Toon posts:

[Outlook] mailadressen als link zien *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig hoe het komt dat als je in e-mail bericht een e-mail adres staat vermeld dat outlook dit ook ziet als LINK naar dat e-mail adres?

bv:
Ik krijg een mail met de tekst:
Mijn nieuwe e-mail adres is geworden: bla@bla.bla

Als ik deze E-mail open is outlook express is:
bla@bla.bla
een link, als je erop klikt kun je meteen een mail terug sturen of toevoegen aan je adresboek.
Echter maak je die zelfde mail in outlookXP (of andere outlook versies behalve express) open dan is die mail pure tekst. Geen link waarop je kunt klikken, gewoon niks.

Hoe kan dit en kun je dit veranderen in outlook dat ie dit ook al links gaat zien?
Ohja staat er "mailto:" voor het e-mail adres dan is het wel een link, maarja dat zet niet iedereen ervoor.

Iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als je een mail in Express maakt, staat hij dan niet toevallig op Plain Text? :)

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niks met het maken/versturen van een E-mail te maken maar het gaat me om het ontvangen/krijgen van de mail.

Ik kan iemand die mij een mail verstuurt niet verplichten om een bepaalde opmaak te gebruiken.
In express zie je de e-mail wel als link en EXACT dezelfde e-mail in outlook niet. Hoe kan dit???? (beide zelfde opmaak)

De vraag is nu hoe krijg ik het voor elkaar dat ALLE e-mails waarin een e-mail adres is vermeld staat outlook dit als e-mail link weergeeft en niet als tekst.
Nu moet je bv het e-mail adres dat in de mail staat copy en paste doen om bv dat adres een mail te sturen.

Dus..... wie kan me helpen?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 20:19

Floor-is

5.2

Move WOS -> SA

Bericht hierboven

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2002 @ 03:39:
Het heeft niks met het maken/versturen van een E-mail te maken maar het gaat me om het ontvangen/krijgen van de mail.

Ik kan iemand die mij een mail verstuurt niet verplichten om een bepaalde opmaak te gebruiken.
In express zie je de e-mail wel als link en EXACT dezelfde e-mail in outlook niet. Hoe kan dit???? (beide zelfde opmaak)

De vraag is nu hoe krijg ik het voor elkaar dat ALLE e-mails waarin een e-mail adres is vermeld staat outlook dit als e-mail link weergeeft en niet als tekst.
Nu moet je bv het e-mail adres dat in de mail staat copy en paste doen om bv dat adres een mail te sturen.

Dus..... wie kan me helpen?
Even een hele harde kick!

Mijn vader heeft hier precies het zelfde probleem met zijn nieuwe laptop (Xp sp2, alle updates). Vanaf zijn site worden dus emails naar hem verzonden met daar in een email adres. Alles "kwam" binnen op de oude laptop in Outlook Express, nu met de nieuwe laptop wilt mijn vader alles via Outlook doen.
Echter we hebben het zelfde probleem als B3rt. In Express worden emails gezien als een "link" en als je er op klikt kan je direct een email terug sturen naar dat adres. In Outlook (niet express) is dat dus echter niet mogelijk.

Wat is nou de oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Ômg dan is het probleem toch bij de verzender of niet dan :o :o :o
en als je ctrl ingedrukt houd ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 18:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:07:
Ômg dan is het probleem toch bij de verzender of niet dan :o :o :o
en als je ctrl ingedrukt houd ?
verzender is dus de website. We hebben zelf al tig keer onze eigen namen / email adres in het invul formulier gezet en dus verzonden. Me pa krijgt die formulier binnen met onze email er in maar kan dus er niet op klikken in Outlook en wat dus wel kan in Outlook Express.
Tis zo vaag :S

Ctrl tip werkt dus ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 18:15 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel html in je mail aan staan dan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:16:
Heb je wel html in je mail aan staan dan?
in de mail?
Ik heb in outlook onder optie idd opmaak als: Html gezet ja. Mijn vader dacht dat het eerst daar aanlag. Dus niet...

Ik merk nu wat op.

als ik dus een email verzend via hotmail of outlook express van mijn pc naar mijn vader met daarna in dus een email adress... DAN staat hij WEL onderstreept en click-able.

Dus het moet misschien aan de webpagina liggen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 18:23 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als HTML kan/zou de verzender moeten zeggen dat het een link is.

Maar schakel anders even in cq. uit dat je Word gebruikt om mails te lezen. Zo vind ik het verschrikkelijk lelijk om in Word URL's blauw & onderstreept te zien en schakel dat dus uit. Wellicht is dat bij jullie ook het geval.

offtopic:
Dan pas ik je topictitel aan, "Outlook vraagje" is een nogal weinig zeggende titel :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1