goed alternatief sygate & winroute

Pagina: 1
Acties:

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:09
Ik heb een netwerk tussen windows 95 en windows xp.
Ik heb winroute geprobeerd.. Hierdoor crashte op een of andere manier m'n winxp en kreeg ik een BSOD @ startup.

Hierna heb ik sygate geprobeerd.. Dit werkte wel op de winxp machine, maar de windows95 machine gaf meteen bij installatie al de foutmelding : kan bestand ws2_32.dll niet vinden enz. enz.
De machine boote niet meer en ik zit nu win95 opnieuw te installen..

Wat is een goed alternatief voor deze proggies ?
ik heb de search al gebruikt, alleen iedereen verwijst naar deze 2 proggies..

Verwijderd

Installeer je software op de 'client'??? Dat hoeft niet hoor :) Je moet alleen vast IP invoeren, + gateway + DNS. Werkt als een tiet :D

Ps. Ik wist niet eens dat sygate zelfs op XP draaide.

Verwijderd

Ik heb mij mn ouders een P133 met W95 en sygate-server perfect draaien. Af en toe mijn laptop eraan (win2k) met sygate-client werkt perfect. Alhoewel 2k en XP (misschien ook NT) geen client nodig hebben, IE detecteerd je proxysettings automatisch :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

alternatieven :
dedicated router distro's: smoothwall/freesco
*BSD
Linux

maar je wil windhoos progz zeker.
Als je echt wanhopig bent kan je ICS van windhoos zelfgebruiken ( moet je wel heel wanhopig zijn )

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

probleem met Win95 en die DLL is waarschijnlijk de WinSock versie, zoek eens de update van WinSock, staat volgens mij wel bij Microsoft op de site...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

www.browsegate.com neem versie 2 punt nog wat. gratis voor 2 users, op de client alleen ip nummer ingeven en werkt altijd.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
comsocks! Van LinkByte ofzo. Even zoeken op download.com en klaar. Deze schopt echt zwaar kont. Loei snel, lekker simpel, etc.

[EDIT]: Het is altijd zo dat je beter de CLIENT niet kunt installeren. Het enige wat dat doet (vooral met Sygate enzo), is je GateWay omgooien. Dus zet zelf gewoon je gateway op het IP van je server, en klaar.

• superjoost
Die update heb ik er bij gedaan, geloof ik.
Ik heb gezocht op winsock.. En kreeg vervolgens alleen de update van Dial Up Networking (1.3)..
Die had ik dus al geinstalleerd.. Of is er een aparte update voor ?
Op zaterdag 26 januari 2002 10:06 schreef limoentje het volgende:
probleem met Win95 en die DLL is waarschijnlijk de WinSock versie, zoek eens de update van WinSock, staat volgens mij wel bij Microsoft op de site...
<EDIT>
is comsocks trouwens freeware ?

</EDIT>

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 22:32
Download hier Winsock 2 en DUN (Dial-up networking) 1.3.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Nee, comsocks is helaas geen freeware ($35 ofzo). Maar het is echt de beste van het moment.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, de clientsoftware installeren is niet echt nodig. Gebruik ik ook nooit bij routing progjes

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• superjoost
Op zaterdag 26 januari 2002 10:34 schreef Japie_17 het volgende:
Download hier Winsock 2 en DUN (Dial-up networking) 1.3.
thanx 4 de link, maar deze had ik dus ook al geinstalleerd.. Ik heb trouwens een van de laatste versies van windows 95, (windows95 met usb-ondersteuning)
<EDIT>
shit.. Ik heb de update uitgevoerd (voor DUN en Winsock 2.0), hij geeft nu ook bij comsocks de foutmelding : kan ws2_32.dll niet vinden.. :?
Ik ga even updaten naar internet explorer 5.0
Ik ben benieuwd of hij het daarna nog zegt..

Verwijderd

"Remote Disconnection Utility" :) heel erg simpel proggie en makkelijk in gebruik.

Deze is GRATIS te downloaden op: http://www.twiga.ltd.uk onder de button downloads.

Het is heel simpel, je installeerd op beide PC's de software, op de ene de server en op de andere de client software.

• superjoost
Ik zit nu

http://www.microsoft.com/windows/downloads/bin/W95ws2setup.exe

te downloaden. Dit is geloof ik wel de juiste winsock update... De eerder genoemde download, die ik al had geinstalleerd, was denk ik alleen een update voor de y2k bug..
Ik ben benieuwd !
<EDIT>
Dit is dus de goede updat voor winsock ! ,
Hij crasht niet meer :-)
</EDIT>

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Hiero: Pentium1 100MHz, 32Mb Ram, 1Gb Hd, WindowsNT40 en Winroute 4.0. Draait al bijna een jaartje. 4 maanden non-stop nu. Zonder monitor, met toetsenbord en muis en een remote administratie progje.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1