[Digitale Schotel] Hoe & Wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Wij zijn dus van plan om misschien een digitale schotel aan te schaffen. Maar ik heb hier ff wat vragen over, en d8, misschien kunnen jullie me ff helpen :). Ik heb trouwens al gesearched, maar ben niet echt wijzer d'r mee geworden.

Als wij een digitale schotel nemen voor tv + computer, hoeveel zijn we dan ongeveer kwijt aan startkosten (van kabels, schotel, reciever, etc)?

Is het mogelijk om via dezelfde schotel ook een internet abbo te nemen bij zo'n digitale schotel provider, dus dat de startkosten daarvan al veel lager liggen? Hoeveel zouden de startkosten dan ongeveer zijn? En wij biedt goeie digitale-schotel-internet 'service' (dus de kwaliteit van de provider)?

(als deze vraag niet ma, skip dan maar)
[skip smartcard vraag]

Heeft iemand toevallig ook een lijst met alle tv- en radio- kanalen die beschikbaar zijn (dus ook die je met je smartcard kan krijgen)?

Hoop dat jullie met kunnen helpen ;)

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Op zaterdag 26 januari 2002 12:47 schreef a_LAN het volgende:
... kijk eens op http://www.sat4all.com/sat4all_public_html/ ....
Thnx

Kan iemand me in de tussentijd nog ff wat info geven, ik moet namelijk eerst worden aangemeldt door de admin daar.

Verwijderd

Ok, ik verkoop digitale receivers and stuff, dus ik denk wel dat ik je het een en ander kan uitleggen.

De receiver:
Je hebt hele goedkope, maar een beetje redelijke heb je vanaf 200 euro wat op kan lopen tot 550 euro. De verschillen zijn vooral de aantal kaartslots, of het alleen digitaal kan ontvangen of ook analoog en of er een ingebouwde positioner inzit.

De schotel:
Bij de schotels is het meestal wel handig om minstens toch een 80cm schotel te hebben. De prijsverschil hierin zit meestal in het feit dat de een van aluminium is (roest dus niet en is lichter) of van metaal. Meestal zijn de aluminium bijna 2x zo duur maar ik raad je aan om toch een aluminium te nemen. De prijzen van een 1m metalen schotel is ~35 euro en van een aluminium 60-70. De prijs hangt natuurlijk ook samen met de grootte.

Kabels:
Niks speciaals hier, gewoon kabels die je overal kunt verkrijgen. prijs is ongeveer 50 eurocent per meter :)

Paar tips voor receiver:

Receivers die je (imo) moet ontwijken:

- Echostar (was vroeger erg goed, maar nu is ongeveer 70% van de receivers defect, veel problemen etc)
- Elsat, de goedkoopste die je maar kan krijgen, er staat bijvoorbeeld dat er een Disecq motor aan kan zetten, niet dus.

De receiver die (imo) wel goed zijn zijn:

- Strong (ik heb de 4375 zelf, volautomatisch met alles erop en eraan)
- Humax (maakt nog steeds goed receivers)

De prijs hangt dus erg samen met de receiver die je erbij neemt, een paar goede receivers met prijzen erbij:

Strong 4375 / 375 euro
Humax 5300 / 320 euro
Strong 4155 / 185 euro
Humax 5400 / 550 euro (kom ik nog op terug)

verder zijn de merken zoals opentel,bec en sab wel ok.

De strong 4375 met alles wat je nodig hebt kost je ongeveer 490 euro.

Over het internet kan je ik je niet veel vertellen, ik hoorde dat het downstream alleen was en hoge aansluitkosten maar ik heb hier dus geen ervaring mee.

[skip smartcard uitleg, sorry maar hier niet]

Veel geluk! :)

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 18:21 schreef Zipp0 het volgende:
Humax 5400 / 550 euro (kom ik nog op terug)
Gepatched (met bootloader 2.08h) mag ik aannemen?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Je wilt een set waarmee je ook kan internetten per satelliet? Lees eerst maar es wat topics daarover want dat is zeker niet altijd feest!

Over TV per satelliet is ook veel info in eerdere topics te vinden. Lees je dus goed in voordat je wat koopt.

Maar voor een tweaker raad ik toch het volgende aan:

- Common interface receiver zoals Humax, Strong, Topfield. De Humax 5400 is populair omdat je hem kan patchen zodat je meerdere coderingen in 1 kan decoderen, met files van internet.

- 80cm schotel met een duo-lnb voor Hotbird en Astra, of als je nog meer wilt een gemotoriseerde set. Als je internet per sat wilt moet je daarvoor een vaste schotel hebben. Je kunt bijv een 80cm schotel nemen met een 2 lnb's waaronder een twin-lnb op de astra met 1 uitgang voor de tv en 1 voor de PC

- Programmer plus smartcards als je wilt gaan hobbyen. Info hierover is op andere sites te vinden.

Verwijderd

Op zondag 03 februari 2002 18:21 schreef Zipp0 het volgende:
Ok, ik verkoop digitale receivers and stuff, dus ik denk wel dat ik je het een en ander kan uitleggen.

Kabels:
Niks speciaals hier, gewoon kabels die je overal kunt verkrijgen. prijs is ongeveer 50 eurocent per meter :)
Veel geluk! :)
Hoi Zippo,
Jij bent een fijne verkoper door te zeggen dat kabels niet uitmaken. Kabels maken zeker uit. Goedkope kabels hebben een fijne dempingsfactor en zeker over lange afstanden staan ze garant voor storingen.

Koop dus geen gamma kabel maar een goede bij de vakhandel.

Ik heb nog een nieuwe Strong 4375 staan voor 350 Euro en een Nieuwe Humax 5400 gepatch hoef je niet meer dan 500 euro neer te tellen.

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Houd er ook rekening mee dat je eigenlijk voor elke tv een aparte ontvanger (en lnb) moet hebben. Je kunt dus niet zoals bij kabel overal waar coax de muur uitkomt maarzo je tv erop aansluiten. Je kunt dus ook niet met 1 ontvanger en 1 (single) lnb ook je pc (tv- of dvbkaart) op de schotel aansluiten. Er zijn wel wat truukjes om toch met 1 lnb te kijken als je daar meer over wilt weten hoor ik het wel.

You're so fucking special. I wish I was special.

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

ikwil ook een digitale schotel halen
maar ik heb ook interesse om programmas te ontvangen uit azie of america

moet wel mogenlijk zijn toch??

• Bigfoot
Op dinsdag 05 februari 2002 15:02 schreef Tetsuo55 het volgende:
ikwil ook een digitale schotel halen
maar ik heb ook interesse om programmas te ontvangen uit azie of america

moet wel mogenlijk zijn toch??
Je kunt niet zomaar alle satellieten ontvangen, alleen degenen die niet achter de horizon zitten, en dan moeten ze ook nog een beetje richting Europa "beamen". Dus Amerikaanse en Aziatische (behalve enkele in het Midden Oosten) sats kun je niet ontvangen. Wel zijn er nog een paar 1000 zenders die wel te bekijken zijn met de juiste apparatuur.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Op dinsdag 05 februari 2002 15:30 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Je kunt niet zomaar alle satellieten ontvangen, alleen degenen die niet achter de horizon zitten, en dan moeten ze ook nog een beetje richting Europa "beamen". Dus Amerikaanse en Aziatische (behalve enkele in het Midden Oosten) sats kun je niet ontvangen. Wel zijn er nog een paar 1000 zenders die wel te bekijken zijn met de juiste apparatuur.
oe vertel! ik ben 1 en al oor *D

• Bigfoot
Op dinsdag 05 februari 2002 15:32 schreef Tetsuo55 het volgende:

[..]

oe vertel! ik ben 1 en al oor *D
Kijk hier maar es http://www.lyngsat.com/europe.shtml en hier http://www.lyngsat.com/atlantic.shtml en hier http://www.lyngsat.com/dig/europe.shtml . Met een draaibare set kun je ruwweg alles zien tussen 45E en 45W als er een Eurpean beam is en je schotel groot genoeg. Dan moet je het signaal meestal nog decoderen, waar je dan een smartcard voor nodig hebt.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Op dinsdag 05 februari 2002 15:36 schreef Bigfoot72 het volgende:

[..]

Kijk hier maar es http://www.lyngsat.com/europe.shtml en hier http://www.lyngsat.com/atlantic.shtml en hier http://www.lyngsat.com/dig/europe.shtml . Met een draaibare set kun je ruwweg alles zien tussen 45E en 45W als er een Eurpean beam is en je schotel groot genoeg. Dan moet je het signaal meestal nog decoderen, waar je dan een smartcard voor nodig hebt.
ok dus welke schotel welke ontvanger/decoder en welke smartcard??
:P
en hoe duur word die grap?

• Bigfoot
Op dinsdag 05 februari 2002 15:58 schreef Tetsuo55 het volgende:

[..]

ok dus welke schotel welke ontvanger/decoder en welke smartcard??
:P
en hoe duur word die grap?
Afhankelijk wat je wilt, hierbij wat richtprijzen

* Astra zenders in SECA met een Canal+ kaartje: EUR400
* Astra / Hotbird zenders in SECA/IRDETO/Viacess/Nagra met smartcards en programmer: EUR750
* Gemotoriseerde set met EUR 1000

Evt nog duurder als je een ontvanger met ingebouwde harddisk ofzo wilt.

• Tetsuo55

Tetsuo55

en waar vis ik die harde waren vandaan?

ishe tneit voordeelig om zon decodertje in je pc te hebben??

zoals ze gebruiken voor sat-internet

• Tetsuo55

Tetsuo55

die satelieten zijn niet echt interessant tot welke lengte/breedte graden kan je vanuit nederland (omg amsterdam ) mikken op een sateliet?

• Bigfoot
Op dinsdag 05 februari 2002 16:24 schreef Tetsuo55 het volgende:
en waar vis ik die harde waren vandaan?

ishe tneit voordeelig om zon decodertje in je pc te hebben??

zoals ze gebruiken voor sat-internet
Een decoder in je PC is duurder, dus geen aanrader. Er zijn genoeg winkels, zie satelliet.pagina.nl .

Wat wil je precies gaan bekijken en wil je ook nog met je PC gaan bewerken/ opslaan?

• Bigfoot
Op dinsdag 05 februari 2002 16:30 schreef Tetsuo55 het volgende:
die satelieten zijn niet echt interessant tot welke lengte/breedte graden kan je vanuit nederland (omg amsterdam ) mikken op een sateliet?
Wat zoek je dan? Alle satellieten hangen boven de evenaar, wat bedoel je precies met lengtegraden, dat van 45E tot 45W heb ik toch al gezegd?

• Tetsuo55

Tetsuo55

in hongkogn heb je veelleuek zenders :P de meeste van die zender worden ove rheel azie uitgezonden
en sommige nog zo dichtbij dat wij ze zouden kunnen ontvangen
ik ken wel mensne die bijvoorbeeld thaise zenders ontvangen
ik wil niets bewerken

• Bigfoot
Op dinsdag 05 februari 2002 16:35 schreef Tetsuo55 het volgende:
in hongkogn heb je veelleuek zenders :P de meeste van die zender worden ove rheel azie uitgezonden
en sommige nog zo dichtbij dat wij ze zouden kunnen ontvangen
ik ken wel mensne die bijvoorbeeld thaise zenders ontvangen
ik wil niets bewerken
Op de Hotbird zit ook een Thai, als je er vandaan komt zal het wel leuk zijn http://www.sat-address.com/tt/Thai-TV-Global-Network.shtml

• Tetsuo55

Tetsuo55

en dat zou kunnen met die hardware die je aanbeveelt?

alleen thais is niets voor mij
ik zoek meer cantonese en engelse zenders

• Bigfoot
Op dinsdag 05 februari 2002 16:56 schreef Tetsuo55 het volgende:
en dat zou kunnen met die hardware die je aanbeveelt?

alleen thais is niets voor mij
ik zoek meer cantonese en engelse zenders
Als je nou eerst es op Lyngsat zoekt welke zenders je leuk vindt, en daarna vraagt wat daarvoor nodig is...

Alleen de Sky zenders op Astra 2 kun je vergeten zonder duur abonnement :(

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:34 schreef jochie het volgende:

[..]

Hoi Zippo,
Jij bent een fijne verkoper door te zeggen dat kabels niet uitmaken. Kabels maken zeker uit. Goedkope kabels hebben een fijne dempingsfactor en zeker over lange afstanden staan ze garant voor storingen.

Koop dus geen gamma kabel maar een goede bij de vakhandel.

Ik heb nog een nieuwe Strong 4375 staan voor 350 Euro en een Nieuwe Humax 5400 gepatch hoef je niet meer dan 500 euro neer te tellen.
Ik zeg dit uit ervaring en mijn ervaring is dat de kabels die wij gebruiken (vrij goedkope dus) goed werken en nog nooit klachten over gehad. Om nou te zeggen dat je dure kabels moet gaan halen als de goedkopere ook hun werk doen (ook over lange afstanden), nee. De prijzen die ik noemde zijn dus de prijzen waarvoor je ze zult vinden in winkels/internet. Heel tof van je om even je prijzen te gaan noemen hier maar dat was dus niet wat ik bedoelde.

speedphreaks: ja, uiteraard
Pagina: 1