Toon posts:

m'n primary slave is verdwenen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren een bestand aan het unrarren toen m'n comp vast liep. Na een reboot herkent windows m'n 2e hd niet meer. Ook met de opstart diskette is hij niet meer te bereiken.
De bios kent hem nog wel.

Wat is er fout? En wat kan ik er aan doen?

b.v.d

• Powerburner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03-2024
Als je windows 98 hebt kun je in het configuratiescherm -> systeem de desbetreffende IDE controller waar die harde schijf op zit weggooien. Windows detecteert m daarna toch weer. Heb namelijk een keer het zelfde probleem gehad ;)
Ik weet niet of dit ook bij een andere windows versies werkt. Gewoon een kwestie van uitproberen. Suc6

SELECT * FROM users WHERE clue > 0 ; 0 rows returned

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

Je kan anders ook de harde schijf er uithalen, dan even opstarten en weer uitschakelen. Zet je schijf er weer in en waarschijnlijk paktie hem wel weer.
Als dit niet werkt kan het zijn dat je een crash hebt gehad, maar ik denk het echter niet.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeert, niets helpt.

is het niet vreemd dat de bios hem wel kent, maar windows(en opstart-diskette) niet?
De device manager en Explorer laten 'm niet zien.

is er nog iets anders dat ik kan proberen?

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 13:46 schreef Phennim het volgende:
Alles geprobeert, niets helpt.

is het niet vreemd dat de bios hem wel kent, maar windows(en opstart-diskette) niet?
De device manager en Explorer laten 'm niet zien.

is er nog iets anders dat ik kan proberen?
De HD eruit halen en em opsturen voor evt. garantie :)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 15:14 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

De HD eruit halen en em opsturen voor evt. garantie :)
Ziet er inderdaad uit als een gecrashte harddisk, bios herkend em wel, maareh...je kunt er nix meer mee doen....
R.I.P. HD

Verwijderd

Topicstarter
uhum.. als ik zeg 'Alles' dan bedoel ik natuurlijk 'een paar dingen' :o

Ik fdisk weer eens opgestart en.. blablabla... format blablabla... x-tig gig aan progs/games/films kwijt :( (ben nu met surface-scan bezig)

Het is een Maxtor 60G. Kan het zijn dat mijn moederbord (asus p3-f met laatste beta drivers) het niet goed ondersteund? De bios en explorer geven aan dat het een 60G is. Maar kan het zijn dat als ik over x Gig ga dat ie dan crashed? Of heeft winrar de fat verneukt? Ik heb liever dat dit niet nog een keer gebeurt.
Pagina: 1