Toon posts:

[winxp] internet connection werkt half?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb thuis 2 pc's met winxp waarvan 1 met twee netwerkkaarten voor internet (wanadoo premium) en lan. Ik heb het internetdelen gebeuren van winxp gebruikt (ik heb de wanadoo premium PPPoE verbinding op sharing gezet). Ik kan op beide pc's internetten maar op mijn "client" pc kan ik maar een beperkt aantal site's bezoeken (geen cache) en als ik bv. naar www.omroep.nl ofzoiets wil gaan dan blijf ie maar connecten totdat ik de IE-Explorer foutmelding krijg... ik kan wel die site's pingen :(. Ik heb ook al geprobeerd ipv de dns van mijn "server" gewoon de casema dns op te geven, maar dat helpt ook niet...... Wie o wie weet wat ik moet doen, ik wordt hier gek van :'(

ps. search al geprobeerd :)

Verwijderd

Topicstarter
elke probleem heeft een primeur en elke oplossing is een primeur hier op tweakers :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand????? ;(

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand dan een goed alternatief voor dat internet connection sharing van xp? winroute net geprobeerd, maar starte geeneens de engine :?

Het rare is hiervoor had ik dat basic gebeuren van casema, en het internet ook verdeelt toen ging alles foutloos

Verwijderd

Internetsharing om XP is één van de zaken die eindelijk wel goed werken in vergelijking tot die van windows 9x/ME bijvoorbeeld.
- Wat zijn je netwerk instellingen.
- gebruik je firewall software.
- wat voor netwerk heb je.. (kaartjes, hub, switch enz)

XP heeft ook nog een instellingen van je netwerk of kaart die heet "authentication", staat die aan, ff uitzetten en kijken wat er dan gebeurt (wel op beide uitzetten)

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
ja wiroko want voor je het weet gooit dat xp je hele netwerk plat

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

jawel ik heb de oplossing

Verwijder als wat je van de wanadoo cd hebt geinstalleerd (ik bedoel dan ook echt alles) Vervolgens download je raspppoe en volg je de handleiding van hen.

Waarom zal je nu afvragen, dat is als volgt. Wanadoo heeft in hen software iets ingebakken dat je het internet niet kan delen angezien je wel een ppp adpater nodig hebt moet je raspppoe downloaden.

dan kan je winroute pro gewoon gebruiken. Wel de nieuwste want die ondersteunt windows xp

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 15:23 schreef dreamer het volgende:
jawel ik heb de oplossing

Verwijder als wat je van de wanadoo cd hebt geinstalleerd (ik bedoel dan ook echt alles) Vervolgens download je raspppoe en volg je de handleiding van hen.

Waarom zal je nu afvragen, dat is als volgt. Wanadoo heeft in hen software iets ingebakken dat je het internet niet kan delen angezien je wel een ppp adpater nodig hebt moet je raspppoe downloaden.

dan kan je winroute pro gewoon gebruiken. Wel de nieuwste want die ondersteunt windows xp
Ik heb gewoon een verbinding gemaakt met dat gedoe van XP zelf :) maar dat raspppoe waar kan ik dat vinden dan?

Mijn netwerkinstellingen:
pc1: 192.168.0.1
pc2: 192.168.0.? (elke keer via dhcp)

pc zijn verbonden dmv een cross-kabeltje

pc1: 3COM en REALTEK
pc1: REALTEK
en geen firewall software...
Pagina: 1