Toon posts:

Draytek router met Windows98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren eindelijk mijn Draytek 2200E Router, die van MXstream, in mijn netwerkje geplaatst. Op de 3 XP-bakken geen probleem, internet deed het meteen. Maar op de Windows98- en ME-bakken krijg ik het niet voor elkaar, IP-adres staat op automatisch, net als op de XP-bakken. en internet staat op via LAN. MSN werkt echter wel op deze ME- en 98-bakken, rara hoe kan dit?
Op 1 van de Windows98 bakken lukt het me wel, maar die heb ik gisteren opnieuw geinstalleerd, en nu doet ie het wel... Iemand een idee?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Kijk eens of de windows98 systemen die het niet goed doen, wel een goed IP hebben toegewezen gekregen?
Anders stel ze even statisch in.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
DNS van de provider ingesteld ?
Default gateway van die router ingesteld ? (bij m'n getweakede Alcatel modem is dat 10.0.0.138)

XP stelt dat helemaal automatisch in, WinME & Win98 niet.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Niets helpt... alles al geprobeerd weet iemand misschien hoe het zit met de DNS, Gateway en automatisch proxy server en internet instellingen vinden ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt dus niet Internetten maar wel MSNnen zeg je? (klinkt als een Acer reclame trouwens)
Dan moet je toch eens naar de instellingen van Internet Explorer kijken denk ik.

Verwijderd

Thanx Bigs, maar daar waren we al achter. Ik vermoed overigens dat dat MSN alleen de interne gebruikers ziet... dus dit gaat niet over het internet. Het probleem zit denken we in de config van het netwerk en de Router. De instellingen van Gateway, DNS en automatisch vinden van internet instellingen en de Proxy.... dus daar moeten we achter zien te komen en hopen dat iemand weet hoe die config moet...
Pagina: 1