Toon posts:

Access denied win 98 -> win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg access denied als ik van mijn 98 compu in mijn xp compu wil kijken.
Guest user staat aan in xp en beide machines hebben dezelfde logon/pass.

Waarschijnlijk gerelateerd:

Ik heb nu ook sygate office network geinstalleerd.. Hij zegt dat alles ok werkt maar heb nog geen internet op de 98 compu :?

Dus ik dacht misschien moet ik DNS invullen in de 98 compu.. maarre wat moet er staat bij Local Host ?

oja als ik in windows xp op een mapje klik van 98 in verkenner dan loopt ie vast (not repsponding)

Crosslink connection 100mbit realtek 8139/onboard sis nic
xp: 192.168.0.1 / 255.255.255.0
98se: 192.168.0.2 / 255.255.255.0
ip/tcp + netbeui installed (zonder netbeui helemaal geen contact met elkaar, nu werkt pingen beide kanten op goed)
filesharing installed

Had ergens gelezen dat IPX protocol uitkomst kan bieden maar dan past windows xp het toe op alle netwerkkaarten en dan kan ik niet meer internetten (2e netwerkkaart in xp compu is verbonden met zelf inbellende adsl modem).

Ik had even een paar dagen vakantie genomen met dit probleem aangezien ik er vorige week ook al 5 dagen mee aan het kloten ben geweest.. (waarvan 3 dagen zoeken op forums etc)

Verwijderd

DNS zal je niet kunnen gebruiken, ik denk niet dant je een dns server hebt draaien, kijk eens of de file en printer sharing aan staat en of je wel rechten hebt toegekent op de schijven

Verwijderd

Topicstarter
euhm in de andere verbinding naar adsl staat wel dns ingesteld dus ik dacht why not give it a try.. maar dat hoeft dus sowieso niet op die 98 compu ?

Verwijderd

dns staat voor domain name server, jij gebruikt dit dus op ip adressen om te zetten in domain names. hierdoor krijg je www.twekers.net in plaats van 213.239.154.14. Wat volgens mij het probleem is dat op de xp bak file en printer sharing niet aanstaat waardoor hij niet toelaat dat je van op de 98 bak de schijven aanspreekt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor de zekerheid nog ff uninstall / install gedaan
maar nu krijg ik een ander schermpje die ik ook al weleens eerder heb gezien:

Enter Network Password

You must supply a password to make this connection.

Resource: \\HARROLD\IPC$
Password:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

En dat betekent dat je geen rechten op de andere computer hebt en dus je accounts moet controleren. Paswoordje verkeerd misschien? (Case sensitive!)
Probeer aan te loggen als de admin. Of als guest.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

heb je bij de install van je xp een administrator paswoord opgegeven? dan moet je "naam xp bak\administrator" opgeven als user en dan administrator paswoord

Verwijderd

Topicstarter
probleem met inloggen is verholpen
Had bij een andere 'zogenaamde' oplossing nog in security options network logon als classic staan in plaats van users log in as guests.
Maar goed nu werkt het bekijken van mapjes maar als ik nu een file wil kopieren dan duurt het 30 seconden en dan krijg ik:

network location is no longer available.

ploep weg compu HARROLD op het netwerk.. (waar ik dus file vandaan wou halen)
*ZUCHT*

Verwijderd

Lukt het in de andere richting wel? (van 98 naar xp bak verplaatsen?) Heb je de rechten op die schijven al nagekeken?

Verwijderd

Topicstarter
nah das is een ander verhaal als ik op de 98 probeer te kijken zie ik wel folders maar klik ik op iets dan is het ploep explorer not responding en dan kan ik de compu opnieuw opstarten :(

Verwijderd

begin eens met te kijken in de eigenschappen van die netwerk verbinding, op bijde pc's. Welke protocol's staan er geinstalleerd? (zou tcp/ip, netbios, client for microsoft networks en file en printer sharing moeten zijn)

Verwijderd

Topicstarter
die 4 heb ik installed

Verwijderd

En bij de eigenschappen van tcp/ip moet je dit instellen
pc1
ip adress 192.168.0.1
subnet mask 255.255.255.0

pc1
ip adress 192.168.0.2
subnet mask 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
jeps had ik ook al

trouwens nu ziet die 98 compu zichzelf en die xp computer helemaal niet meer sinds die poging tot file transfer :?

Verwijderd

Topicstarter
sygate geeft aan dat alles ok is
weer zoiets stoms

Verwijderd

het lijkt mij verstandig om de protocol's op bijde pc's te verwijderen, allebij rebooten en ze dan opnieuw toevoegen en enkel een fixed ip en subnet mask in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
98 ziet zichzelf en xp weer

nu klik ik in 98 een dir in xp aan en freezed ie
het is net of het netwerk 2 minuten goed is na een reboot en dan ermee kapt

Verwijderd

Topicstarter
3com kaartje kopen dan maar ? :)
Realtek sux

Verwijderd

lijkt me een goed idee, gebruik zelf enkel 3com of D-link

Verwijderd

Topicstarter
ik had dat freeze probleem al eerder en toen heb ik naar realtek gemaild, antwoord:
set speed to 10mbit

sjonge jonge

Verwijderd

Topicstarter
maar goed € 70 zo'n 3com
en dan maar hopen dat dat werkt :)

Verwijderd

leuke manier van denken is dat, je koopt een processor van 1.6GHz maar als je wilt dat hij een beetje werk raden ze je wel aan om hem ten hoogste op 1GHz te laten draaien |:(
Meteen je geld ergens anders heen dragen!!!

Verwijderd

Topicstarter
maar goed, geld moet rollen..
ik haal morgen gewoon eentje want dan weet ik het zeker..
Pagina: 1