Samen staan we sterk!
de P1 is nooit gelocked geweest. de P2 is gelocked vanaf een bepaalde serie, als je google ff uit de kast trekt kun je daar vast wel info over vinden.Op zaterdag 26 januari 2002 11:45 schreef Vlabakje90 het volgende:
Op een gegeven moment werd ook de P1 MP-Locked, maar als hij dat niet is, hoef je hem ook niet te unlocken, geloof ik.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
ik ben toch echt bang dat er veel mensen zijn met een gelockte P1, ik ben er een van.Op zaterdag 26 januari 2002 11:48 schreef P5ycho het volgende:
[..]
de P1 is nooit gelocked geweest. de P2 is gelocked vanaf een bepaalde serie,
[..]
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
en dat ding wil echt NIET met een hogere mp werken
dan schakeltie gewoon terug op 133 oid.
Ik vond het ookal vreemd want ik dacht toch echt dat p1's niet gelockt waren, maar kennelijk wel
Ik ookOp zaterdag 26 januari 2002 11:50 schreef Vlabakje90 het volgende:
[..]
ik ben toch echt bang dat er veel mensen zijn met een gelockte P1, ik ben er een van.
Samen staan we sterk!
Verwijderd
MP naar 3x, draait nog steeds lekker 200 mhz.
Wat 1 jumpertje al niet kan doen:)
Een pentium 2 is vanaf de 333 gelockt geloof ik.
Nu zeg ik het niet meer hoor
Samen staan we sterk!
mijn 133 had ook een multiplierlock, dus ik kon alleen met de FSB rommelen. (en DAT kondie errug goed
Overigens is een mededeling van "even de jumpertjes omzetten" best wel een dood doener: in die periode was er hooguit 1 vrij onbetekenend merk (op dat moment) dat iets via het bios wat kon. Alle planken werken toen nog met jumpers.
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.
Over P2's: deze zijn vanaf augustus 1998 altijd gelockt..
Sim-pel
Samen staan we sterk!
Fsb van 75mhz, en MP van 3.Op zaterdag 26 januari 2002 12:18 schreef IkBenAlles het volgende:
Wat is jullie fsb en voltage , multiplier bij die overclock van een 166 of lager... (p1 only)
Temperatuur weet ik niet, zit geen temp sensor op, maar hij draait stabiel: geen BSOD oid.
Wat je in de gaten moet houden is dat een mmx p1 aparte voltages voor core en voor I/O gebruikt. (2.8 voor core, 3.3 voor I/O meen ik me te herinneren) Daar kun je met een wat beter moederbord e.e.a. aan instellen (iets hoger corevoltage, iets hoger I/O-voltage). Ik had zelf een p200mmx processor op een moederbord zitten dat NIET aan gescheiden voltages deed, en zowel core- als I/O-voltage liepen op 2.9V (core dus 1/10V hoger, I/O 4/10V lager), die had ik op 3x75 Mhz staan ipv 2,5x66Mhz en dat liep nog best aardigOp zaterdag 26 januari 2002 12:15 schreef IkBenAlles het volgende:
Het is dus mogelijk om een p1 te overclocken naar richting 233 mhz. Maar wat voor cooler gebruik je daarvoor aangezien de nieuwe niet goed op die ouwe sockets passen... Kwam er veel bij te kijken om die p1 over te clocken?
Temp kan ik je niet geven, zat er niet bij op die moederborden
Correct me if i'm wrong
Samen staan we sterk!
Op zaterdag 26 januari 2002 12:21 schreef IkBenAlles het volgende:
195 mhz dus?
Correct me if i'm wrong
Samen staan we sterk!
Verwijderd
nope, ik had een PII 333 op 400 draaien zonder te unlocken ofzowOp zaterdag 26 januari 2002 12:15 schreef 0siris het volgende:
Een pentium 2 is vanaf de 333 gelockt geloof ik.
Nu zeg ik het niet meer hoor
Staat-ie in de vraag & aanbod dan? Dacht het niet hehOp zaterdag 26 januari 2002 12:22 schreef IkBenAlles het volgende:
osiris verkoop je je mamaplank en proc?
Samen staan we sterk!
of klopt dit nu echt helemaal niet??
Wèh zedde gij??
Samen staan we sterk!
Tja, theoretisch gezien zit er iets IN de processor dat een vrije multiplierkeuze in de weg staat. Maar daar ga ik niet in solderen (en jij ook niet als je slim bentOp zaterdag 26 januari 2002 12:25 schreef Havocnl het volgende:
uhm was het toch niet zo dat je slot 1 pentium 2 en 3 wel kon unlocken door iets op de processor zelf te gaan zitten kloten???
of klopt dit nu echt helemaal niet??
Samen staan we sterk!
als ik een nieuwe erin stop dan moet ie toch klein zijn anders moet ik gaan kloten emt fat32 etc.. right?
Samen staan we sterk!
De mp kan op 4x gezet worden, maar met deze processor gaat het maar t/m 3.5x.
Kon alleen de fsb verhogen van 66MHz naar 75MHz.
De snelheid van de processor is dus hoger dan wat de mobo aankan, mobo ondersteund maar t/m 233MHz en heb heb nu op 262.5MHz staan. Loopt harstikke stabiel.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Samen staan we sterk!
hey nu zie ik het.
Samen staan we sterk!
FAQ lezen doet heus geen pijn hoorOp zaterdag 26 januari 2002 12:34 schreef IkBenAlles het volgende:
Ja maar hoe moet dat [edit] gedoe?
Gewoon dat op dat papiertje met potloodje klikken boven je post.
Samen staan we sterk!
En die CPU ben ik kwijt
wat koeling betreft, het kleine rotblokje+herrie fan dat ik erop had koelde goed genoeg. Ik werd alleen een beetje gek van die rot fan, dus ik heb er gisteren een Spire super rock(5T208B1H3T)@5 volt op gezet(moest wel een beetje vijlen door die stomme condensatoren rond de socket).
Ik heb ook een p1 233 MMX die loop rete stabiel op 266 zonder actieve cooling ook nog. Hij had ook ee dag op 292 gelopen maar toen was hij zo rete instabiel, nie meer normaal, op 266 super stabiel en lekker snel.Op zaterdag 26 januari 2002 13:25 schreef BrZ het volgende:
Ik had trouwens een P233MMX op 3,5x83 = 292MHz lopen... moederbord heeft dit alleen niet lang volgehouden
Wèh zedde gij??
Ook processoren van ervoor waren soms gelocked (Jan '98)Op zaterdag 26 januari 2002 12:17 schreef BrZ het volgende:
Pentiums zijn NIET te unlocken... er zijn inderdaad wel wat gelockte P1's, maar dan heb je dus pech..
Vanaf de PII's die op 100 MHz bus draaiden, waren er een aantal tussen die gelocked waren.
Ik heb een hele tijd op de TD een 350 gehad die unlocked was (heel handig om een mainboardje te testen, want of de MB nu op 2,5 of 5,5 stond maakte niet uit. CPU kon tot ruim 500 MHz draaien)
Verder kunnen sommige P-166 MMX tot ongekende hoogten worden overgeklocked worden. Mijn oude P166 loopt nu nog op 291 MHz in de PC van m'n broertje (stabiel genoeg om een linux kernel te compileren... dus stabiel)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
De PI is niet gelocked, MAAR hij ondersteunt gewoon geen hogere MP dan de standaard, hij begrijpt m gewoonweg niet. Lager instellen kan dus WEL en daarom is hij niet gelocked. (Dit gebaseerd op ervaringen met P133 en P120) Bij een gelockte proc kan je m als t goed is helemaal niet van multiplier veranderen.
Verwijderd
Had je die niet via de FSB overclocked???Op zaterdag 26 januari 2002 12:23 schreef carnman het volgende:
[..]
nope, ik had een PII 333 op 400 draaien zonder te unlocken ofzow
Met een dom moederbord...
Samen staan we sterk!
alle p166's zijn heel oudOp zaterdag 26 januari 2002 14:25 schreef IkBenAlles het volgende:
Wat als mijn p1 166 al een hele tijd oud is? ik bedoel heel oud.
Met een dom moederbord...
Kan je kijken op welke FSB de boel draait en of die toevallig hoger kan? (Hoger dan 66 mhz is sdram ipv EDO wel fijner btw)
Dat ontken ik ook niet, ik zei alleen dat ze vanaf augustus 98 altijd gelockt zijnOp zaterdag 26 januari 2002 13:43 schreef TD-er het volgende:
[..]
Ook processoren van ervoor waren soms gelocked (Jan '98)
Vanaf de PII's die op 100 MHz bus draaiden, waren er een aantal tussen die gelocked waren.
Ik heb een hele tijd op de TD een 350 gehad die unlocked was (heel handig om een mainboardje te testen, want of de MB nu op 2,5 of 5,5 stond maakte niet uit. CPU kon tot ruim 500 MHz draaien)
Heeft een p1 een thermal diode die ervoor zorgt dat de cpu neit doorbrandt?
Heeft cyrix een thermal diode. Op socket 7 mobo's passen namelijk ook cyrix cpus met mmx en die zijn 333 mhz. (vergelijkbaar met 233 van intel) Als ik die oc brandt die dan snel door?
Samen staan we sterk!
Je kan er een halfords autothermometer aan hangen wil je echt weten (zie zoekert daarvoor)
Samen staan we sterk!
BTW het gevaar zit niet in het opblazen maar het vernielen van het moederbord die in die tijd niet veel kon hebben...
Samen staan we sterk!
Ik gok dat je 166 draait op 2.5*66 =~ 166 mhz.
Maak je van je FSB 75 dan krijg je 2.5 * 75 =~ 190 mhz.
Dat lijkt me qua temperatuur nog wel veilig en iig al een mooie score (mits je mobo 75 mhz fsb ondersteunt, mijne (pentium133) iig wel.
Verwijderd
mar gewoon in bios zoeken en als ik het daar niet kan vinden??
Nee die FAQ worden je weizer van
THINK FOKKING ABOUT NEWBIES
Samen staan we sterk!
Dat van merk-PCs en slecht OCen gaat pas sinds de multiplier lock op- ik heb best veel PB mobo's onder handen af en toe, en die ouwe PI bakken konden best redelijk OCen, op FSB na dan (66 was echt max)- maar als de CPU het trok (GVD die P133 met lockOp zaterdag 26 januari 2002 11:53 schreef 0siris het volgende:
sommige moederborden (ik heb ergens een oude Dell Optiplex liggen) verhinderen het op de een of andere manier. Probeer het maar eens op een merk-moederbord (dus niet iets engs als Packard-Hell of IBM of Dell ofzo), je zult zien dat de processor zélf niet gelockt is...
Alleen Compraq heeft vaak geen jumpers of wat dan ook, gewoon 1 mobo per CPU snelheid
Oslik blyat! Oslik!
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Samen staan we sterk!
Een link waarnaar? Je weet het merk niet, je beschrijft niet hoe het bord er uit ziet en je kunt geen fotos plaatsen... Wat voor link moeten we dan plaatsen?Op zondag 27 januari 2002 10:31 schreef IkBenAlles het volgende:
ik zei dus al dat ik een heel oud mobo heb en ik kan nergens de multiplier en voltage settings vinden... ik heb pics maar kan deze niet op got zetten omdat ik geen eigen website heb en de linkin de faq wwerk niet meer... please help even met een goede site link..
Zoek eens naar het merk of wat nummers die er op staan of zo....
Samen staan we sterk!
in een andere post zeg je dat je een foto van je BIOS-settings hebt, je weet dat bij PI die instellingen nog handmatig gaan op je moederbord, vaak staat er een tabelletje op de voor of achterkant waar op staat welke jumpertjes je moet omzetten voor welke snelheid. Anders even t typenummer van je moederbord opzoeken en op internet een handleiding zoeken.Op zondag 27 januari 2002 10:31 schreef IkBenAlles het volgende:
ik zei dus al dat ik een heel oud mobo heb en ik kan nergens de multiplier en voltage settings vinden... ik heb pics maar kan deze niet op got zetten omdat ik geen eigen website heb en de linkin de faq wwerk niet meer... please help even met een goede site link..
Verwijderd
ja had ik ook heb hem gister aan mijn vriendin gegevenOp zaterdag 26 januari 2002 11:53 schreef MaXiMizE het volgende:
ik heb een gelockte p3-450
dus dat ligt aan PB??
pb sucks ga nu wel verder met mijn 1800xp
De Pentium 1 cpu's t/m 133 Mhz waren socket 5, en socket 5 mobo's hebben nooit een hogere multiplier gekend dan 2...
Een socket 7 mobo is wel backwards compatible met socket 5 cpu's, maar ziet het wel als je een socket 5 cpu plaatst en laat dan geen hogere multiplier dan 2 toe. Oplossing : een P150, die is socket 7. Ik had hier pas nog een P133@150 (net vervangen door een IDT C6 225 Mhz MMX) dat ging wel. Maar de multiplier kon niet omhoog met die cpu...maar dat is niet gelockt, dat is socket 5...
Ik zit erover te denken een P1 zonder MMX te kopen op minstens 150 Mhz, die P1's zijn sneller dan die IDT, mijn P133@150 haalde mijn IDT al zowat in
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
en er staat als titel
Hoe te unlocken van pentium 1 2 3
hehe
Nee hoor, ik heb meer posts/pageOp zondag 27 januari 2002 13:34 schreef Diederik_ het volgende:
Op zich wel humor, dit onderwerp is 3 pagina's lang
en er staat als titel
Hoe te unlocken van pentium 1 2 3
hehe
Verstuurd vanaf mijn Computer®
mijn p133 en p120 zijn beide socket7 hoor...Op zondag 27 januari 2002 13:20 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Overclocken van P1's...
De Pentium 1 cpu's t/m 133 Mhz waren socket 5, en socket 5 mobo's hebben nooit een hogere multiplier gekend dan 2...
Jah hoe? d.m.v fsb of Multiplier ?Op zaterdag 26 januari 2002 12:23 schreef carnman het volgende:
[..]
nope, ik had een PII 333 op 400 draaien zonder te unlocken ofzow
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
Samen staan we sterk!
klopt, maar t valt wel mee hoor. Desnoods even je moederbord uit je kast halen en even goed bekijken.Op zondag 27 januari 2002 18:10 schreef IkBenAlles het volgende:
Dus ik meot de multiplier via het moederbord met ju,pertjes isntellen.. ow dan zal ik daar maar is een paar fotos van nemen. Zal knap lastig worden.
eerst ff kijken bij http://www.ocshop.nl
Samen staan we sterk!
Samen staan we sterk!
Als het een P1 166 MMX is met keramisch behuizing dan zou je hem zonder vervanging van koeling zo naar 200 Mhz kunnen klokken (3 x 66)...
En als het meezit dat je Mobo je FSB naar 75 kan dan zou je naar 225 Mhz kunnen (3 x 75)
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Dan is mijn p2-450@(504Op zaterdag 26 januari 2002 12:17 schreef BrZ het volgende:
Pentiums zijn NIET te unlocken... er zijn inderdaad wel wat gelockte P1's, maar dan heb je dus pech..
Ik heb toch echt wel P150's en hoger in een socket 5 gehad hoor.Op zondag 27 januari 2002 13:20 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Overclocken van P1's...
Een socket 7 mobo is wel backwards compatible met socket 5 cpu's, maar ziet het wel als je een socket 5 cpu plaatst en laat dan geen hogere multiplier dan 2 toe. Oplossing : een P150, die is socket 7. Ik had hier pas nog een P133@150 (net vervangen door een IDT C6 225 Mhz MMX) dat ging wel. Maar de multiplier kon niet omhoog met die cpu...maar dat is niet gelockt, dat is socket 5...
Ik zit erover te denken een P1 zonder MMX te kopen op minstens 150 Mhz, die P1's zijn sneller dan die IDT, mijn P133@150 haalde mijn IDT al zowat in
De eerste P200's (die zonder MMX, met keramische behuizing) waren voor socket5. (d'r waren toen nog geen VX, of HX-chipset's, alleen FX-jes.) Dan heb ik het dus over begin zomer '96. Tegen het eind van augustus '96 kwamen de eerste socket-7 boardjes.
Verder waren de eerste Cyrix 6x86 (zonder de "L" in het typenr.) volgens mij ook te krijgen in P200-rating, oftewel 150 MHz. (2*75 of 2,5*60 of 3*50) Die pasten in socket-5 boardjes, want ik weet nog dat je percee socket7 boardjes nodig had voor de "L"-serie, anders werden die wel heeeel erg warm
Ik werk hier in m'n server met een socket-5 (intel)P150 (zit wel in een socket-7 mainboard)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Samen staan we sterk!
Verwijderd
alleen een single cpu ss7 hier van tyan.. maar dat is dus niet wat je bedoeltOp maandag 28 januari 2002 17:18 schreef IkBenAlles het volgende:
heeft iemand hier btw een dual socket 7 mobo van Tyan ?
weet iemand trouwens een goede link om plaatjes op te posten zodat ik mijn mobo met jumpers aan jullie kan laten zien
Samen staan we sterk!
Samen staan we sterk!
http://www.endoria.net/uploadOp maandag 28 januari 2002 19:42 schreef IkBenAlles het volgende:
nee niet echt
weet iemand trouwens een goede link om plaatjes op te posten zodat ik mijn mobo met jumpers aan jullie kan laten zien
Dat kan NIET met intel processoren!Op dinsdag 29 januari 2002 08:07 schreef IkBenAlles het volgende:
Maar het unlocken heeft toch wel een groot voordeel!?
Wij hadden ook een 200mmx, een jongen had in die tijd ook de computer geklokt naar 233. (wat een mooi getalOp zaterdag 26 januari 2002 12:10 schreef jj_valaya het volgende:
Gister nog een p1 166mmx overgeklokt.
MP naar 3x, draait nog steeds lekker 200 mhz.
Wat 1 jumpertje al niet kan doen:)
Maar bij de volgende reboot was het weer 200. Grote vraagtekens
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Samen staan we sterk!
Wheheheee, daar hebben we M, kzit bij je op school. (Hint, begint met een No...Op dinsdag 29 januari 2002 21:00 schreef IkBenAlles het volgende:
Penitum 1 is een wazig product... ik ben nu van plan een koffermod te maken met een p3 450 en een mobo daarvoor: prijs. 55 euro ? is dat duur of goedkoop?
55 Euro? Als je meer dan 55 Euro hebt, dan is ie goekoop, als je minder hebt dan is ie duur
ff serieus.
Opzich is het een wel leuk preisie, aangezien je ook de mobo erbij krijgt/koopt. Die koffermod, das toch zo'n aluminium koffer? Volgens mij kosten die dingen ook nie echt goedkoop.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
anyways ik weet niet meer of ik doorga met die koffermod vanwege geldgebrek: gelieve iedereeen 5 euro te storten in dee grote eik achter het huisje :y)
Samen staan we sterk!
Goed geraden! Je gaat door voor de beauty caseOp woensdag 30 januari 2002 07:46 schreef IkBenAlles het volgende:
nofri????
anyways ik weet niet meer of ik doorga met die koffermod vanwege geldgebrek: gelieve iedereeen 5 euro te storten in dee grote eik achter het huisje :y)
Was het adres van het huisje?
Samen staan we sterk!
Op dinsdag 29 januari 2002 21:00 schreef IkBenAlles het volgende:
Penitum 1 is een wazig product... ik ben nu van plan een koffermod te maken met een p3 450 en een mobo daarvoor: prijs. 55 euro ? is dat duur of goedkoop?
dat wil ik ook wel kopen, waar?
Oke dan!Op woensdag 30 januari 2002 21:34 schreef IkBenAlles het volgende:
2e hervenddreef 10
(Wat M nog niet weet is dat ik 5 Eurocent naar die boom gooi, en dat ik daarvoor paar eieren tegen zijn ruit ga gooien......
Ja ik snap dat ie heel moet blijven aangezien jij de enige in de hele wereld bent met een pentium 3 3500Op zaterdag 26 januari 2002 12:26 schreef IkBenAlles het volgende:
Nee dat klopt denk ik niet. P3 kun je volgens mij niet unlocken hoor. Ik heb een p3500 maar die moet heel blijven
Verwijderd
(asus p4t-m mobo)
nu kan ik deze na een bios flash ngo neit overclocken
(is deze gelock of kan ik ergens zien of deze dat is??)
Bij pentium 1's zijn alleen de pentium MMX die na augustus '97 gemaakt zijn gelockt. Je kunt gemakkelijk het verschil zien, de niet-gelockte pentium MMX'en hebben een nikkel/kunsstof vepakking en de gelockte een keramische verpakking...Op zaterdag 26 januari 2002 11:42 schreef IkBenAlles het volgende:
Ik heb de hele overclock faq gelezen maar er staat alleen maar hoe je een amd kan unlocken. Pentium kon je niet meer unlocken vanaf de p2 toch? Maar ik heb een p1 en hierover bestaat weinig info in de FAQ. Zijn er veteranen die weten hoe?
Alle non-MMX pentiums zijn niet gelockt.
Houdt er wel rekening mee dat de maximale multiplier van een pentium 1 3.5 is, dit omdat hij 2 bitjes gebruikt om de multiplier te bepalen (1.5/3.5x, 2x, 2.5x, 3x)
Je kunt de standaard multiplier van een gelockte pentium maar op een manier unlocken en dat is door de verpakking op en te maken en de goede koperharen door te halen en op de goede plek op het silicium te monteren (of met andere woorden, onmogelijk zonder je processor te slopen)
Verwijderd
waarschijnlijk heeft degene waarop jij antwoord al antwoord gekregen
FrontSideBus overclocken kun je ALTIJD, mits je mainboard en overige hardware dit toelaat natuurlijk.Op woensdag 24 juli 2002 18:41 schreef PlaceR het volgende:
ik heb een pentium4 socket 423
(asus p4t-m mobo)
nu kan ik deze na een bios flash ngo neit overclocken
(is deze gelock of kan ik ergens zien of deze dat is??)
Dus je kunt altijd overclocken, alleen niet met de MULTIPLIER.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G