Toon posts:

Serieel Tekentablet voeding uit USB-poort halen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ga waarschijnlijk een Seriele Wacom Intuos A5 kopen (tweedehands). Maar nu zit ik met het volgende.

Er zit een losse adapter bij voor de voeding van het tablet welke 12volt is. Als ik straks ga studeren werk ik veel met een laptop, en dan zal er niet altijd een stopcontact in de buurt zitten. Zou het dan misschien mogelijk zijn om de 12volt voor het tekentablet uit mijn laptop te halen ? Doormiddel van een USB-poort of een andere oplossing ? Ik heb al zitten denken aan losse batterijen erbij maar dat lijkt me niet echt handig. Is het bij een laptop mogelijk om 12volt van binnen naar buiten te halen ? doormiddel van een simpel kroonsteentje of iets dergelijks ? of verschilt dat per laptop ?

Alvast bedankt...

Groetjes Harry...

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:54

4x2

lộn xộn quá

Als je creatief bent kun je 'm open maken en het zaakje naar buiten halen, maar ik vraag me af of je accu dat leuk zal vinden.

leeg

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 11:00 schreef Blukmeester het volgende:
Als je creatief bent kun je 'm open maken en het zaakje naar buiten halen, maar ik vraag me af of je accu dat leuk zal vinden.
Creatief en handig ben ik wel redelijk :)
Wat je zegt over die accu, ik heb even opgezocht hoeveel watt dat tekentablet verbruikt. Zie plaatje uit de brochure:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/intuos.jpg

1,2 watt dus, valt dat uit een laptop te halen ? of trek ik dan binnen 20 minuten mijn accu leeg ? of komt de accu dan stroom tekort voor de laptop zelf ?

Alvast bedankt...

Verwijderd

1,2 watt is niet zoveel, denk ook wel dat ut gewoon kan. (mijn tablet werkt alleen op usb dus sja)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 12:07 schreef cmdr_sm het volgende:
1,2 watt is niet zoveel, denk ook wel dat ut gewoon kan. (mijn tablet werkt alleen op usb dus sja)
Juist ja, bij jou tablet word de stroom dus uit de USB poort gehaald... Dat zou ik dan toch ook moeten kunnen ? Als ik een usb verleng kabeltje koop en die doormiddenknip, staat er dan niet over 1 van de draadjes 12v ? want dat zou wel het makkelijkste zijn :9

Verwijderd

Topicstarter
Schopjuh :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Wat d8 je van een los 12V accutje ??

10 penlite nicads heb je precies 12V

en met die 1,2W ...

zou je zelfs alkaline cellen kunnen gebruiken

En uit de usb poort halen wil ook wel lukken denk ik
op 9V zal ie 't ook wel doen

eens in de elekutuur kijken voor een simpele spannings verdubbelaar

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 18:46 schreef Sine het volgende:
Wat d8 je van een los 12V accutje ??

10 penlite nicads heb je precies 12V

en met die 1,2W ...

zou je zelfs alkaline cellen kunnen gebruiken

En uit de usb poort halen wil ook wel lukken denk ik
op 9V zal ie 't ook wel doen

eens in de elekutuur kijken voor een simpele spannings verdubbelaar
Hoeveel volt komt er uit de usb poort dan ? 4,5v ? want opzich zou je zoiets wel om kunnen zetten naar 12v dan. of komt er misschien uit een andere poort iets van 5/6/12volt ofzo ? serieel paralel ?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb het al gevonden...
Operational Voltages
Voltage supplied by a host or powered hub must be in the range of 4.75V - 5.25V.
Max. voltage drop for bus-powered hub is 0.35V from its host or hub to the downstream port(s)
All USB devices must be able to send data at 4.4V, but only low power functions need to be working at this voltage.
Operational voltage for functions is 4.75V.

Power Usage
USB Device Power Requirements
Bus-Powered Hub Draw 100 mA (max) at power up & 500 mA normal operation.
Self-powered Hub Draw 100 mA (max). Be able to supply 500 mA to each port.
Low power, bus-powered function Draw 100 mA (max)
Self-powered function Draw 100 mA (max)
Suspended device Max 0.5 mA
Als ik het goed begrijp kun je dus 0,5 x 5 watt eruit halen... das dus 2,5 watt... :?

Dus dan zou het moeten kunnen ? :9
Pagina: 1