Aopen hq08 icm Abit kr7a

Pagina: 1
Acties:

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik mijn problemen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/377623/1?limit=25">dit </a> draadje kenbaar gemaakt.

Na alles te hebben geprobeerd, heb ik het mobo teruggestuurd naar Gistron. Gistermiddag de postbode met het pakketje en een brief waarin alleen staat Gistron het door mij (uitgebreid uitgelegde) vastgestelde defect niet konden reproduceren :'(

Ik het mobo weer inbouwen in mijn HQ08: zelfde probleem. Ik heb nu alles getest en uitgeprobeerd en kan concluderen:
processor werkt (in mijn kt7)
geheugen werkt (laten testen)
mobo werkt (volgens Gistron)

Ik heb alles gedaan (volgens mij). Het enige dat ik nu nog kan verzinnen is dat de kast kortsluiting maakt. Maar ik kan geen contactpunten vinden, anders dan de lipjes die bij de usb-poorten en ps/2 poorten zitten. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Via de search kwam ik wel terecht bij iemand die een Asus mobo wilde inbouwen in een HQ08, maar die had vastzittende voetjes. Die van mij zijn verplaatsbaar en er zitten er niet meer in dan nodig :(

Ik weet het niet meer :'(

Verwijderd

Leg het mobo eens naast je kast neer, op een plaatje van dat rubber uit de doos. Daarna je voeding eraan hangen, en dan proberen. Werkt dat niet, ga je met je kast terug.. werkt dat wel, sja.. leg het plaatje rubbern dan tussen je mobo en je kast in, dat wilde ook nog wle eens helpen bij 486'ers enzo en slappe pentiums :)

En smelten doet ut niet zo snel btw, Good luck..

• DAzN
  • Niet online
Goed idee! Ik heb er wel over na zitten denken hoe ik dat kon doen, maar zit een beetje met een korte power-on switch. Wacht nog ff wat reacties af en ga het dan proberen.

Verwijderd

Je kan ook je reset switch ofzo als powerswitch gebruiken. Die heb je misschien nog wel liggen van een oude atx kast ofzo.

Verder kan je ook de kast op z'n kant leggen, en je mobo op de voeding leggen met een matje eronder, dan ook ff proberen, kan opzich geen kwaad.

• DAzN
  • Niet online
Leg het mobo eens naast je kast neer, op een plaatje van dat rubber uit de doos. Daarna je voeding eraan hangen, en dan proberen.
Dat was het dus. De _glijplaat_ van de kast bleek kortsluiting te maken. Errug vreemd, want ik heb het nog gecontroleerd...
Anyways, dank voor de tip! Ik ben nu de trotse eigenaar van een Abit KR7a met een AMD XP 1700+ 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 16:22 schreef DAzN het volgende:

[..]

Dat was het dus. De _glijplaat_ van de kast bleek kortsluiting te maken. Errug vreemd, want ik heb het nog gecontroleerd...
Anyways, dank voor de tip! Ik ben nu de trotse eigenaar van een Abit KR7a met een AMD XP 1700+ 8-)
gefeliciteerd :)
of zoiets :?
Pagina: 1