[PHP-GTK] 0.5.0 released | wie gebruikt het?

Pagina: 1
Acties:

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[24-Jan-2002] PHP-GTK has reached version 0.5.0, also known as "monday starts on saturday". The version number was bumped from 0.1.1 to this one to indicate that PHP-GTK is now a fairly mature and stable extension and can be used for a variety of applications.

Zijn er mensen die het gebruiken? (GTK in het algemeeen)
Imho moet je php lekker op je servertje laten draaien, en voor de rest lekker in Java gaan programmeren ofzo.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ter informatie de eerdere topics:

[topic=180326/1/25]
[topic=330194/1/25]
[topic=136900/1/25]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Nielsz
  • Niet online
Uit die topics kwam dat php een serverside taal is. Nu beweert PHP dat ze de experimentele fase voorbij is, en dat het een volwassen product is.

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik heb het nog nooit gebruikt. Het lijkt me ook nix. Ik heb liever dat PHP zich serverside verder ontwikkelt. En niet dat men veel aandacht, die dan beter in serverside ontwikkeling gestoken had kunnen worden, hieraan besteed

Schoenmaker blijf bij je leest.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op zaterdag 26 januari 2002 10:53 schreef Nielsz het volgende:
Nu beweert PHP dat ze de experimentele fase voorbij is, en dat het een volwassen product is.
dit is een beetje een onzin opmerking. Er staat dat het een ongeveer 'volwassen' extensie is.

Maar de vraag:
Wie gebruikt het? Ik niet
Wordt het wat? Neuh

• mbravenboer
Zodra PHP zich op de client-side gaat richten met general-purpose applicaties zal direct de grote zwakte van het systeem worden blootgelegd naar mijn mening: alle libraries zijn volledig gericht op server-side applicaties en zijn vaak ook veel te specifiek.

Een echte general-purpose collectie van libraries (zoals bijvoorbeeld in Java 2 SE 1.4.0 of het .NET Framework) vereist een volledig andere aanpak. Met de taal PHP zal je best client-side applicaties kunnen bouwen (niet dat ik dat ga doen of iemand aan zou raden :+ ).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Quibus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:25
We zijn het er tot nog toe allemaal over eens dat het eigenlijk nix wordt.
Misschien is het wel leuk om voor jezelf een keer een progsel te maken voor eigen gebruik, maar ik denk dat bedrijven die programma's schrijven voor klanten zoiets nooit zullen gebruiken. Er zijn zoveel betere alternatieven.

• mbravenboer
Nielsz: Imho moet je php lekker op je servertje laten draaien, en voor de rest lekker in Java gaan programmeren ofzo.
Op zich trouwens wel grappig dat je vaak Java genoemd ziet als zinnigere alternatief voor client-side applicaties :o .

De client-side kant van Java is zo'n beetje de kant die de meeste kritiek te verwerken heeft.... :* . Swing is niet goed, AWT is niet goed, een jar is niet goed, een JVM is niet goed etc :+ .

• Nielsz
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 11:46 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Op zich trouwens wel grappig dat je vaak Java genoemd ziet als zinnigere alternatief voor client-side applicaties :o .
Tja, ik wilde eerst VB roepen, maar dat draait zo moeilijk op Linux :)

Verwijderd

Ik gebruik PHP-GTK niet, en zie ook niet maar een heel klein redentje om dat wel te gaan doen. GUIs bouw ik wel in Delphi, Java of desnoods Perl. Ik heb helemaal geen behoeft aan PHP als clienttaal.

En als PHP nou een ontzettend goed doordachte taal was ok, maar dat is ook niet bepaald het geval :P
Pagina: 1