Toon posts:

Asus P3B-F Mobo, HD groter 32Gb???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn IBM-60Gb 7200rpm Harddisk aansturen met mijn Asus P3B-F mobo. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat als er meer dan 32Gb aan data op deze schijf wordt geplaatst de data niet meer te bereiken is.
Ik had toen BIOS ver.1003 op mijn Mobo staan. Ik heb nu BIOS ver. 1005 geflashed, maar is hiermee mijn probleem opgelost?? Of zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
versie 1006 is ook al uit (sinds 29 juni 2000)

mischien die eens proberen? (in de fix list staat overigens niks over hdd's)

overigens over welk OS hebben we het?

A wise man's life is based around fuck you

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Met bios 1004 heb ik nooit problemen gehad met een 40GB disk. Maar als je er tóch al 1005 op hebt staan probeer je het toch eerst zelf eer je hier een vraag gaat stellen :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Win98SE

Is het splitsen van de schijf in 2 partities van 30Gb soms een oplossing om niet weer voor dit probleem te komen te staan??? Of zit de beperking in de IDE controller.
Ik zag op de IBM site iets over installeren van HDs groter dan 33Gb, dus die maar even checken.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en anders is er nog altijd de DiskManager tool die IBM op de techsupport site heeft staan ...

het splitsen in partities biedt geen oplossing omdat de 32GB limiet een limiet van je BIOS of je IDE controller is, en dus niets met software (OS) te maken heeft... in dit geval je BIOS volgens mij ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou Abbadon kijk maar uit dat je niet meer dan 32Gb aan data op die schijf plaatst want dan gaat hij vreemde dingen doen. Dit is een beperking van de P3B-F!!!

• Zwelgje
Op zaterdag 26 januari 2002 11:41 schreef Corleone het volgende:
Nou Abbadon kijk maar uit dat je niet meer dan 32Gb aan data op die schijf plaatst want dan gaat hij vreemde dingen doen. Dit is een beperking van de P3B-F!!!
lees net op een duitse site dat bios 1006 tot 128GB aan hdd's kan aanspreken (128GB per disk)

ligt eerder aan windows dan aan je mainboard (windows in combo met bios)

Verwijderd

Dat meen je niet :(

Heb er overigens zelf nog nooit last van gehad, heb ook nooit meer dan 20 gig gebruikt...

• Zwelgje
hebbie ook deze update al gedraait?

http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/bigide/Default.asp

kan de moeite waard zijn,

ook is het zo dat niet alleen busmasterdrivers 32gb of hoger aan kunnen, update deze dus ook even

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op zaterdag 26 januari 2002 11:47 schreef zwelgje2 het volgende:
hebbie ook deze update al gedraait?
Geldt zo te zien alleen voor Phoenix biossen. En dan nog: als je kiest voor LBA in bios ipv voor de Phoenix Bitshift Translation, is er niets aan de hand...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op zaterdag 26 januari 2002 11:41 schreef Corleone het volgende:
Wel, ik heb er al een tijdje 1006 op staan en daarmee kun je tot de 128GB, kijk hier maar :)
Toen ik er 1004 op had staan geloof ik ook niet dat ik ooit boven de 32GB ben geweest op die 40GB disk, dus heb ik geen ervaring met niet te bereiken data gehad.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Vreemd, want ik heb op mijn p2b een 40 gb hd ongepartitioneerd staan en kan hem helemaal vol schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde van die BIOS ver.1006 is dat bij de release notes er geen woord gerept wordt over het probleem van de 32Gb schijfgrootte, terwijl ze daar toch wel de tijd voor genomen hebben om aan te geven wat er allemaal gefixed is.
Dan maar IBM Diskmanager gebruiken al vind ik dat niet echt een nette oplossing voor dit probleem.
Pagina: 1