ingebouwde mp3 speler. Tot die tijd vermaak ik mij wel met m'n Sony MZ-R900 (md). Titels toevoegen is zo belangrijk voor mij niet (kijk ik toch niet naar bij de md's waar ik het wel bij heb gedaan), en opnemen doe ik snachts dus dat 1 op 1 zit mij niet dwars.
een md speler kost toch meer stroom, want daar zitten bewegende onderdelen in. Tenminste, dat wordt alstijd als argument gegeven bij mp3 spelers

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 11:45 schreef bonzz.netninja het volgende:
een md speler kost toch meer stroom, want daar zitten bewegende onderdelen in. Tenminste, dat wordt alstijd als argument gegeven bij mp3 spelers
Ja, tot zover de theorie... Die bewegende onderdelen maken blijkbaar in de praktijk niet veel uit, want de nieuwste sony's kunnen 30+ uur afspelen op 1 penlite, en zelfs 50+ uur op 1 penlite en 1 gumpack-batterij. En volgens mij is er geen mp3 speler die daar in de buurt komt (niet dat ik weet iig).

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:54

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb een wat oudere md speler, MD 15 (?) van sharp, daar gaan nog 2 batterijen in. Eerst had ik een stel brakke batt. van de hema, ging niet zo lang mee. Maar nu heb ik een stel van GP 1600 mAh, ik verbaas me steeds over hoe lang ze meegaan, ik zit nooit zonder juice iig. 8-)

Opnemen met een optische kabel klinkt naar mijn mening beter. Kan ook met je geluidskaart, bijvoorbeeld terratec DMX 1024 Xfire, heeft eingelijk alleen maar zin bij mp3's met wat hogere bitrates, dus niet die stomme 96kbps he!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1