[OC] Hoe te unlocken van pentium

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb de hele overclock faq gelezen maar er staat alleen maar hoe je een amd kan unlocken. Pentium kon je niet meer unlocken vanaf de p2 toch? Maar ik heb een p1 en hierover bestaat weinig info in de FAQ. Zijn er veteranen die weten hoe?

Samen staan we sterk!

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op een gegeven moment werd ook de P1 MP-Locked, maar als hij dat niet is, hoef je hem ook niet te unlocken, geloof ik.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:44
Op zaterdag 26 januari 2002 11:45 schreef Vlabakje90 het volgende:
Op een gegeven moment werd ook de P1 MP-Locked, maar als hij dat niet is, hoef je hem ook niet te unlocken, geloof ik.
de P1 is nooit gelocked geweest. de P2 is gelocked vanaf een bepaalde serie, als je google ff uit de kast trekt kun je daar vast wel info over vinden.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Vlabakje90
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 11:48 schreef P5ycho het volgende:

[..]

de P1 is nooit gelocked geweest. de P2 is gelocked vanaf een bepaalde serie,
[..]
ik ben toch echt bang dat er veel mensen zijn met een gelockte P1, ik ben er een van.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 21:56
sommige moederborden (ik heb ergens een oude Dell Optiplex liggen) verhinderen het op de een of andere manier. Probeer het maar eens op een merk-moederbord (dus niet iets engs als Packard-Hell of IBM of Dell ofzo), je zult zien dat de processor zélf niet gelockt is...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb een gelockte p3-450 :(
dus dat ligt aan PB??

Verwijderd

ik was dus pas bij mijn zwager, die heef een p1 166mmx
en dat ding wil echt NIET met een hogere mp werken
dan schakeltie gewoon terug op 133 oid.
Ik vond het ookal vreemd want ik dacht toch echt dat p1's niet gelockt waren, maar kennelijk wel :?

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 11:50 schreef Vlabakje90 het volgende:

[..]

ik ben toch echt bang dat er veel mensen zijn met een gelockte P1, ik ben er een van.
Ik ook :'(

• IkBenAlles
Ja klopt... ik weet wel dat pentium vanaf de 2 seies niet meer te UNLOCKEN zijn maar p1 wel... ze zijn dus allemaal gelockt. Heeft iemand hier een p1 233 liggen. Die bestaan toch ook. (ik wil kopen) Maar nu back on topic. Ik heb geen flauw idee hoe ze te unlocken zijn

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Gister nog een p1 166mmx overgeklokt.
MP naar 3x, draait nog steeds lekker 200 mhz.
Wat 1 jumpertje al niet kan doen:)

• hereweare67893
  • Niet online
Ik heb ook nog een 166mmx, die nu ook 1 MP hoger draait op 225 mhz. Zonder dat ik hem hoefte te unlocken :D

• 0siris
zoals ik al zei, het ligt bij je moederbord, niet bij je processor. Ik heb de processor uit de Dell gehaald (in die Dell kan ik dus niet voor een andere multiplier kiezen, dan springt-ie terug) en in een PC-CHIPS moederbordje gedrukt, en nu kan ik er alles mee.
Een pentium 2 is vanaf de 333 gelockt geloof ik.
Nu zeg ik het niet meer hoor ;)

• IkBenAlles
Het is dus mogelijk om een p1 te overclocken naar richting 233 mhz. Maar wat voor cooler gebruik je daarvoor aangezien de nieuwe niet goed op die ouwe sockets passen... Kwam er veel bij te kijken om die p1 over te clocken?

Samen staan we sterk!

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

True, maar er waren weldegelijk bepaalde batches waar een Lock op zat. (echt waar)

mijn 133 had ook een multiplierlock, dus ik kon alleen met de FSB rommelen. (en DAT kondie errug goed :P), dus niet te hard roepen dat ze niet bestonden.

Overigens is een mededeling van "even de jumpertjes omzetten" best wel een dood doener: in die periode was er hooguit 1 vrij onbetekenend merk (op dat moment) dat iets via het bios wat kon. Alle planken werken toen nog met jumpers.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07

BrZ

Pentiums zijn NIET te unlocken... er zijn inderdaad wel wat gelockte P1's, maar dan heb je dus pech..

Over P2's: deze zijn vanaf augustus 1998 altijd gelockt..

• hereweare67893
  • Niet online
Ik heb hier een P1 166mmx processor op een Chaintech 7vgm mobo (dacht ik). Processor heeft een heatsink en een klein fannetje, en het enige wat ik hoefde te doen was de MP en de FSB op te schroeven naar het hoogste wat heb bord aankan.

Sim-pel :P

• IkBenAlles
Wat is jullie fsb en voltage , multiplier bij die overclock van een 166 of lager... (p1 only)

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
WAt zijn resultaten/temp van jullie overgeclockte STABIELE p1

Samen staan we sterk!

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 12:18 schreef IkBenAlles het volgende:
Wat is jullie fsb en voltage , multiplier bij die overclock van een 166 of lager... (p1 only)
Fsb van 75mhz, en MP van 3.

Temperatuur weet ik niet, zit geen temp sensor op, maar hij draait stabiel: geen BSOD oid.

• 0siris
Op zaterdag 26 januari 2002 12:15 schreef IkBenAlles het volgende:
Het is dus mogelijk om een p1 te overclocken naar richting 233 mhz. Maar wat voor cooler gebruik je daarvoor aangezien de nieuwe niet goed op die ouwe sockets passen... Kwam er veel bij te kijken om die p1 over te clocken?
Wat je in de gaten moet houden is dat een mmx p1 aparte voltages voor core en voor I/O gebruikt. (2.8 voor core, 3.3 voor I/O meen ik me te herinneren) Daar kun je met een wat beter moederbord e.e.a. aan instellen (iets hoger corevoltage, iets hoger I/O-voltage). Ik had zelf een p200mmx processor op een moederbord zitten dat NIET aan gescheiden voltages deed, en zowel core- als I/O-voltage liepen op 2.9V (core dus 1/10V hoger, I/O 4/10V lager), die had ik op 3x75 Mhz staan ipv 2,5x66Mhz en dat liep nog best aardig :) Verder heb ik zonder moeite / extra koeling en dergelijke de meeste p1-133 (dus zonder mmx) op 2,5x75 = 187.5 gekregen, en de meeste p166mmx op tenminste 200 Mhz.
Temp kan ik je niet geven, zat er niet bij op die moederborden :P

• IkBenAlles
195 mhz dus?
Correct me if i'm wrong

Samen staan we sterk!

• 0siris
Op zaterdag 26 januari 2002 12:21 schreef IkBenAlles het volgende:
195 mhz dus?
Correct me if i'm wrong
:? Ik snap je niet? hoe kom je aan 195?

• IkBenAlles
osiris verkoop je je mamaplank en proc?

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
Ja ik dacht ff krom... sorry 195 | :

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 12:15 schreef 0siris het volgende:
Een pentium 2 is vanaf de 333 gelockt geloof ik.
Nu zeg ik het niet meer hoor ;)
nope, ik had een PII 333 op 400 draaien zonder te unlocken ofzow

• 0siris
Op zaterdag 26 januari 2002 12:22 schreef IkBenAlles het volgende:
osiris verkoop je je mamaplank en proc?
Staat-ie in de vraag & aanbod dan? Dacht het niet heh :)

• IkBenAlles
JA oke maar ik heb een heeeeeeeel en ik bedoel suppppppeeeerroud moederbord met een pentium van het jaar 96 of 97. Ik een koffermod maken en gebruiken als server. Vandaar dat ik liever een 233mhz heb dan 166

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
Nee hij staat niet in vraag en aanbod. Wil je dat nu even doen dan ;)

Samen staan we sterk!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 16:57
uhm was het toch niet zo dat je slot 1 pentium 2 en 3 wel kon unlocken door iets op de processor zelf te gaan zitten kloten???
of klopt dit nu echt helemaal niet??

Wèh zedde gij??

• IkBenAlles
Nee dat klopt denk ik niet. P3 kun je volgens mij niet unlocken hoor. Ik heb een p3500 maar die moet heel blijven :D

Samen staan we sterk!

• 0siris
Op zaterdag 26 januari 2002 12:25 schreef Havocnl het volgende:
uhm was het toch niet zo dat je slot 1 pentium 2 en 3 wel kon unlocken door iets op de processor zelf te gaan zitten kloten???
of klopt dit nu echt helemaal niet??
Tja, theoretisch gezien zit er iets IN de processor dat een vrije multiplierkeuze in de weg staat. Maar daar ga ik niet in solderen (en jij ook niet als je slim bent ;) ) Maar aan de buitenkant kun je er weinig aan doen vrees ik...

• IkBenAlles
Ik wil het liever een beetje simpel houden ja zonder dat ik wat chips moet openbreken op mijn moederbord...

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
BTW: ik heb nog wat plastieken buizen liggen en vijversproeituinslang... kan ik kabels in doen etc. ik had ook nog een ander vraagje. De harde schijf is 1.6 gig groot. (toen was dat supeeeerveel)
als ik een nieuwe erin stop dan moet ie toch klein zijn anders moet ik gaan kloten emt fat32 etc.. right?

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
Ja het is wel te doen zonder te unlocken maar met unlocken kom je verder en het is lekker meer knutselen :D

Samen staan we sterk!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn processor zal dan ook wel gelockt zijn, heb een pentium 233 MMX op een FIC PA-2010+.
De mp kan op 4x gezet worden, maar met deze processor gaat het maar t/m 3.5x.
Kon alleen de fsb verhogen van 66MHz naar 75MHz.
De snelheid van de processor is dus hoger dan wat de mobo aankan, mobo ondersteund maar t/m 233MHz en heb heb nu op 262.5MHz staan. Loopt harstikke stabiel. :)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• IkBenAlles
verkoop je die ? :D

Samen staan we sterk!

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

Ik heb nog een unlocked p2-300mhz, alleen is hij nogal kapot door over-overclocken :D Kwam meer door dat klote abit lx6 bordje maarja...

• hereweare67893
  • Niet online
He IkBenAlles, als je die drie posts hierboven nou gewoon in 1 doet, blijft het een stuk overzichtelijker.

• IkBenAlles
Ja maar hoe moet dat [edit] gedoe?

hey nu zie ik het.

Samen staan we sterk!

• hereweare67893
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 12:34 schreef IkBenAlles het volgende:
Ja maar hoe moet dat [edit] gedoe?
FAQ lezen doet heus geen pijn hoor :(
Gewoon dat op dat papiertje met potloodje klikken boven je post.

• IkBenAlles
sorry hoor... beetje ontopic blijven oke

Samen staan we sterk!

• BrZ

BrZ

Ik had trouwens een P233MMX op 3,5x83 = 292MHz lopen... moederbord heeft dit alleen niet lang volgehouden ;)

En die CPU ben ik kwijt :?

• SH007
  • Niet online
Ik heb een p200mmx @225 , het mobo kan niet hoger dan 75 fsb :(, en de mp is gelockt.
wat koeling betreft, het kleine rotblokje+herrie fan dat ik erop had koelde goed genoeg. Ik werd alleen een beetje gek van die rot fan, dus ik heb er gisteren een Spire super rock(5T208B1H3T)@5 volt op gezet(moest wel een beetje vijlen door die stomme condensatoren rond de socket).

• Havocnl
  • Laatst online: 09-02 16:57
Op zaterdag 26 januari 2002 13:25 schreef BrZ het volgende:
Ik had trouwens een P233MMX op 3,5x83 = 292MHz lopen... moederbord heeft dit alleen niet lang volgehouden ;)
Ik heb ook een p1 233 MMX die loop rete stabiel op 266 zonder actieve cooling ook nog. Hij had ook ee dag op 292 gelopen maar toen was hij zo rete instabiel, nie meer normaal, op 266 super stabiel en lekker snel.

Wèh zedde gij??

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Op zaterdag 26 januari 2002 12:17 schreef BrZ het volgende:
Pentiums zijn NIET te unlocken... er zijn inderdaad wel wat gelockte P1's, maar dan heb je dus pech..

Ook processoren van ervoor waren soms gelocked (Jan '98)
Vanaf de PII's die op 100 MHz bus draaiden, waren er een aantal tussen die gelocked waren.
Ik heb een hele tijd op de TD een 350 gehad die unlocked was (heel handig om een mainboardje te testen, want of de MB nu op 2,5 of 5,5 stond maakte niet uit. CPU kon tot ruim 500 MHz draaien)

Verder kunnen sommige P-166 MMX tot ongekende hoogten worden overgeklocked worden. Mijn oude P166 loopt nu nog op 291 MHz in de PC van m'n broertje (stabiel genoeg om een linux kernel te compileren... dus stabiel)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik heb een 486 133, die loopt nu op 160. Heel soms boot ie ineens veel lager, alsof de MP ineens omlaag gaat. Maar die kan ik niet instellen met dit mobo. Zelfs passief loopt ie goed op 160. is wel een iets grote simkje dan die P koelers met fan. Dit is een passief koelblokkie voor een 486 66MHz.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ff wat verklaring:
De PI is niet gelocked, MAAR hij ondersteunt gewoon geen hogere MP dan de standaard, hij begrijpt m gewoonweg niet. Lager instellen kan dus WEL en daarom is hij niet gelocked. (Dit gebaseerd op ervaringen met P133 en P120) Bij een gelockte proc kan je m als t goed is helemaal niet van multiplier veranderen.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 12:23 schreef carnman het volgende:

[..]

Had je die niet via de FSB overclocked???

• IkBenAlles
Wat als mijn p1 166 al een hele tijd oud is? ik bedoel heel oud.
Met een dom moederbord...

Samen staan we sterk!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zaterdag 26 januari 2002 14:25 schreef IkBenAlles het volgende:
Wat als mijn p1 166 al een hele tijd oud is? ik bedoel heel oud.
Met een dom moederbord...
alle p166's zijn heel oud :D (ik gebruik een 133 *D )

Kan je kijken op welke FSB de boel draait en of die toevallig hoger kan? (Hoger dan 66 mhz is sdram ipv EDO wel fijner btw)

• BrZ

BrZ

Op zaterdag 26 januari 2002 13:43 schreef TD-er het volgende:

[..]

Ook processoren van ervoor waren soms gelocked (Jan '98)
Vanaf de PII's die op 100 MHz bus draaiden, waren er een aantal tussen die gelocked waren.
Ik heb een hele tijd op de TD een 350 gehad die unlocked was (heel handig om een mainboardje te testen, want of de MB nu op 2,5 of 5,5 stond maakte niet uit. CPU kon tot ruim 500 MHz draaien)
Dat ontken ik ook niet, ik zei alleen dat ze vanaf augustus 98 altijd gelockt zijn ;)

• IkBenAlles
Toen ik mijn p1 kocht was die ver ontwikkelt en was de CPU ontwikkeling nog niet ver, 2 weken later werden alle prijzen goedkoop en kwamen nieuwe cpu's tot 300 mhz voor de nieuwe groote doorbraak kwam. Mijn p1 166 mhz is dus ver over te clocken. Kan een p1 zonder koeler gewoon werken?
Heeft een p1 een thermal diode die ervoor zorgt dat de cpu neit doorbrandt?

Heeft cyrix een thermal diode. Op socket 7 mobo's passen namelijk ook cyrix cpus met mmx en die zijn 333 mhz. (vergelijkbaar met 233 van intel) Als ik die oc brandt die dan snel door?

Samen staan we sterk!

• m-m
  • Niet online

m-m

die dingen hebben GEEN temperatuursuitlezing, maar worden ook niet echt warm..
Je kan er een halfords autothermometer aan hangen wil je echt weten (zie zoekert daarvoor)

• IkBenAlles
GEEN TEMP DIODE! iek... dat word lastig. die halfords temp meter is met iets te duur zijn er alternatieven... thermometer?

Samen staan we sterk!

• m-m
  • Niet online

m-m

je bent echt knap als je een PI met fan en goede heatsink door overclocken weet op te blazen.. Gewoon de heatsink voelen af en toe, zolang je geen reflex vertoond en je hand terugtrekt is t veilig :P

• IkBenAlles
Dus je schat dat ik em ver kan overclocken... Kan ik niet beter er een cyrix in proppen met 3oo mhz en meer cache geheugen.. die p1 vna mij is net zo langzaam kwa megahrtz als cyrix. 15 p1 mhz is zoiets als 6 amd xp megahrtz.. die cyrix doet het misschien beter maar ben niet zeker... welke fan kan ik er het beste op plaatsen... 1tje die past?

BTW het gevaar zit niet in het opblazen maar het vernielen van het moederbord die in die tijd niet veel kon hebben...

Samen staan we sterk!

• m-m
  • Niet online

m-m

cyrixen maken geloof ik aanzienlijk meer warmte dan een intel...
Ik gok dat je 166 draait op 2.5*66 =~ 166 mhz.
Maak je van je FSB 75 dan krijg je 2.5 * 75 =~ 190 mhz.
Dat lijkt me qua temperatuur nog wel veilig en iig al een mooie score (mits je mobo 75 mhz fsb ondersteunt, mijne (pentium133) iig wel.

Verwijderd

heb boven nog een pentium 133 van vobis staan (speel ik quake 2 op met netwerk) (lekker eerlijk ik beneden met en pent4 1400MHZ en boven iemand met een hakkelend ding)

mar gewoon in bios zoeken en als ik het daar niet kan vinden??

Nee die FAQ worden je weizer van

THINK FOKKING ABOUT NEWBIES

• IkBenAlles
Ik kan de voltage en multiplier settings niet op mijn moederbord vinden en de link van de faq om fotos op got forums te zetten werkt niet meer. Ik heb foto's van mijn bios settup... kan iemand helpen mijj ze op GOT te plaatsen?

Samen staan we sterk!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 26 januari 2002 11:53 schreef 0siris het volgende:
sommige moederborden (ik heb ergens een oude Dell Optiplex liggen) verhinderen het op de een of andere manier. Probeer het maar eens op een merk-moederbord (dus niet iets engs als Packard-Hell of IBM of Dell ofzo), je zult zien dat de processor zélf niet gelockt is...
Dat van merk-PCs en slecht OCen gaat pas sinds de multiplier lock op- ik heb best veel PB mobo's onder handen af en toe, en die ouwe PI bakken konden best redelijk OCen, op FSB na dan (66 was echt max)- maar als de CPU het trok (GVD die P133 met lock :r ) kon je op de PB640, PB682, PB683, PB790 (=eigenlijk een Intel AN430TX) naar hartelust met de multipliers spelen. Een collega heeft op de 790 zelfs een K6-2 lopen@400MHz

Alleen Compraq heeft vaak geen jumpers of wat dan ook, gewoon 1 mobo per CPU snelheid :r

Oslik blyat! Oslik!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Heb het ook wel eens gehad met het overclocken van mij P133 naar 200Mhz ging goed tot dat je pc meer dan 8 uur per dag aan stond ineens een zwart scherm :(. Terug gezet naar 133 mhz en gewoon weer werken :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• IkBenAlles
ik zei dus al dat ik een heel oud mobo heb en ik kan nergens de multiplier en voltage settings vinden... ik heb pics maar kan deze niet op got zetten omdat ik geen eigen website heb en de linkin de faq wwerk niet meer... please help even met een goede site link..

Samen staan we sterk!

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 27 januari 2002 10:31 schreef IkBenAlles het volgende:
ik zei dus al dat ik een heel oud mobo heb en ik kan nergens de multiplier en voltage settings vinden... ik heb pics maar kan deze niet op got zetten omdat ik geen eigen website heb en de linkin de faq wwerk niet meer... please help even met een goede site link..
Een link waarnaar? Je weet het merk niet, je beschrijft niet hoe het bord er uit ziet en je kunt geen fotos plaatsen... Wat voor link moeten we dan plaatsen?

Zoek eens naar het merk of wat nummers die er op staan of zo....

• IkBenAlles
Ik bedoel dus dat in de faq een link staat naar een plek waar je FOTO's kunt uploaden maar die link is dood. ik zal zo well ff kijken welk mobo het is.

Samen staan we sterk!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 27 januari 2002 10:31 schreef IkBenAlles het volgende:
in een andere post zeg je dat je een foto van je BIOS-settings hebt, je weet dat bij PI die instellingen nog handmatig gaan op je moederbord, vaak staat er een tabelletje op de voor of achterkant waar op staat welke jumpertjes je moet omzetten voor welke snelheid. Anders even t typenummer van je moederbord opzoeken en op internet een handleiding zoeken.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 11:53 schreef MaXiMizE het volgende:
ik heb een gelockte p3-450 :(
dus dat ligt aan PB??
ja had ik ook heb hem gister aan mijn vriendin gegeven
pb sucks ga nu wel verder met mijn 1800xp

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Overclocken van P1's...

De Pentium 1 cpu's t/m 133 Mhz waren socket 5, en socket 5 mobo's hebben nooit een hogere multiplier gekend dan 2...

Een socket 7 mobo is wel backwards compatible met socket 5 cpu's, maar ziet het wel als je een socket 5 cpu plaatst en laat dan geen hogere multiplier dan 2 toe. Oplossing : een P150, die is socket 7. Ik had hier pas nog een P133@150 (net vervangen door een IDT C6 225 Mhz MMX) dat ging wel. Maar de multiplier kon niet omhoog met die cpu...maar dat is niet gelockt, dat is socket 5...

Ik zit erover te denken een P1 zonder MMX te kopen op minstens 150 Mhz, die P1's zijn sneller dan die IDT, mijn P133@150 haalde mijn IDT al zowat in :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op zich wel humor, dit onderwerp is 3 pagina's lang

en er staat als titel

Hoe te unlocken van pentium 1 2 3

hehe :)

• Mentalist
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Op zondag 27 januari 2002 13:34 schreef Diederik_ het volgende:
Op zich wel humor, dit onderwerp is 3 pagina's lang

en er staat als titel

Hoe te unlocken van pentium 1 2 3

hehe :)
Nee hoor, ik heb meer posts/page :P dus ik heb maar 2 pagina's :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 27 januari 2002 13:20 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Overclocken van P1's...

De Pentium 1 cpu's t/m 133 Mhz waren socket 5, en socket 5 mobo's hebben nooit een hogere multiplier gekend dan 2...
mijn p133 en p120 zijn beide socket7 hoor...

• MrDirk
  • Laatst online: 04-07-2023
Op zaterdag 26 januari 2002 12:23 schreef carnman het volgende:

[..]

Jah hoe? d.m.v fsb of Multiplier ?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• IkBenAlles
Dus ik meot de multiplier via het moederbord met ju,pertjes isntellen.. ow dan zal ik daar maar is een paar fotos van nemen. Zal knap lastig worden.

Samen staan we sterk!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 27 januari 2002 18:10 schreef IkBenAlles het volgende:
Dus ik meot de multiplier via het moederbord met ju,pertjes isntellen.. ow dan zal ik daar maar is een paar fotos van nemen. Zal knap lastig worden.
klopt, maar t valt wel mee hoor. Desnoods even je moederbord uit je kast halen en even goed bekijken.

• IkBenAlles
mhhh Is er een manier waarop ik een moderne cooelrmaster ofzo op zon moederbord kan monteren..? En die artic silver moet er natuurlijk ook op... is er een houdbaaarheids datum voor datsoort spul eant dat van mij is 7 jaar oud... mischien zit her er nog niet eens op.
eerst ff kijken bij http://www.ocshop.nl

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
Iemand help me ff....

Samen staan we sterk!

• James_Watt
  • Laatst online: 11:44
Als je de Pc opstart en je kijkt links onderin naar het Bios-nummer dan kun je op http://www.wimsbios.com/ je merk en type herleiden van je Mobo.

Als het een P1 166 MMX is met keramisch behuizing dan zou je hem zonder vervanging van koeling zo naar 200 Mhz kunnen klokken (3 x 66)...

En als het meezit dat je Mobo je FSB naar 75 kan dan zou je naar 225 Mhz kunnen (3 x 75) :P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op zaterdag 26 januari 2002 12:17 schreef BrZ het volgende:

Dan is mijn p2-450@(504 :P ) Dus gelocked, ik kan hem alleen met de fsb overklokken :X hij staat nou op 112 en bij 133, start ie niet meer op :o

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Op zondag 27 januari 2002 13:20 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Overclocken van P1's...

Een socket 7 mobo is wel backwards compatible met socket 5 cpu's, maar ziet het wel als je een socket 5 cpu plaatst en laat dan geen hogere multiplier dan 2 toe. Oplossing : een P150, die is socket 7. Ik had hier pas nog een P133@150 (net vervangen door een IDT C6 225 Mhz MMX) dat ging wel. Maar de multiplier kon niet omhoog met die cpu...maar dat is niet gelockt, dat is socket 5...

Ik zit erover te denken een P1 zonder MMX te kopen op minstens 150 Mhz, die P1's zijn sneller dan die IDT, mijn P133@150 haalde mijn IDT al zowat in :(
Ik heb toch echt wel P150's en hoger in een socket 5 gehad hoor.
De eerste P200's (die zonder MMX, met keramische behuizing) waren voor socket5. (d'r waren toen nog geen VX, of HX-chipset's, alleen FX-jes.) Dan heb ik het dus over begin zomer '96. Tegen het eind van augustus '96 kwamen de eerste socket-7 boardjes.
Verder waren de eerste Cyrix 6x86 (zonder de "L" in het typenr.) volgens mij ook te krijgen in P200-rating, oftewel 150 MHz. (2*75 of 2,5*60 of 3*50) Die pasten in socket-5 boardjes, want ik weet nog dat je percee socket7 boardjes nodig had voor de "L"-serie, anders werden die wel heeeel erg warm >:)
Ik werk hier in m'n server met een socket-5 (intel)P150 (zit wel in een socket-7 mainboard)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• IkBenAlles
heeft iemand hier btw een dual socket 7 mobo van Tyan ?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

hmz alles beneden de 250Mhz is zow vreselijk langzaam. Ga maar eens een flash pagina bekijken. The horror. OC-en van een p1 doe je meer voor het principe dan de performance.

• JWO
  • Laatst online: 12:10

JWO

Op maandag 28 januari 2002 17:18 schreef IkBenAlles het volgende:
heeft iemand hier btw een dual socket 7 mobo van Tyan ?
alleen een single cpu ss7 hier van tyan.. maar dat is dus niet wat je bedoelt ;)

• IkBenAlles
nee niet echt :)

weet iemand trouwens een goede link om plaatjes op te posten zodat ik mijn mobo met jumpers aan jullie kan laten zien

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
Maar het unlocken heeft toch wel een groot voordeel!?

Samen staan we sterk!

• SH007
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 19:42 schreef IkBenAlles het volgende:
nee niet echt :)

weet iemand trouwens een goede link om plaatjes op te posten zodat ik mijn mobo met jumpers aan jullie kan laten zien
http://www.endoria.net/upload
Op dinsdag 29 januari 2002 08:07 schreef IkBenAlles het volgende:
Maar het unlocken heeft toch wel een groot voordeel!?
Dat kan NIET met intel processoren!

• PD2JK
  • Laatst online: 11:28

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op zaterdag 26 januari 2002 12:10 schreef jj_valaya het volgende:
Gister nog een p1 166mmx overgeklokt.
MP naar 3x, draait nog steeds lekker 200 mhz.
Wat 1 jumpertje al niet kan doen:)
Wij hadden ook een 200mmx, een jongen had in die tijd ook de computer geklokt naar 233. (wat een mooi getal :D )
Maar bij de volgende reboot was het weer 200. Grote vraagtekens :? ..........

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• IkBenAlles
Penitum 1 is een wazig product... ik ben nu van plan een koffermod te maken met een p3 450 en een mobo daarvoor: prijs. 55 euro ? is dat duur of goedkoop?

Samen staan we sterk!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op dinsdag 29 januari 2002 21:00 schreef IkBenAlles het volgende:
Penitum 1 is een wazig product... ik ben nu van plan een koffermod te maken met een p3 450 en een mobo daarvoor: prijs. 55 euro ? is dat duur of goedkoop?
Wheheheee, daar hebben we M, kzit bij je op school. (Hint, begint met een No...
55 Euro? Als je meer dan 55 Euro hebt, dan is ie goekoop, als je minder hebt dan is ie duur :+

ff serieus.
Opzich is het een wel leuk preisie, aangezien je ook de mobo erbij krijgt/koopt. Die koffermod, das toch zo'n aluminium koffer? Volgens mij kosten die dingen ook nie echt goedkoop. :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• IkBenAlles
nofri????

anyways ik weet niet meer of ik doorga met die koffermod vanwege geldgebrek: gelieve iedereeen 5 euro te storten in dee grote eik achter het huisje :y)

Samen staan we sterk!

• ND863

ND863

Op woensdag 30 januari 2002 07:46 schreef IkBenAlles het volgende:
nofri????

anyways ik weet niet meer of ik doorga met die koffermod vanwege geldgebrek: gelieve iedereeen 5 euro te storten in dee grote eik achter het huisje :y)
Goed geraden! Je gaat door voor de beauty case :+ (Die kan je ook modden >:))

Was het adres van het huisje?

• IkBenAlles
2e hervenddreef 10

Samen staan we sterk!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 29 januari 2002 21:00 schreef IkBenAlles het volgende:
:(
dat wil ik ook wel kopen, waar?

• ND863

ND863

Op woensdag 30 januari 2002 21:34 schreef IkBenAlles het volgende:
2e hervenddreef 10
Oke dan!

(Wat M nog niet weet is dat ik 5 Eurocent naar die boom gooi, en dat ik daarvoor paar eieren tegen zijn ruit ga gooien...... >:))

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op zaterdag 26 januari 2002 12:26 schreef IkBenAlles het volgende:
Nee dat klopt denk ik niet. P3 kun je volgens mij niet unlocken hoor. Ik heb een p3500 maar die moet heel blijven :D
Ja ik snap dat ie heel moet blijven aangezien jij de enige in de hele wereld bent met een pentium 3 3500 :P

Verwijderd

ik heb een pentium4 socket 423

(asus p4t-m mobo)

nu kan ik deze na een bios flash ngo neit overclocken

(is deze gelock of kan ik ergens zien of deze dat is??)

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 14:02
Op zaterdag 26 januari 2002 11:42 schreef IkBenAlles het volgende:
Ik heb de hele overclock faq gelezen maar er staat alleen maar hoe je een amd kan unlocken. Pentium kon je niet meer unlocken vanaf de p2 toch? Maar ik heb een p1 en hierover bestaat weinig info in de FAQ. Zijn er veteranen die weten hoe?
Bij pentium 1's zijn alleen de pentium MMX die na augustus '97 gemaakt zijn gelockt. Je kunt gemakkelijk het verschil zien, de niet-gelockte pentium MMX'en hebben een nikkel/kunsstof vepakking en de gelockte een keramische verpakking...
Alle non-MMX pentiums zijn niet gelockt.
Houdt er wel rekening mee dat de maximale multiplier van een pentium 1 3.5 is, dit omdat hij 2 bitjes gebruikt om de multiplier te bepalen (1.5/3.5x, 2x, 2.5x, 3x) :)

Je kunt de standaard multiplier van een gelockte pentium maar op een manier unlocken en dat is door de verpakking op en te maken en de goede koperharen door te halen en op de goede plek op het silicium te monteren (of met andere woorden, onmogelijk zonder je processor te slopen)

Verwijderd

ik kickte dit topic om de vraag op mijn vraag hierboven te krijgen

waarschijnlijk heeft degene waarop jij antwoord al antwoord gekregen

• MisterH75
  • Laatst online: 12:31
Alle P4's zijn gelocked behalve de engineering samples

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op woensdag 24 juli 2002 18:41 schreef PlaceR het volgende:
ik heb een pentium4 socket 423

(asus p4t-m mobo)

nu kan ik deze na een bios flash ngo neit overclocken

(is deze gelock of kan ik ergens zien of deze dat is??)
FrontSideBus overclocken kun je ALTIJD, mits je mainboard en overige hardware dit toelaat natuurlijk.
Dus je kunt altijd overclocken, alleen niet met de MULTIPLIER.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Pagina: 1