Toon posts:

krijg hd niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een fujitsu 3.45 gig hd liggen. die wil ik graag in een celeron 300 doen maar ik krijg hem niet aan de praat. Als ik hem op master zet herkent de bios hem als master maar dan als maar 2.11 gb. En als ie op slave staat herkent de bios hem ook als master maar dan met de goede grote.
Als ik dan wil fdisken dan geeft ie inplaats van 3.49gb 3.35 gb aan. en als ik dan een partitie wil maken en die wil formateren stopt ie bij 1% en dan gaat ie clusters herstelllen. De hd is niet kapot want de dag hiervoor heeft ie nog in een andere pc gewerkt. alleen toen zat er een linux partitie op en die heb ik dus verwijderd. Een biosupdate kan wel maar ik kan de site van de vtech de fabrikant van dat mobo niet vinden

Verwijderd

Topicstarter
hoo sorry nog f dr vraag stellen.
hoe krijgik die hd nu aan de praat.
:)

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

doe eerst maar even fdisk /mbr voor een goede master boot record.

dat kleine verschil in de grootte moet je je niets van aantrekken, dat is standaard, na formatteren komt dat wel terug (verschil tussen 1000 * 1024 of 1024 * 1024) beide zijn een GB

of anders booten met een NT 4.0, Win 2K of een win XP disk de partitionerings-tools van deze cd's zijn wat gevorderder als die van fdisk.

succes

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het ff proberen maar ik heb nu de schijf aan mn andere pc hangen en dar herkent ie hem wel in windows maar hij kan hem ook niet formateren.
en toch weet ik zeker dat die hd niet kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft dus nu in 2 pcs gehangen en in beide pakt kan ie ze neit formateren.

Ook als ik hem standaard in de bios laat herkennen geeft ie 1 cylce of zo meer dan dat op de hd staat maar ook als ik dit verander werkt het neit.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu echt alles geprobeerd maar ik krijg hem niet aan de praat. zit volgens mij ergens in de bios want als ik een andere hd erin doe die wel al een partitie heeft pakt ie hem gelijk en kun je er alles mee doen (een hd van het zelfde merk) maar deze wil ie niet pakken.
Pagina: 1