Linux Newbie

Pagina: 1
Acties:

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32
Zo, van de week de nodige linux cds weten te bemachtigen.

- Red Hat 6.2
- Mandrake 7.1 en 6.5

Ben met Red Hat begonnen en alles ging goed goed goed !! .. tot dat ik in X(gnome) was. Hehe d8 ik :D. Zo dan nu eerst even een mp3speler instaleren.
[----] downloading ...
en klaar !! .. lekker zeg met netscape gaat prima !
Zo dat bestand even instaleren .. maar ja .. ik als Windows gebruiker (dubbel klik -> grafisch -> klaar) kwam er niet helemaal achter hoe het moest.
Wil iemand me hierbij helpen.

Hoe moet ik dingen instaleren ! ?? *.tar en *.rpm ? verschillen heb ik gelezen ! :o

Nog een vraag !! : de thema's .. hoe kan je die instalern ??

Dit is de basis opstelling, wegens Geforce 2 ga ik van de week overstappen naar Mandrake 8.1 met Kde 2.2 (kan dat ??)

Graag hier voor het zelfde verhaal!

Thanxx .. Linux Newbie .. (het is echt top dat linux .. als ik er wat van snap !!)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Stap eerst maar over ja :+ Dat praat wat makkelijker. Kans is namelijk dat het dan weer anders is.

Mandrake 8.1 lijkt me heel goed voor je ja, erg compleet.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 26 januari 2002 11:12 schreef Maeslant het volgende: Zo dan nu eerst even een mp3speler instaleren.
Er staat een goede mp3speler op je cd van RedHat, genaamd xmms, dus mount je redhat cd, en zoek de juiste file op, en installeer die met rpm -i <filename>

Mocht je niet weten hoe je moet mounten, dan zal je de FAQ van mijn held Jotti even door moeten lezen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Misschien is XMMS al geinstalleerd. Moet je even ALT-F2 indrukken. Dan krijg je een venstertje "run command" en typ daar xmms in. Vervolgens run. Als hij geinstalleerd is dan zal xmms opstarten. xmms lijkt trouwens heel veel op winamp.
suc6 :)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Als ik jou was zou ik proberen wat nieuwere cd's te bemachtigen. RH zit al op versie 7.2 en Mandrake op 8.1. Werkt gewoon nog wat makkelijker.(je kunt ze ook gratis downen, maar dan moet je niet een inbelverbinding hebben :) )

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:06

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 26 januari 2002 11:24 schreef [J.d.I.] DirtyHarry het volgende:
Moet je even ALT-F2 indrukken. Dan krijg je een venstertje "run command"
Heeft Gnome dan ook zoiets? Ik weet dat KDE het heeft (gebruik het zelf vrij veel), maar had er onder Gnome nog nooit van gehoord, bovendien klinkt je beschrijving precies als die van KDE.
Overigens raad ik inderdaad aan om eerst eens te switchen naar een nieuwere versie, RH6.2 is al bijna bejaard en dingen als KDE 1.1.2 en oude Gnome-versies lijken in de verste verte niet meer op wat de nieuwere versies allemaal te bieden hebben.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Dit is misschien een heel rare vraag, maar bestaan er ook "kleurprofielen" onder Linux voor printers, scanners en monitoren. Eigenlijk vraag ik dit omdat ik van de week De Gimp onder windows had geinstalleerd, maar toen dacht dat ik wel eens weinig aan mijn eventuele kleurprofielen onder Linux zou hebben, want daar werkt men ook met De Gimp.
Het is maar een gooi, maar voor het grafisch printen onder straks eventueel Linux wel een belangrijke factor.

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Hmm kleurprofielen ben ik eigenlijk nooit tegengekomen..

En inderdaad ik draai KDE :). Vind ik het beste werken. Maar ik zou inderdaad Mandrake 8.1 downloaden en installen, dat werkt echt perfect. Zit standaard al heel veel bij geinstalleerd.

Verwijderd

Moria:
Ik weet niet precies wat kleurprofielen inhouden, maar volgens mij ben ik er wel eens wat over tegen gekomen.

Kijk eens op:
http://www.freecolormanagement.com/color/index.html

Verwijderd

Ik weet niet precies wat kleurprofielen inhouden, maar volgens mij ben ik er wel eens wat over tegen gekomen.

Kijk eens op:
http://www.freecolormanagement.com/color/index.html
kleurprofielen worden gebruikt om Monitoren printers en scanners te calibreren, om te voorkomen dat je een b.v. een foto van een rode roos op je scherm, er niet als een rode roos op je printer uitziet. Zonder een kleurprofiel kun je namelijk wel een prachtige foto op je monitor hebben staan, maar in plaats van de rode rood op je printer is het dan een paarse roos geworden., die geheel is dichtgesopt door de inkt en geen ene tekening meer heeft op het papier. Dat is het eigenlijk in het kort. Je kunt ze ook wel zelf maken, maar dat kost enorme bergen papier en nog veel meer inkt, voordat je een redelijk resultaat heb geboekt. Maar ik heb even op het linkje geklikt, en het ziet er naar uit dat het precies is wat ik zoek. :) Dus vast bedankt, het bespaard mij een hele hoop zoek en graaf werk op het www.
Pagina: 1